bröstmjölk
_0812 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    bröstmjölk

    Har droppat bröstmjölk i Tildes fd snoriga näsa sen tidigt i morse o det verkar som om det hjälpte nästan direkt
    Helt fantastiskt, det här måste vi ta patent på o sälja på burk dyrt till snoriga männsikor!!!
    ...inte lika kul vid halv fem i morse när jag skulle fixa lite mjölk i ett glas o ser att nere på gården står tidningsbudet o tittar in.... Han undrade nog vad jag gjorde med mitt bröst.
    (men jag stod med ryggen mot fönstret längre in i köket)
    Fick bråttom in på toaletten, tänkte inte på att ngn såg mig, pinsamt!
  2. 1
    bröstmjölk Har droppat bröstmjölk i Tildes fd snoriga näsa sen tidigt i morse o det verkar som om det hjälpte nästan direkt
    Helt fantastiskt, det här måste vi ta patent på o sälja på burk dyrt till snoriga männsikor!!!
    ...inte lika kul vid halv fem i morse när jag skulle fixa lite mjölk i ett glas o ser att nere på gården står tidningsbudet o tittar in.... Han undrade nog vad jag gjorde med mitt bröst.
    (men jag stod med ryggen mot fönstret längre in i köket)
    Fick bråttom in på toaletten, tänkte inte på att ngn såg mig, pinsamt!
  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #2
    Haha vilken syn för brevbäraren!!! Ska nog prova bröstmjölk ikväll också för Måns är också lite snorig...
  4. 2
    Haha vilken syn för brevbäraren!!! Ska nog prova bröstmjölk ikväll också för Måns är också lite snorig...
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Ja, hej på dig Mamma mu, liksom.... Jag är expert på att handmjölka mig själv. När de andra barnen började med smakportioner av potatis så mosade jag med bröstmjölk, och "mjölkade" direkt på tallriken och mosade sen... Ja, är man ensam hemma så är man
  6. 3
    Ja, hej på dig Mamma mu, liksom.... Jag är expert på att handmjölka mig själv. När de andra barnen började med smakportioner av potatis så mosade jag med bröstmjölk, och "mjölkade" direkt på tallriken och mosade sen... Ja, är man ensam hemma så är man
  7. Medlem sedan
    Feb 2009
    #4
    Var tvungen att pumpa lite igår kväll och i natt, för ena bröstet började helt plötsligt ömma och bli hårt, trots att jag inte gjorde annat än att amma igår kväll, kändes det som. Ja, det är bara att hoppas att ingen granne ser in, när man går omkring och drar i bröstet som en kossa.
    Jag brukar droppa lite mjölk på en sked tillsammanss med AD-dropparna och det är inte lätt att pricka rätt, det kan spruta åt alla håll och kanter. Tur att det räcker med ett par droppar =D
  8. 4
    Var tvungen att pumpa lite igår kväll och i natt, för ena bröstet började helt plötsligt ömma och bli hårt, trots att jag inte gjorde annat än att amma igår kväll, kändes det som. Ja, det är bara att hoppas att ingen granne ser in, när man går omkring och drar i bröstet som en kossa.
    Jag brukar droppa lite mjölk på en sked tillsammanss med AD-dropparna och det är inte lätt att pricka rätt, det kan spruta åt alla håll och kanter. Tur att det räcker med ett par droppar =D
  9. Medlem sedan
    Jul 2004
    #5
    Ha ha! Du skulle frågat tidningsbudet om han ville ha en kopp kaffe med lite mjölk. Mina grannar lär ha sett mig när jag går här med bröstet ute. T ex när hon har somnat vid amning och jag reser mig för att lägga henne någonstans. Då knäpper jag ju liksom inte igen innan jag försöker smyga ner henne i vagnen eller sängen. Ja, du fattar säkert min virriga förklaring.

    Jag ska testa bröstmjölk i näsan nästa gång. Tror det var Lina som skrev tipset med medicinspruta eller tom renässanspipett, det tror jag skulle funka bra. Testade det där med bomullstussen, men det funkade inte så bra för mig.
  10. 5
    Ha ha! Du skulle frågat tidningsbudet om han ville ha en kopp kaffe med lite mjölk. Mina grannar lär ha sett mig när jag går här med bröstet ute. T ex när hon har somnat vid amning och jag reser mig för att lägga henne någonstans. Då knäpper jag ju liksom inte igen innan jag försöker smyga ner henne i vagnen eller sängen. Ja, du fattar säkert min virriga förklaring.

    Jag ska testa bröstmjölk i näsan nästa gång. Tror det var Lina som skrev tipset med medicinspruta eller tom renässanspipett, det tror jag skulle funka bra. Testade det där med bomullstussen, men det funkade inte så bra för mig.
  11. Medlem sedan
    Mar 2008
    #6
    Jo då, har bröstet ute här med vid läggning, är smidigast så
    När jag var o hälsade på oss mina föräldrar så hade jag amningströjan nere jättelänge som tur var hade jag ordnat bh-n, min syrra tyckte att det var så kul så hon sa inget...
    Bara jag inte går omkrings så på jobbet sen, haha!
  12. 6
    Jo då, har bröstet ute här med vid läggning, är smidigast så
    När jag var o hälsade på oss mina föräldrar så hade jag amningströjan nere jättelänge som tur var hade jag ordnat bh-n, min syrra tyckte att det var så kul så hon sa inget...
    Bara jag inte går omkrings så på jobbet sen, haha!
  13. Medlem sedan
    Sep 2008
    #7
    du gjorde väl hans dag lite bättre kanske.

    Kram!
  14. 7
    du gjorde väl hans dag lite bättre kanske.

    Kram!

Liknande trådar

  1. Bröstmjölk
    By Mmmm in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-14, 21:37
  2. bröstmjölk
    By anonymt namn in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-04, 14:31
  3. Bröstmjölk..
    By Petra-p3a in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-30, 18:44
  4. bröstmjölk
    By dove in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 15:50
  5. Bröstmjölk
    By anonymt namn in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 15:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar