4-barnsmor nu!
_0611 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    4-barnsmor nu!

    Den 25:e januari kom lille Viggo till världen - 01.59 på natten. Han vägde 3855 g och var hela 54 cm lång.

    Har haft fullt upp de senaste 3 veckorna med alla barnen och att komma in i vardagsrutinerna + att det har varit besök på barnakuten med Viggo för han åkte på streptokocker vilket innebar pencillinkur som vi precis har avslutat men nu är han frisk och ett litet pigg rackare.

    Passar på att skriva ett par rader nu när han sover och storasyter Amanda är lugn (värsta trotsen har hon nu)
  2. 1
    4-barnsmor nu! Den 25:e januari kom lille Viggo till världen - 01.59 på natten. Han vägde 3855 g och var hela 54 cm lång.

    Har haft fullt upp de senaste 3 veckorna med alla barnen och att komma in i vardagsrutinerna + att det har varit besök på barnakuten med Viggo för han åkte på streptokocker vilket innebar pencillinkur som vi precis har avslutat men nu är han frisk och ett litet pigg rackare.

    Passar på att skriva ett par rader nu när han sover och storasyter Amanda är lugn (värsta trotsen har hon nu)
  3. Medlem sedan
    May 2006
    #2
    Grattis Oncan! Vad mysigt med en bebis igen.

    Förstår att du har fullt upp med alla barn...

    Skönt att Viggo, sött namn, mår bättre nu.

    Det där med trotsen känner jag igen...*puh* Det är mycket trots och "kan själv" här. Tålamodet blir testat mååånga gånger varje dag.

    Kram på dig!
  4. 2
    Grattis Oncan! Vad mysigt med en bebis igen.

    Förstår att du har fullt upp med alla barn...

    Skönt att Viggo, sött namn, mår bättre nu.

    Det där med trotsen känner jag igen...*puh* Det är mycket trots och "kan själv" här. Tålamodet blir testat mååånga gånger varje dag.

    Kram på dig!
  5. Medlem sedan
    Jul 2006
    #3
    Stort grattis. Låter som jobbiga första veckor. Skönt att Viggo är frisk nu så du kan passa på och njuta av bebisen om du hinner. Jag håller med att trotsen våra 2-åringar har nu frestar på.
  6. 3
    Stort grattis. Låter som jobbiga första veckor. Skönt att Viggo är frisk nu så du kan passa på och njuta av bebisen om du hinner. Jag håller med att trotsen våra 2-åringar har nu frestar på.
  7. Medlem sedan
    May 2006
    #4
    Grattis till syskonet i magen, vad mysigt. (Har läst ikapp lite så att jag har koll på vem du är.)
  8. 4
    Grattis till syskonet i magen, vad mysigt. (Har läst ikapp lite så att jag har koll på vem du är.)
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Stort grattis!
    Fint namn på er lille pojke.
    Jag funderar också på om det ska bli en fyra här..
    Hur gamla är dina andra barn?
  10. 5
    Stort grattis!
    Fint namn på er lille pojke.
    Jag funderar också på om det ska bli en fyra här..
    Hur gamla är dina andra barn?
  11. Medlem sedan
    Feb 2007
    #6
    Stort grattis!!
  12. 6
    Stort grattis!!
  13. Medlem sedan
    Apr 2006
    #7
    Grattiskramar från oss!! Vad härligt med en liten i familjen. Känner igen det där med trotsen, ibland gäller det att ha stort tålamod
  14. 7
    Grattiskramar från oss!! Vad härligt med en liten i familjen. Känner igen det där med trotsen, ibland gäller det att ha stort tålamod
  15. Medlem sedan
    Jun 2005
    #8
    Många grattis från oss! *imt*
  16. 8
    Många grattis från oss! *imt*
  17. Medlem sedan
    Jul 2006
    #9
    Tack!
  18. 9
    Tack!
  19. Medlem sedan
    Jun 2005
    #10
    Tack så mycket.

    De andra barnen är 10, 7 och 2,5 nu så det är full rulle hela tiden från morgon till kväll.
  20. 10
    Tack så mycket.

    De andra barnen är 10, 7 och 2,5 nu så det är full rulle hela tiden från morgon till kväll.
  21. Medlem sedan
    Jun 2005
    #11
    Tack så mycket för alla gratulationer!

    Blir inte så mycket sittande här men passar på att kika in när jag fick några minuter över.

    Amanda har fullt upp nu här bredvid mig med att plocka upp stora systes hårband och snoddar som hon har dragit ut och allt är fint och måste visas upp för mamma samtidigt som man sjunger "du käre lille snickeboa" eller "sjörövar fabbe".

    Dags för vägning snart av Viggo så ska ta o börja all påkläddning av mina små.

    Ha en riktigt bra dag idag!
  22. 11
    Tack så mycket för alla gratulationer!

    Blir inte så mycket sittande här men passar på att kika in när jag fick några minuter över.

    Amanda har fullt upp nu här bredvid mig med att plocka upp stora systes hårband och snoddar som hon har dragit ut och allt är fint och måste visas upp för mamma samtidigt som man sjunger "du käre lille snickeboa" eller "sjörövar fabbe".

    Dags för vägning snart av Viggo så ska ta o börja all påkläddning av mina små.

    Ha en riktigt bra dag idag!
  23. Medlem sedan
    Apr 2006
    #12
    Grattis till lilla Viggo!! (mitt favoritnamn just nu på bebis i våran mage)

    Trist att han varit sjuk..men skönt att det är bättre

    Sköt om er!
  24. 12
    Grattis till lilla Viggo!! (mitt favoritnamn just nu på bebis i våran mage)

    Trist att han varit sjuk..men skönt att det är bättre

    Sköt om er!
  25. Medlem sedan
    Jun 2005
    #13
    Tackar Tsarbabe! Visst är Viggo ett fint namn, fastnade för det och sen gick det inte att ändra...för han var en liten Viggo när han kom ut till stora världen precis som han varit när han låg inne i magens värme.

    Hur går det för dig och din lilla familj som stadigt växer?
  26. 13
    Tackar Tsarbabe! Visst är Viggo ett fint namn, fastnade för det och sen gick det inte att ändra...för han var en liten Viggo när han kom ut till stora världen precis som han varit när han låg inne i magens värme.

    Hur går det för dig och din lilla familj som stadigt växer?
  27. Medlem sedan
    Aug 2003
    #14
    Stort grattis!
    Har också en fyra i ,magen. Om allt går bra kommer bebisen i aug. Ska göra ul på onsdag.
  28. 14
    Stort grattis!
    Har också en fyra i ,magen. Om allt går bra kommer bebisen i aug. Ska göra ul på onsdag.
  29. Medlem sedan
    Apr 2006
    #15
    hihi,. joda det går bra för oss Vecka 30 blir det nu. Ganska tungt att jobba heltid, ha små barn och en make som oxå jobbar heltid men vi försöker så gott vi kan. Wiktor är ju sjuk konstant, nu senast i fredags fick vi veta att han har lunginflammation. så det är tufft, men vi klarar det som allt annat...jobbigt dock att se honom bli så himla sjuk med så hög feber hela tiden, plus astman och dåligt imunförsvar

    Men annars är det helt ok. Fattar inte att jag ska ha tre blöjbarn. tre barn under 2,5 år om bara 2,5 månad...shit :/ lite nervöst...maken fattar inte heller vart tiden tar vägen...
  30. 15
    hihi,. joda det går bra för oss Vecka 30 blir det nu. Ganska tungt att jobba heltid, ha små barn och en make som oxå jobbar heltid men vi försöker så gott vi kan. Wiktor är ju sjuk konstant, nu senast i fredags fick vi veta att han har lunginflammation. så det är tufft, men vi klarar det som allt annat...jobbigt dock att se honom bli så himla sjuk med så hög feber hela tiden, plus astman och dåligt imunförsvar

    Men annars är det helt ok. Fattar inte att jag ska ha tre blöjbarn. tre barn under 2,5 år om bara 2,5 månad...shit :/ lite nervöst...maken fattar inte heller vart tiden tar vägen...
  31. Medlem sedan
    May 2006
    #16
    Nämen grattis till dig Ruth! Vad skoj!
  32. 16
    Nämen grattis till dig Ruth! Vad skoj!
  33. Medlem sedan
    Apr 2006
    #17
    Grattis till bebisen i magen!! Vad roligt
  34. 17
    Grattis till bebisen i magen!! Vad roligt
  35. Medlem sedan
    Jun 2005
    #18
    Grattis lille 4:an i magen!
  36. 18
    Grattis lille 4:an i magen!
  37. Medlem sedan
    Aug 2003
    #19
    Tack så mycket! Var på Ul igår verkar bli en flicka efter alla killarna!
  38. 19
    Tack så mycket! Var på Ul igår verkar bli en flicka efter alla killarna!
  39. Medlem sedan
    May 2006
    #20
    Oj, vad oväntat! Vad spännande med en liten tjej efter killtrion.
  40. 20
    Oj, vad oväntat! Vad spännande med en liten tjej efter killtrion.

Liknande trådar

  1. Då var man 3-barnsmor:)
    By *Tina* in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 07:41
  2. 2 barnsmor...
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 18:29
  3. Så var man 3-barnsmor!!
    By Matilda med 3 in forum _99/00 Vinterbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 06:32
  4. 2-barnsmor!
    By Femina in forum _03 Höstbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 21:53
  5. Jag ska bli 4 barnsmor..
    By trollpackan in forum Många barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 19:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar