Tidiga UL?
_0909 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    May 1999
    #1

    Tidiga UL?

    Tycker att det är så många som göra tidiga UL här i gruppen. Eller är det bara ni som syns ;o) Kan vi göra en räkning? Hur många har gjort UL och hur många har inte, upp med handen ;o)
  2. 1
    Tidiga UL? Tycker att det är så många som göra tidiga UL här i gruppen. Eller är det bara ni som syns ;o) Kan vi göra en räkning? Hur många har gjort UL och hur många har inte, upp med handen ;o)
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    Inte jag!
  4. 2
    Inte jag!
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #3
    *räcker upp handen*
  6. 3
    *räcker upp handen*
  7. Medlem sedan
    May 1999
    #4
    ah då var jag inte ensam! *S* Trodde snart att det bara var jag som inte hade gjort det!
  8. 4
    ah då var jag inte ensam! *S* Trodde snart att det bara var jag som inte hade gjort det!
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5
    Jag har gjort det, men ville egentligen inte Läkaren ville säkerställa hur långt gången jag var bara.
  10. 5
    Jag har gjort det, men ville egentligen inte Läkaren ville säkerställa hur långt gången jag var bara.
  11. Medlem sedan
    May 1999
    #6
    Se där. Jag får inte ens gå till läkaren för att fastställa att jag är gravid på riktigt *fnys* ;o) vilka landsting bor ni mänskor i? Här verkar ingen vilja ta oro på allvar iaf.
  12. 6
    Se där. Jag får inte ens gå till läkaren för att fastställa att jag är gravid på riktigt *fnys* ;o) vilka landsting bor ni mänskor i? Här verkar ingen vilja ta oro på allvar iaf.
  13. Anonym lite till..
    #7
    JA med! Har gjort på 2 tom. Hade brunaktiga flytningar (blödning i livmodern) v.8 och 10. Hoppas på att få göra ett till innan den 2 mars. Hade ett MA i v.12 innan så skulle helst vilja ha ett ultraljud på magen helatiden

    Kram
  14. 7
    JA med! Har gjort på 2 tom. Hade brunaktiga flytningar (blödning i livmodern) v.8 och 10. Hoppas på att få göra ett till innan den 2 mars. Hade ett MA i v.12 innan så skulle helst vilja ha ett ultraljud på magen helatiden

    Kram
  15. MammaMam
    #8

    Jag med

    Jag har gjort två VUL, ett i v 7 och ett i v 9. Fick ett mf i somras och ville kolla att allt var ok. Gjorde detta hos min vanliga gynekolog, var inga problem alls. T om han som föreslog det första - och frågade om jag ville göra något mer.
  16. 8
    Jag med Jag har gjort två VUL, ett i v 7 och ett i v 9. Fick ett mf i somras och ville kolla att allt var ok. Gjorde detta hos min vanliga gynekolog, var inga problem alls. T om han som föreslog det första - och frågade om jag ville göra något mer.
  17. Medlem sedan
    Feb 2002
    #9
    Jag ska ju göra fvp, så¨det var därför. Annars får man inte VUL i första taget. Bor i Blekinge...
  18. 9
    Jag ska ju göra fvp, så¨det var därför. Annars får man inte VUL i första taget. Bor i Blekinge...
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10
    Jag gjorde ett i v.8 Det är standard att man gör ett vul tidigt på en kliniken jag går på.
    Skulle vilja att man gör ett 1gång/dag, bara så att man får bekräftat att man är gravid;-)

    Nu är ialla fall nästa Ul i v.18 ...gud va långt borta det känns:-)
  20. 10
    Jag gjorde ett i v.8 Det är standard att man gör ett vul tidigt på en kliniken jag går på.
    Skulle vilja att man gör ett 1gång/dag, bara så att man får bekräftat att man är gravid;-)

    Nu är ialla fall nästa Ul i v.18 ...gud va långt borta det känns:-)
  21. Medlem sedan
    Nov 2002
    #11
    Jag har, eftersom jag starkt misstänker att det inte blir något denna gång (se min historia nedan). Återbesök på måndag, jag har tyvärr inga stora förväntningar alls.
  22. 11
    Jag har, eftersom jag starkt misstänker att det inte blir något denna gång (se min historia nedan). Återbesök på måndag, jag har tyvärr inga stora förväntningar alls.
  23. Medlem sedan
    Dec 2006
    #12
    Japp, har gjort två. Ett i vecka typ 7 hos gyn utan att fråga direkt om det. Och ett i v 12 för jag var så orolig. Nu blir det inget förrän rutinul i v 19, hoppas jag...
  24. 12
    Japp, har gjort två. Ett i vecka typ 7 hos gyn utan att fråga direkt om det. Och ett i v 12 för jag var så orolig. Nu blir det inget förrän rutinul i v 19, hoppas jag...
  25. Medlem sedan
    May 2005
    #13

    jag har gjort tre...

    i v4, 5 och 6 pga min operation i somras, läkaren sa att jag måste kolla så fostret inte fastnade i ärrvävnaden. men så kom jag in för tidigt så vi fick kolla två gånger till innan vi ens såg hjärtslagen, så det såg ut att sitta rätt. Nu längtar jag till den 16 april till det riktiga ultraljudet... det är så lååååångt dit!
  26. 13
    jag har gjort tre... i v4, 5 och 6 pga min operation i somras, läkaren sa att jag måste kolla så fostret inte fastnade i ärrvävnaden. men så kom jag in för tidigt så vi fick kolla två gånger till innan vi ens såg hjärtslagen, så det såg ut att sitta rätt. Nu längtar jag till den 16 april till det riktiga ultraljudet... det är så lååååångt dit!
  27. Väntar 3an
    #14
    Har inte ens varit på första MVC besöket ännu! Tror inte att man får göra tidiga UL om man inte har "problem" eller om man skall göra fvp. Med tvåan gjorde jag tidiga UL men det var för att jag blödde så mycket.
  28. 14
    Har inte ens varit på första MVC besöket ännu! Tror inte att man får göra tidiga UL om man inte har "problem" eller om man skall göra fvp. Med tvåan gjorde jag tidiga UL men det var för att jag blödde så mycket.
  29. Medlem sedan
    Jan 2007
    #15
    Gjorde vul igår, (v. 10-1). Bad snällt om att få göra det.
  30. 15
    Gjorde vul igår, (v. 10-1). Bad snällt om att få göra det.
  31. Medlem sedan
    Jan 2009
    #16
    Inte jag heller.
  32. 16
    Inte jag heller.
  33. Medlem sedan
    Jul 2008
    #17
    Jag har gjort!
  34. 17
    Jag har gjort!
  35. Amed2
    #18
    Jag har gjort!
    Här blir man erbjuden ett ul i v 11-14, med möjlighet att göra nupp, och sedan det vanliga ca v 18. Jag behövde även datera graviditeten eftersom jag har mkt oregelbunden mens och graviditeten kom som en överraskning Eftersom jag inte var så långt gången, så kommer jag att få göra ett ul till om 1,5 veckor. (Kommer dock inte att göra nupp.)
  36. 18
    Jag har gjort!
    Här blir man erbjuden ett ul i v 11-14, med möjlighet att göra nupp, och sedan det vanliga ca v 18. Jag behövde även datera graviditeten eftersom jag har mkt oregelbunden mens och graviditeten kom som en överraskning Eftersom jag inte var så långt gången, så kommer jag att få göra ett ul till om 1,5 veckor. (Kommer dock inte att göra nupp.)
  37. Medlem sedan
    Nov 2006
    #19
    Jag har bara gjort vul än så länge, men ska göra ul den 6 april, är då i v.18
  38. 19
    Jag har bara gjort vul än så länge, men ska göra ul den 6 april, är då i v.18
  39. Medlem sedan
    Nov 2006
    #20
    hihi men antar att det är detsamma
  40. 20
    hihi men antar att det är detsamma
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Tidiga SD?
    By Emmet27 in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-15, 20:02
  2. Tidiga symptom
    By Ziro in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-20, 11:59
  3. oj 12v för tidiga
    By tvilling2 in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 14:52
  4. Den tidiga morgonen
    By Tindraliten in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 09:20
  5. Ang tidiga ul
    By bipbip in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 09:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar