Gustav har fått en sex-års tand
_0307 Julibarn
  1. Cissi med G och A
    #1

    Gustav har fått en sex-års tand

    Fick se idag att han har fått en nere i vänster käke. Han tyckte väl att det kvittade, han väntar mest på att få tappa tänder istället. Är det för övrigt några gluggbarn här?
  2. 1
    Gustav har fått en sex-års tand Fick se idag att han har fått en nere i vänster käke. Han tyckte väl att det kvittade, han väntar mest på att få tappa tänder istället. Är det för övrigt några gluggbarn här?
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    Nej, här sitter tänderna stenhårt fast. 6-årständerna är dock på väg enligt tandläkaren. Fast Lucas är måttligt intresserad av tänder och lösa och 6-års, han har inte tid med sånt.
  4. 2
    Nej, här sitter tänderna stenhårt fast. 6-årständerna är dock på väg enligt tandläkaren. Fast Lucas är måttligt intresserad av tänder och lösa och 6-års, han har inte tid med sånt.
  5. Medlem sedan
    Mar 2006
    #3
    Hej Cissi, här är vi inte ens i närheten av några nya tänder*s*. Storebror, född -00, tappade första tanden för ett år sedan och har nu tappat typ alla tänder samtidigt. Jag och maken var väldigt sena med nya tänder så det verkar vara ärftligt.

    Ha det!
  6. 3
    Hej Cissi, här är vi inte ens i närheten av några nya tänder*s*. Storebror, född -00, tappade första tanden för ett år sedan och har nu tappat typ alla tänder samtidigt. Jag och maken var väldigt sena med nya tänder så det verkar vara ärftligt.

    Ha det!
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4

    Ingen glugg nu

    längre, Madde har tappat två tänder,gjorde hon i okt-nov förra året.
    Men de nya är ju redan uppe så ingen söt glugg längre
  8. 4
    Ingen glugg nu längre, Madde har tappat två tänder,gjorde hon i okt-nov förra året.
    Men de nya är ju redan uppe så ingen söt glugg längre
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5

    Meja har inga än tror jag

    men jag har inte fått kolla på länge heller. Hon har däremot hela 4 lösa tänder. 2 tappade hon i somras så de nya tänderna har ju redan kommit upp så ingen glugg just för tillfället.
  10. 5
    Meja har inga än tror jag men jag har inte fått kolla på länge heller. Hon har däremot hela 4 lösa tänder. 2 tappade hon i somras så de nya tänderna har ju redan kommit upp så ingen glugg just för tillfället.
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6
    Inga lösa tänder än, men de börjar bli genomskinliga...
  12. 6
    Inga lösa tänder än, men de börjar bli genomskinliga...
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7
    Jupps, Toria har tappat tre, ytterligare en är lös och två nya mitt fram nere har kommit.
    Den tappade är mitt fram på höger sida och den mycket lösa är den som sitter näst längst fram till höger (mitt fram vänster däremot sitter som berget). Vi får se hur många tänder hon har tänkt slå ut innan det här är klart... *suck* Två slog hon lös i höstas men har alltså suttit till nu.
  14. 7
    Jupps, Toria har tappat tre, ytterligare en är lös och två nya mitt fram nere har kommit.
    Den tappade är mitt fram på höger sida och den mycket lösa är den som sitter näst längst fram till höger (mitt fram vänster däremot sitter som berget). Vi får se hur många tänder hon har tänkt slå ut innan det här är klart... *suck* Två slog hon lös i höstas men har alltså suttit till nu.
  15. Medlem sedan
    Aug 2002
    #8
    inga gluggar än och inga sex-års tänder som syns än. men kanske en något lös tand uppe hos Ronja.
  16. 8
    inga gluggar än och inga sex-års tänder som syns än. men kanske en något lös tand uppe hos Ronja.
  17. Medlem sedan
    Dec 2002
    #9
    Hej! Anges har fått en sexårstand i överkäken till höger. Gick sedan och muttrade om att hennes tänder inte fattar att hon bara är fem Nu är det en till på gång i vänster underkäke. Samtidigt har hon gott om gluggar; sjätte tanden är på väg att lossna. Tre gluggar f.n., två nere och en uppe. Jag sade till henne att hon snart får börja äta med sugrör
  18. 9
    Hej! Anges har fått en sexårstand i överkäken till höger. Gick sedan och muttrade om att hennes tänder inte fattar att hon bara är fem Nu är det en till på gång i vänster underkäke. Samtidigt har hon gott om gluggar; sjätte tanden är på väg att lossna. Tre gluggar f.n., två nere och en uppe. Jag sade till henne att hon snart får börja äta med sugrör
  19. Medlem sedan
    Apr 2003
    #10

    Selma har tappat två...

    mjölktänder i vår, som tandfe´n förstås mirakulöst
    förvandlade till en peng följande natt ; )
    BeckaSnäcka med VickePicke, EllaBella & Semlan
  20. 10
    Selma har tappat två... mjölktänder i vår, som tandfe´n förstås mirakulöst
    förvandlade till en peng följande natt ; )

Liknande trådar

  1. Har fått en Gustav!
    By snowwhite in forum Missfall
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-21, 21:43
  2. Gustav har fått
    By Cissi med Gustav bf 11/10 in forum _0307 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-17, 11:27
  3. Moa har fått en tand!
    By sanna_72 in forum _05 Höstbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 15:41
  4. Tim har fått en tand!
    By -malin in forum _0508 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 23:07
  5. Tim har fått en tand!
    By -malin in forum _0507 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 16:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar