Bärsjal
_0905 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2008
    #1

    Bärsjal

    Jag tror att detta varit uppe till diskussion tidigare men jag tänkte ändå slänga ur mig frågan - ni som redan har barn (och ni som gjort grundliga efterforskningar inför första) - har ni några tips på bärsjalar? Vad ska man tänka på?

    Jag är väldigt lockad av tanken på att ha pyret så nära kroppen - men jag vet inte riktigt var jag ska börja någonstans - precis som alla andra babysaker verkar det finnas en uppsjö av modeller och fabrikat...

    Tacksam för tips!
    -- Adrian 2009-05 och Ida 2012-01 --

    sawstreet.blogspot.com
  2. 1
    Bärsjal Jag tror att detta varit uppe till diskussion tidigare men jag tänkte ändå slänga ur mig frågan - ni som redan har barn (och ni som gjort grundliga efterforskningar inför första) - har ni några tips på bärsjalar? Vad ska man tänka på?

    Jag är väldigt lockad av tanken på att ha pyret så nära kroppen - men jag vet inte riktigt var jag ska börja någonstans - precis som alla andra babysaker verkar det finnas en uppsjö av modeller och fabrikat...

    Tacksam för tips!
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Jag köpte en i lördags! Det blev en Sino, en elastisk långsjal.

    Till A hade vi flera sjalar och en ergonomisk bärsele, en Ergo. Numera finns så många fler sjalar/selar att välja mellan, vilket både gör det kul och svårt. Vi har kvar en Storchenwiege (vävd långsjal), Ergon och ett par hemsydda ringsjalar.

    Jag skulle rekommendera en trikåsjal i början, det är absolut mysigast och lättast att knyta när man är ovan. Det finns hur många olika sorter som helst. Jag valde Sino för att den ska kännas sval (och vi får ju bebisar när det är varmt) och svensktillverkad.

    Vill du läsa mer och se bilder så kan jag rekommendera www.sjalbarn.se där det finna många kunniga och mycket bra info.
    :: MOE :: www.moedesign.se

    Mina tre killar A (2004/03), A (2009/05) och V (2011/12). ♥
  4. 2
    Jag köpte en i lördags! Det blev en Sino, en elastisk långsjal.

    Till A hade vi flera sjalar och en ergonomisk bärsele, en Ergo. Numera finns så många fler sjalar/selar att välja mellan, vilket både gör det kul och svårt. Vi har kvar en Storchenwiege (vävd långsjal), Ergon och ett par hemsydda ringsjalar.

    Jag skulle rekommendera en trikåsjal i början, det är absolut mysigast och lättast att knyta när man är ovan. Det finns hur många olika sorter som helst. Jag valde Sino för att den ska kännas sval (och vi får ju bebisar när det är varmt) och svensktillverkad.

    Vill du läsa mer och se bilder så kan jag rekommendera www.sjalbarn.se där det finna många kunniga och mycket bra info.
  5. Medlem sedan
    Jun 2006
    #3
    Jag blev också nyfiken på sjalar med mitt första barn och skickade efter en trikåsjal. Som MOE säger är den lätt att "lära" sig och det var jättemysigt! Finns det dessutom en som ska vara sval e ju de toppen, för är det något man blir av att bära bebis i sjal så är det VARM.... både själv och bebisen
    Maken tyckte också att det var ok med sjal!!
  6. 3
    Jag blev också nyfiken på sjalar med mitt första barn och skickade efter en trikåsjal. Som MOE säger är den lätt att "lära" sig och det var jättemysigt! Finns det dessutom en som ska vara sval e ju de toppen, för är det något man blir av att bära bebis i sjal så är det VARM.... både själv och bebisen
    Maken tyckte också att det var ok med sjal!!
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4
    Jag har fått en Mobywrap av en kompis - lång trikåsjal - och hoppas att det kommer kännas bra Det ska bli jättespännande, jag tror att jag kommer gilla att bära i sjal. Maken satsar mer på BabyBjörn, vi har fått en sån också.
    Mamma till Titus, född 090514
    Min mat-blogg: http://annesfood.blogspot.com
  8. 4
    Jag har fått en Mobywrap av en kompis - lång trikåsjal - och hoppas att det kommer kännas bra Det ska bli jättespännande, jag tror att jag kommer gilla att bära i sjal. Maken satsar mer på BabyBjörn, vi har fått en sån också.
  9. Medlem sedan
    Sep 1999
    #5

    jag har

    en moby wrap.
    Den funkar från början och jag har burit barn över ett år i den också. Den är rätt elastisk men inte värstingen.
    Lätt att sätta på sig.
    Svart.

    ja det är faktiskt en av de få saker jag har kvar efter mina andra barn.
  10. 5
    jag har en moby wrap.
    Den funkar från början och jag har burit barn över ett år i den också. Den är rätt elastisk men inte värstingen.
    Lätt att sätta på sig.
    Svart.

    ja det är faktiskt en av de få saker jag har kvar efter mina andra barn.
  11. Medlem sedan
    Jun 2006
    #6
    Det är en sådan jag har! Lånade ut den till en kompis som också blev nöjd
  12. 6
    Det är en sådan jag har! Lånade ut den till en kompis som också blev nöjd
  13. Medlem sedan
    Jul 2002
    #7
    Jag har burit mer och mer för varje barn men mest i vävda sjalar. Denna gång tänkte jag ge trikåsjalen en ärlig chans i början så jag har köpt en begagnas Sino Looma.
    Sjalen är fantastisk, visst är det mycket tyg men så avlastande för både den som bär och bekvämt för barnet jmf med Babybjörnens smala sittyta som blir some n g-string när barnet kommit över första nyföddtiden.
    Bi med Em nov02 & Na mars04 & Mi maj09
    Och lilla 4:an i magen bf slutet av april-12

    Bloggar om Fjärde resan på http://lindal.blogg.se/denfjarderesan/
  14. 7
    Jag har burit mer och mer för varje barn men mest i vävda sjalar. Denna gång tänkte jag ge trikåsjalen en ärlig chans i början så jag har köpt en begagnas Sino Looma.
    Sjalen är fantastisk, visst är det mycket tyg men så avlastande för både den som bär och bekvämt för barnet jmf med Babybjörnens smala sittyta som blir some n g-string när barnet kommit över första nyföddtiden.
  15. Medlem sedan
    Jul 2003
    #8
    Jag har en mobywrap sedan sonen var bebis, en trikåsjal. Den är smidig, men kan nog bli lite väl varm nu när lillebror kommer. Filip kom i februari, och i maj är det ju varmare.. så egentligen skulle jag vilja skaffa en svalare sjal.. får se hur jag gör.

    Har även en patapum-sele (ergonomisk sele), men den används ju från 4 mån ålder.
  16. 8
    Jag har en mobywrap sedan sonen var bebis, en trikåsjal. Den är smidig, men kan nog bli lite väl varm nu när lillebror kommer. Filip kom i februari, och i maj är det ju varmare.. så egentligen skulle jag vilja skaffa en svalare sjal.. får se hur jag gör.

    Har även en patapum-sele (ergonomisk sele), men den används ju från 4 mån ålder.
  17. Medlem sedan
    Feb 2007
    #9
    Jag har en mobywrap. Använde den inte så jättemycket i början för dottern föddes i juni och tyckte det verkade så varmt. Men lite senare hade jag den. Hade den under vagnen och plockade fram den då och då. Ska använda den mer till nästa tror jag. Har även en babybjörn. Den gillade sambon.
  18. 9
    Jag har en mobywrap. Använde den inte så jättemycket i början för dottern föddes i juni och tyckte det verkade så varmt. Men lite senare hade jag den. Hade den under vagnen och plockade fram den då och då. Ska använda den mer till nästa tror jag. Har även en babybjörn. Den gillade sambon.

Liknande trådar

  1. Bärsjal?
    By hoppfull in forum _0706 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 20:35
  2. bärsjal
    By engelnore in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 12:29
  3. bärsjal
    By helene_77 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-23, 09:49
  4. Ang. bärsjal
    By Kajsa bf 3/8 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-04-19, 13:22
  5. Ni som har bärsjal
    By Kina m.3 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-23, 20:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar