Nej! Blod!
_0909 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Nej! Blod!

    12 hela veckor idag (12+4 enligt UL) och jag blöder! Inte mycket, men färskt blod och klumpar... kan vara levrar, eller inte...

    Är rätt chockad och rädd just nu... *gråter* Men jag har inte ont direkt, och mår som vanligt. F*N, jag hade ju sluppit sånt så här långt...
  2. 1
    Nej! Blod! 12 hela veckor idag (12+4 enligt UL) och jag blöder! Inte mycket, men färskt blod och klumpar... kan vara levrar, eller inte...

    Är rätt chockad och rädd just nu... *gråter* Men jag har inte ont direkt, och mår som vanligt. F*N, jag hade ju sluppit sånt så här långt...
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    Jag skulle nog åka in o kolla upp det.. Fast min väninna berättade att hon vaknade upp med hela sängen nerblodad och ställde in sig på MF, så hon vart super chockad på sjukhuset då UL visade att bebisen mådda jättebra och blodet kom från någon annanstans där inne.
  4. 2
    Jag skulle nog åka in o kolla upp det.. Fast min väninna berättade att hon vaknade upp med hela sängen nerblodad och ställde in sig på MF, så hon vart super chockad på sjukhuset då UL visade att bebisen mådda jättebra och blodet kom från någon annanstans där inne.
  5. Medlem sedan
    Feb 2002
    #3
    Men vart??? Vart vänder jag mig så här tidigt?
  6. 3
    Men vart??? Vart vänder jag mig så här tidigt?
  7. Medlem sedan
    Feb 2009
    #4
    Kvinnokliniken, du kan säkert få en akuttid.
    Lycka till!
  8. 4
    Kvinnokliniken, du kan säkert få en akuttid.
    Lycka till!
  9. Medlem sedan
    Oct 2006
    #5
    Svårt att hjälpa dig, jag bor på Åland och här åker man till akuten...
  10. 5
    Svårt att hjälpa dig, jag bor på Åland och här åker man till akuten...
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6
    men nejje då..:-(, har ni ingen gynakut hos er?
    Eller bara ring till ditt mvc,hos oss tar läkarna emot akutfall mellan patienterna.
    I annat fall kanske dem vet vart du bör vända dej.
    Håller tummarna för att det ska gå bra!

    *kram*
  12. 6
    men nejje då..:-(, har ni ingen gynakut hos er?
    Eller bara ring till ditt mvc,hos oss tar läkarna emot akutfall mellan patienterna.
    I annat fall kanske dem vet vart du bör vända dej.
    Håller tummarna för att det ska gå bra!

    *kram*
  13. Medlem sedan
    Feb 2002
    #7
    Inget av det där finns här, bara vanliga akuten och de lär knappast ta in mig. Gyn och mvc har telefontid på morgonen. F*n...
  14. 7
    Inget av det där finns här, bara vanliga akuten och de lär knappast ta in mig. Gyn och mvc har telefontid på morgonen. F*n...
  15. Medlem sedan
    Oct 2006
    #8
    Då åker du till akuten och vägrar fara därifrån förään dom undersökt dig och gjort ett UL. Hör av dig sen och berätta. ÅK nu.. Kram
  16. 8
    Då åker du till akuten och vägrar fara därifrån förään dom undersökt dig och gjort ett UL. Hör av dig sen och berätta. ÅK nu.. Kram
  17. Medlem sedan
    Feb 2002
    #9
    Jättelätt när man är ensam hemma med ansvar för två små barn...
  18. 9
    Jättelätt när man är ensam hemma med ansvar för två små barn...
  19. Medlem sedan
    Oct 2006
    #10
    JAG skulle nog då ringa till akuten och fråga om dom kan ta emot, eftersom du ändå annars kommer att oroa dig blå, eller hur? Kan inte ngn granne ställa upp som barnvakt?
  20. 10
    JAG skulle nog då ringa till akuten och fråga om dom kan ta emot, eftersom du ändå annars kommer att oroa dig blå, eller hur? Kan inte ngn granne ställa upp som barnvakt?
  21. Medlem sedan
    Feb 2002
    #11
    Det är ingen idé. De skulle aldrig ta emot mig. Ringer om det blöder mer, just nu verkar det inte komma mer blod iaf...
  22. 11
    Det är ingen idé. De skulle aldrig ta emot mig. Ringer om det blöder mer, just nu verkar det inte komma mer blod iaf...
  23. Medlem sedan
    Oct 2006
    #12
    Tänker på dig och håller tummarna att allt är väl och fortsätter vara så! KRamar
  24. 12
    Tänker på dig och håller tummarna att allt är väl och fortsätter vara så! KRamar
  25. Medlem sedan
    Aug 2008
    #13
    Nej nej nej! Ska du kolla upp det? Det behöver ju inte alls vara farligt, kanske lågt sittande moderkaka eller sköra slemhinnor? Håller alla tummar jag har!
    Tre söner födda 02, 05, 09. Gravid med BF 120619.
  26. 13
    Nej nej nej! Ska du kolla upp det? Det behöver ju inte alls vara farligt, kanske lågt sittande moderkaka eller sköra slemhinnor? Håller alla tummar jag har!
  27. Medlem sedan
    Aug 2008
    #14
    Är du inskriven på mvc? Här tror jag att det är så att man vänder sig till Gyn om man inte är inskriven på mvc, sedan direkt till mvc.

    Visst har du gjort ul/vul för inte så länge sedan? Risken för att något går fel är rätt liten när man sett ett levande foster i v 10-12 har jag läst.

    Typiskt att du är ensam mitt i detta. Ring ditt mvc i morgon, hoppas de kan kolla dig!
    Tre söner födda 02, 05, 09. Gravid med BF 120619.
  28. 14
    Är du inskriven på mvc? Här tror jag att det är så att man vänder sig till Gyn om man inte är inskriven på mvc, sedan direkt till mvc.

    Visst har du gjort ul/vul för inte så länge sedan? Risken för att något går fel är rätt liten när man sett ett levande foster i v 10-12 har jag läst.

    Typiskt att du är ensam mitt i detta. Ring ditt mvc i morgon, hoppas de kan kolla dig!
  29. Medlem sedan
    Feb 2002
    #15
    Mitt UL var i vecka 9+några dagar. Jag är inskriven, men som sagt, de går inte att få tag på...
  30. 15
    Mitt UL var i vecka 9+några dagar. Jag är inskriven, men som sagt, de går inte att få tag på...
  31. Medlem sedan
    Oct 2006
    #16
    Vad jobbigt! Hoppas att det inte är ngn fara. *kram*
  32. 16
    Vad jobbigt! Hoppas att det inte är ngn fara. *kram*
  33. Medlem sedan
    Jan 2009
    #17
    Håller tummarna för dig! Hoppas allt gå bra.
  34. 17
    Håller tummarna för dig! Hoppas allt gå bra.
  35. Medlem sedan
    May 2005
    #18

    åh gumman!

    håller tummarna stenhårt för att det inte är någonting! Även om du inte åker in idag, finns det ingen som kan hjälpa dig med barnen? Vet inte vart du bor, men är det i gbg så hjälper jag dig mer än gärna.
    Stor stor kram och hoppas att allt är bra därinne!!!
  36. 18
    åh gumman! håller tummarna stenhårt för att det inte är någonting! Även om du inte åker in idag, finns det ingen som kan hjälpa dig med barnen? Vet inte vart du bor, men är det i gbg så hjälper jag dig mer än gärna.
    Stor stor kram och hoppas att allt är bra därinne!!!
  37. anonym
    #19
    Åk in till akuten! jag var med om samma, massa blod och klumpar i v.12. Hade ej ont, åkte in till akuten och fick göra UL. Till min förvåning såg allt bra ut, barnet mådde fint och föddes senare utan några problem. Det var en hemsk känslomässig bergochdalbana men jag tänkte att det är bättre att veta än att inte veta och jag ville veta på en gång.

    Åk in på en gång och berätta läget. Dom SKA hjälpa dig på akuten.
  38. 19
    Åk in till akuten! jag var med om samma, massa blod och klumpar i v.12. Hade ej ont, åkte in till akuten och fick göra UL. Till min förvåning såg allt bra ut, barnet mådde fint och föddes senare utan några problem. Det var en hemsk känslomässig bergochdalbana men jag tänkte att det är bättre att veta än att inte veta och jag ville veta på en gång.

    Åk in på en gång och berätta läget. Dom SKA hjälpa dig på akuten.
  39. Anonym
    #20
    Hoppas att allt har stillat sig och att det inte blöder något mer..

    Jag hade också blödning i början av graviditeten. Bor inte i Sverige och att ta sig till sjukvården här betyder lång bilväg, trafik värre än stockholm, och vänte tid på hur många timmar som helst.

    Men när jag blödde tog jag med dottern och trotts alla "hinder" gick det bra. Personalen hade förståelse för att hon var med vilket jag vet att de har i Sverige också. Så mitt råd till dig är att om det skulle komma mer och du inte har en barnvakt så kanske det är värt att sitta på akuten ändå.. Lite nya miljöer tycker ju de flesta barn är kul!

    Men som sagt håller alla tummar att det inte kommer något mer nu!

    Kram
  40. 20
    Hoppas att allt har stillat sig och att det inte blöder något mer..

    Jag hade också blödning i början av graviditeten. Bor inte i Sverige och att ta sig till sjukvården här betyder lång bilväg, trafik värre än stockholm, och vänte tid på hur många timmar som helst.

    Men när jag blödde tog jag med dottern och trotts alla "hinder" gick det bra. Personalen hade förståelse för att hon var med vilket jag vet att de har i Sverige också. Så mitt råd till dig är att om det skulle komma mer och du inte har en barnvakt så kanske det är värt att sitta på akuten ändå.. Lite nya miljöer tycker ju de flesta barn är kul!

    Men som sagt håller alla tummar att det inte kommer något mer nu!

    Kram
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Blod
    By shehulk in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-19, 10:24
  2. Blod...?
    By EMLI in forum _1006 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-10-05, 17:15
  3. hbf+blod
    By s med 2 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-29, 11:57
  4. Blod...
    By -ASA- in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-20, 10:51
  5. blod...!!
    By druvan in forum Missfall
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-02-22, 20:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar