Huvudvärk
Shuntar och hydrocefalus
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Huvudvärk

    Hej!
    Har läst att huvudvärk, trötthet och slöhet är symptom för att det kan vara fel på shunten. Jag har gått nu med konstant huvudvärk i 1½ Månad utan att läkarna sett ngt fel på röntgenplåtarna (CT) som tagits. Trodde i början att det var en enkel huvudvärk, så jag tog Ipren, men blev orolig när Iprens verkan släppte och huvudvärken åter var tillbaka. har även varit mkt trött och slö och orkeslös.

    Undrar nu därför om någon upplevt samma sak?
    //FAS-Barn
  2. 1
    Huvudvärk Hej!
    Har läst att huvudvärk, trötthet och slöhet är symptom för att det kan vara fel på shunten. Jag har gått nu med konstant huvudvärk i 1½ Månad utan att läkarna sett ngt fel på röntgenplåtarna (CT) som tagits. Trodde i början att det var en enkel huvudvärk, så jag tog Ipren, men blev orolig när Iprens verkan släppte och huvudvärken åter var tillbaka. har även varit mkt trött och slö och orkeslös.

    Undrar nu därför om någon upplevt samma sak?
    //FAS-Barn
  3. Medlem sedan
    Mar 2000
    #2
    Hej

    Hur har du blivit undersökt?
    Shuntöversikt?
    Ultraljud buk?
  4. 2
    Hej

    Hur har du blivit undersökt?
    Shuntöversikt?
    Ultraljud buk?
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    Hej! jag har gjort 4 st. olika typer av röntgen varav ingen visar att det är ngt fel på shunten trots att jag har ont i den. Den senaste jag gjorde var en CT med radioaktiv vätska, för att se hur vätskan rann i genom slangen. Vätskan som de drog ut från shunten droppade långsamt. Det enda dom inte kunde se var hålrummen i huvudet. Hjälpen verkar vara på god väg! Kram
  6. 3
    Hej! jag har gjort 4 st. olika typer av röntgen varav ingen visar att det är ngt fel på shunten trots att jag har ont i den. Den senaste jag gjorde var en CT med radioaktiv vätska, för att se hur vätskan rann i genom slangen. Vätskan som de drog ut från shunten droppade långsamt. Det enda dom inte kunde se var hålrummen i huvudet. Hjälpen verkar vara på god väg! Kram
  7. Medlem sedan
    Mar 2000
    #4
    Låter jobbigt, hoppas det ordnar sig

    Tims mamma
  8. 4
    Låter jobbigt, hoppas det ordnar sig

    Tims mamma
  9. Medlem sedan
    Apr 2008
    #5
    Hej! Tack för ditt stöd! Jag har gått med huvudvärken i 5-6 månader nu. jag är urless på hela situationen. Jag har legat inne 1 gång redan, under den här våren och perioden med huvudvärken. Åkte dock in 28/2 med ambulans för yrseln jag hade då. Läkaren jag fick träffa, försökte lura i mig att det inte var fel på shunten bara för att det inte finns ngt ställe, där den var av. (bruten) Jag känner ju så väl att något är fel. Jag träffade en neurokirurg den 15 april på S-grenska i GBG soom berättade att slangen från ventilen bort till hålrummen i huvudet inte fungerade som den skulle. jag väntar nu på en operation där läkarna ska byta shunt + slangen jag nämnt ovan.

    jag vet inte hur länge jag står ut med värken. Skyggar även för ljud och ljus då huvudvärken är kraftig. Kräkts har jag inte gjort, men är däremot orkeslös.

    Det ska flygas hit en läkare från USA som ska vara med under min Op.

    Har någon annan varit med om samma sak?

    Kram
  10. 5
    Hej! Tack för ditt stöd! Jag har gått med huvudvärken i 5-6 månader nu. jag är urless på hela situationen. Jag har legat inne 1 gång redan, under den här våren och perioden med huvudvärken. Åkte dock in 28/2 med ambulans för yrseln jag hade då. Läkaren jag fick träffa, försökte lura i mig att det inte var fel på shunten bara för att det inte finns ngt ställe, där den var av. (bruten) Jag känner ju så väl att något är fel. Jag träffade en neurokirurg den 15 april på S-grenska i GBG soom berättade att slangen från ventilen bort till hålrummen i huvudet inte fungerade som den skulle. jag väntar nu på en operation där läkarna ska byta shunt + slangen jag nämnt ovan.

    jag vet inte hur länge jag står ut med värken. Skyggar även för ljud och ljus då huvudvärken är kraftig. Kräkts har jag inte gjort, men är däremot orkeslös.

    Det ska flygas hit en läkare från USA som ska vara med under min Op.

    Har någon annan varit med om samma sak?

    Kram

Liknande trådar

  1. Huvudvärk :(
    By Dina_KL in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 17:15
  2. huvudvärk?
    By Bi-Em02&Na04&Mi09 in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-27, 18:21
  3. huvudvärk
    By mamma 41 år in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-25, 14:45
  4. huvudvärk
    By mamma 41 år in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-25, 11:53
  5. Huvudvärk
    By Jessica05 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 08:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar