Nä, hörruni ni
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Nä, hörruni ni

    nu stänger de snart ner vår sida, eftersom de tror att vi alla dött!!! Har vi det? Eller har vi inget mer att prata om? Kanske är våra 3½ åringar (snart), så exemplariska barn att det bara rullar på.
    Nåja...kanske en utopi. Hur har ni det i vintersolen? Vi har ett fantastiskt väder i Skåne idag. Fattar inte varför jag sitter här inne... Började dagen med att lämna Jesper på dagis och sen åkte jag och Jacob (nu sex månader) till babyrytmik. Nu kör vi allt en gång till! Det är riktigt roligt! Har lovat Jesper lite pulkaåkning efter förskolan. Kan ju behöva motionera kroppen lite!
    Det är bara döda fiskar som simmar medströms...
  2. 1
    Nä, hörruni ni nu stänger de snart ner vår sida, eftersom de tror att vi alla dött!!! Har vi det? Eller har vi inget mer att prata om? Kanske är våra 3½ åringar (snart), så exemplariska barn att det bara rullar på.
    Nåja...kanske en utopi. Hur har ni det i vintersolen? Vi har ett fantastiskt väder i Skåne idag. Fattar inte varför jag sitter här inne... Började dagen med att lämna Jesper på dagis och sen åkte jag och Jacob (nu sex månader) till babyrytmik. Nu kör vi allt en gång till! Det är riktigt roligt! Har lovat Jesper lite pulkaåkning efter förskolan. Kan ju behöva motionera kroppen lite!
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Ja här händer det inte mycket längre!
    Ska snart i väg och jobba.
    Soligt och härligt väder (skåne).
    Moa har fått dubbelsidig öroninflammation + att ena trummhinnan hade spruckit.
    Jättre svårt att få i henne pencillinet bara.
  4. 2
    Ja här händer det inte mycket längre!
    Ska snart i väg och jobba.
    Soligt och härligt väder (skåne).
    Moa har fått dubbelsidig öroninflammation + att ena trummhinnan hade spruckit.
    Jättre svårt att få i henne pencillinet bara.
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3

    Död....

    vet jag inte om jag är men det känns ungefär så För lite sömn och för mycket jobb. Och nu börjar snart allvaret för lillebror har börjat på dagis idag, känns lite vemodigt. Slut på en fem år lång era

    Själv sitter jag på jobbet och borde antagligen göra nån nytta. Sofia mår bra (väldigt bra för att vara henne) och det är jätteskönt. De vet inte om det beror på att hon fick en till medicin i höstas eller om det är för att jag tog bort hennes dunkudde... Vilken korkad mamma!

    Här har solen precis tittat fram efter en annars rätt mulen dag (Sthlm).

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  6. 3
    Död.... vet jag inte om jag är men det känns ungefär så För lite sömn och för mycket jobb. Och nu börjar snart allvaret för lillebror har börjat på dagis idag, känns lite vemodigt. Slut på en fem år lång era

    Själv sitter jag på jobbet och borde antagligen göra nån nytta. Sofia mår bra (väldigt bra för att vara henne) och det är jätteskönt. De vet inte om det beror på att hon fick en till medicin i höstas eller om det är för att jag tog bort hennes dunkudde... Vilken korkad mamma!

    Här har solen precis tittat fram efter en annars rätt mulen dag (Sthlm).

    Kram!
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    Lite halvdöd...

    ...kanske man kan säga att man är Jobbar hela dagarna så det känns som om man inte hinner så mycket annat...eller? . Detta år har har vi bland annat hunnit tillbringa en vecka i Egypten.

    Alva då...Tja hon växer och mår bra (förrutom UVI som hon just nu är drabbad av). Annars har hon fått vara frisk som tur är. Det är bara jag i den här familjen som redan i år har drabbats av influensan TVÅ gånger *suck*

    Bästa tt vi börjar skriva lite mera här nu så dom inte stänger ner sidan!!

    Vill man läsa mera om oss så brukar jag uppdatera bloggen ibland
    http://moomi.wordpress.com
    ASA (med Alva 051030) - trebarnsmamma från Finland.
    Bloggar på moomis.blogspot.com
  8. 4
    Lite halvdöd... ...kanske man kan säga att man är Jobbar hela dagarna så det känns som om man inte hinner så mycket annat...eller? . Detta år har har vi bland annat hunnit tillbringa en vecka i Egypten.

    Alva då...Tja hon växer och mår bra (förrutom UVI som hon just nu är drabbad av). Annars har hon fått vara frisk som tur är. Det är bara jag i den här familjen som redan i år har drabbats av influensan TVÅ gånger *suck*

    Bästa tt vi börjar skriva lite mera här nu så dom inte stänger ner sidan!!

    Vill man läsa mera om oss så brukar jag uppdatera bloggen ibland
    http://moomi.wordpress.com
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5

    dyker in

    och visar upp mig här. tyvärr är jag inte heller så där jätteaktiv här längre, men läser desto mer (det som skrivs)

    Med oss är det bara bra. Tuva är ju den som är äldst i denna gruppen då hon är född i juli. Men det häftigaste är att man inte märker nåt alls att hon är för tidigt född.

    Hon väger ca 18,5 kg är en bra bit över 1 meter pratar och räknar. Lägger 50 pussel utan problem själv. Är en bestämd tjej som berättar hur hon vill ha det. Går på dagis, numera 15 timmar i veckan dä jag är föräldraledig med lillebror ännu.

    Kram på er!
    I dag är det första dagen på resten av ditt liv


    ♥♥♥♥♥Tuva 27/7-05 & Melker 19/4 2008♥♥♥♥♥
  10. 5
    dyker in och visar upp mig här. tyvärr är jag inte heller så där jätteaktiv här längre, men läser desto mer (det som skrivs)

    Med oss är det bara bra. Tuva är ju den som är äldst i denna gruppen då hon är född i juli. Men det häftigaste är att man inte märker nåt alls att hon är för tidigt född.

    Hon väger ca 18,5 kg är en bra bit över 1 meter pratar och räknar. Lägger 50 pussel utan problem själv. Är en bestämd tjej som berättar hur hon vill ha det. Går på dagis, numera 15 timmar i veckan dä jag är föräldraledig med lillebror ännu.

    Kram på er!
  11. Medlem sedan
    Jul 2005
    #6
    nåja, att läsa det som skrivs här inne går ju ganska snabbt....
    Då är vi i samma sits. Föräldraledig m lillebror o Jesper går 15 h på dagis. Han vill inte gå hem när man kommer och hämtar honom!!!
  12. 6
    nåja, att läsa det som skrivs här inne går ju ganska snabbt....
    Då är vi i samma sits. Föräldraledig m lillebror o Jesper går 15 h på dagis. Han vill inte gå hem när man kommer och hämtar honom!!!
  13. Medlem sedan
    Jul 2005
    #7
    Oj, inget vidare det där med medicinering! Jesper har (ta i trä) varit en väldigt frisk unge). Däremot har hans lillebror Jacob varit ständigt förkyld under sina sex månader, tycker jag. Ett tag kändes det rätt hopplöst! Nu är jag mer noga med vart jag tar med honom. Stackarn får sitta utanför förskolan och vänta i bilbarnstolen, för jag vägrar utsätta honom för fler dagisbakterier!
  14. 7
    Oj, inget vidare det där med medicinering! Jesper har (ta i trä) varit en väldigt frisk unge). Däremot har hans lillebror Jacob varit ständigt förkyld under sina sex månader, tycker jag. Ett tag kändes det rätt hopplöst! Nu är jag mer noga med vart jag tar med honom. Stackarn får sitta utanför förskolan och vänta i bilbarnstolen, för jag vägrar utsätta honom för fler dagisbakterier!
  15. Medlem sedan
    Jul 2005
    #8
    Barnen bli äldre och vi bli ännu äldre....!!!! Jag får kramp när jag tänker på att gå tillbaka till jobbet! Känns så väldigt bra att vara föräldraledig!!!!!
  16. 8
    Barnen bli äldre och vi bli ännu äldre....!!!! Jag får kramp när jag tänker på att gå tillbaka till jobbet! Känns så väldigt bra att vara föräldraledig!!!!!
  17. Medlem sedan
    Jul 2005
    #9
    åh, er finnar tar man väl inte död på så lätt inte! Segt virke! Känner väl själv att man inte direkt sprudlar av ideér och tankar som man vill ventilera här inne. Vardagen tar ju mycket kraft på en tycker jag, men det är kul med lite rapporter då och då. Men framförallt tycker jag det är kul att vi fortfarande håller på med vår Vetgirig!
  18. 9
    åh, er finnar tar man väl inte död på så lätt inte! Segt virke! Känner väl själv att man inte direkt sprudlar av ideér och tankar som man vill ventilera här inne. Vardagen tar ju mycket kraft på en tycker jag, men det är kul med lite rapporter då och då. Men framförallt tycker jag det är kul att vi fortfarande håller på med vår Vetgirig!
  19. Medlem sedan
    Mar 2002
    #10
    Jodå, jag lever. Precis som Karro brukar jag titta in här och läsa vad som skrivits (har gått väldigt fort på sista tiden... ), men jag är dålig på att skriva något själv.

    Vi har det bra i min familj. För lite över en vecka sedan kom vi hem från en två veckors semester i Thailand. Vi hade det helt underbart. Barnen längtar redan tillbaka! Fast de tycker å andra sidan att det är väldigt kul att vi har snö i Uppsala den här vintern. I lördags åkte pappa o storebror slalom (Ture vägrade, typiskt honom. Han är otroligt envis!). På söndagen var det dags för pulkaåkning. Idag ska de ut och åka pulka med dagis och ta med lunch ut också. Riktigt härligt vinterväder med snö men inte alltför kallt.
  20. 10
    Jodå, jag lever. Precis som Karro brukar jag titta in här och läsa vad som skrivits (har gått väldigt fort på sista tiden... ), men jag är dålig på att skriva något själv.

    Vi har det bra i min familj. För lite över en vecka sedan kom vi hem från en två veckors semester i Thailand. Vi hade det helt underbart. Barnen längtar redan tillbaka! Fast de tycker å andra sidan att det är väldigt kul att vi har snö i Uppsala den här vintern. I lördags åkte pappa o storebror slalom (Ture vägrade, typiskt honom. Han är otroligt envis!). På söndagen var det dags för pulkaåkning. Idag ska de ut och åka pulka med dagis och ta med lunch ut också. Riktigt härligt vinterväder med snö men inte alltför kallt.
  21. Medlem sedan
    Jul 2005
    #11
    Skåning som jag är, så älskar jag snön!!! Det är härligt när det blir vitt och ljust! Sen gör det inte ont om det är snö och sol! Då måste man ju bara ut!
  22. 11
    Skåning som jag är, så älskar jag snön!!! Det är härligt när det blir vitt och ljust! Sen gör det inte ont om det är snö och sol! Då måste man ju bara ut!
  23. S-mamman
    #12
    Tja, lite halvdöd känner jag mig allt efter 3 veckor i sjukdomsträsket. Vattkoppor!!! Och när man har tre barn så tar det ett tag innan farsoten gått igenom alla. Leah ser ut som en tonåring och nu har minstingen också precis fått sina första prickar.
    Dessutom är det sportlov från dagis och vi kan göra absolut INGENTING, hur kul är det liksom? Inte kul alls.
    Nu ska vi trösta oss med lite chokladbollar!
  24. 12
    Tja, lite halvdöd känner jag mig allt efter 3 veckor i sjukdomsträsket. Vattkoppor!!! Och när man har tre barn så tar det ett tag innan farsoten gått igenom alla. Leah ser ut som en tonåring och nu har minstingen också precis fått sina första prickar.
    Dessutom är det sportlov från dagis och vi kan göra absolut INGENTING, hur kul är det liksom? Inte kul alls.
    Nu ska vi trösta oss med lite chokladbollar!
  25. Medlem sedan
    Jul 2005
    #13
    men det var väl en god idé med chokladbollar! Man måste väl få unna sig något gott i allt elände!
  26. 13
    men det var väl en god idé med chokladbollar! Man måste väl få unna sig något gott i allt elände!
  27. Medlem sedan
    May 2001
    #14

    Jo, det är sant

    måste erkänna att om jag skriver något om Sara, eller frågar, så gör jag det på höstbarnssidan, för helt ärligt så får man fler svar där och då känns det lite dubbelt att skriva det här också. Ni är ju liksom mina första "Aff-vänner" när det gäller Sara, så därför tittar jag här med och jag skulle helt klart sakna er om sidan lades ner, även om vi inte alltid skriver så ofta.
  28. 14
    Jo, det är sant måste erkänna att om jag skriver något om Sara, eller frågar, så gör jag det på höstbarnssidan, för helt ärligt så får man fler svar där och då känns det lite dubbelt att skriva det här också. Ni är ju liksom mina första "Aff-vänner" när det gäller Sara, så därför tittar jag här med och jag skulle helt klart sakna er om sidan lades ner, även om vi inte alltid skriver så ofta.
  29. Medlem sedan
    Jul 2005
    #15
    nåja, det får väl duga som förklaring. Jag fick nog av höstbarnssidan i ett tidigt skede. Tyvärr kanske, men ett tag var där så mycket intriger, anonymitet och skitsnack att jag lessnade. Nu känns det lite sent att ge sig tillbaka... Dessutom har jag ju ännu en grupp 0808Augustibarn
  30. 15
    nåja, det får väl duga som förklaring. Jag fick nog av höstbarnssidan i ett tidigt skede. Tyvärr kanske, men ett tag var där så mycket intriger, anonymitet och skitsnack att jag lessnade. Nu känns det lite sent att ge sig tillbaka... Dessutom har jag ju ännu en grupp 0808Augustibarn
  31. Medlem sedan
    May 2001
    #16

    JA, nu när du säger det

    så minns jag det med. Så har det inte varit på ett bra tag dock. Inte alls för sent att komma in där, menjag förstår hur du känner.
  32. 16
    JA, nu när du säger det så minns jag det med. Så har det inte varit på ett bra tag dock. Inte alls för sent att komma in där, menjag förstår hur du känner.
  33. Medlem sedan
    Dec 2001
    #17

    Måste väl erkänna

    att jag inte varit här på bra många månader.... Jag började jobba OCH plugga när Nicolai började på dagis i februari 2007. All tid vid datorn blev plugg-tid, i stort sett. Men nu är jag klar!!
    Vad kul att läsa lite rapporter om barnen! Vet inte om någon kommer ihåg oss men vi var iallafall med på ett par träffar på Kulturhuset.
    Nicolai är en go och glad kille för det mesta, men extremt tjatig när han vill ha något (särskilt om det är något som vi absolut inte har hemma)! Han har varit sjuk väldigt, väldigt ofta, det blev lite bättre när han började med astma-mediciner men det är fortfarande så att man blir förvånad när han är mer än 2 veckor sammanhängande på dagis. Han har äntligen börjat sova hela nätter i sin egen säng, sedan någon månad tillbaka. Hur är det med era, sover dom i sina sängar?
    Moka m Liv -02 o Nicolai -05
    -------------------------------------
  34. 17
    Måste väl erkänna att jag inte varit här på bra många månader.... Jag började jobba OCH plugga när Nicolai började på dagis i februari 2007. All tid vid datorn blev plugg-tid, i stort sett. Men nu är jag klar!!
    Vad kul att läsa lite rapporter om barnen! Vet inte om någon kommer ihåg oss men vi var iallafall med på ett par träffar på Kulturhuset.
    Nicolai är en go och glad kille för det mesta, men extremt tjatig när han vill ha något (särskilt om det är något som vi absolut inte har hemma)! Han har varit sjuk väldigt, väldigt ofta, det blev lite bättre när han började med astma-mediciner men det är fortfarande så att man blir förvånad när han är mer än 2 veckor sammanhängande på dagis. Han har äntligen börjat sova hela nätter i sin egen säng, sedan någon månad tillbaka. Hur är det med era, sover dom i sina sängar?
  35. Medlem sedan
    Jul 2005
    #18
    Jag kommer ihåg dig, fast jag inte har träffat dig IRL.
    Jodå, Jesper har sovit i sin egen säng i princip hela tiden. En period kom han in till oss varje natt, men nu kommer han in kanske en- två gånger i veckan. Annars sover han hel natt i sin säng i sitt rum. Det är bra, men ibland är det mysigt med en liten 3-åring som kurar ihop sig bakom ryggen och snurrar mammas hår
  36. 18
    Jag kommer ihåg dig, fast jag inte har träffat dig IRL.
    Jodå, Jesper har sovit i sin egen säng i princip hela tiden. En period kom han in till oss varje natt, men nu kommer han in kanske en- två gånger i veckan. Annars sover han hel natt i sin säng i sitt rum. Det är bra, men ibland är det mysigt med en liten 3-åring som kurar ihop sig bakom ryggen och snurrar mammas hår

Liknande trådar

  1. jaaaa hörruni....
    By nettem3 in forum _1012 Decemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-11-11, 20:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar