Nu har soc hört av sig om ett möte med
Bokstavsbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 1999
    #1

    Nu har soc hört av sig om ett möte med

    mig och pappan redan nu på fredag. Lite kort varsel kan jag tycka faktiskt. Man kan ju inte bara ta ledigt sådär med jobbet på en vecka.
    Får se om exet ringer och lämnar återbud, eller om han bara struntar i det. Kan aldrig tänka mig att han tar ledigt från sitt jobb för att gå på det. Nu är det ju skolan som anmält sin oro för vår son.
    Jag måste nog ändra tiden för inte tror jag att jag kan vara ledig redan nu på fredag. Och att jag ska springa dit själv igen utan att exet är närvarande ser jag ingen mening i faktiskt.

    Nu tycker jag att hon från soc verkar vettig, bättre än de förra som ville han ett samtal med oss. Jag var där, men exet vägrade den gången. Den tjejen tycker jag var rätt ettrig och för ung faktiskt.

    När jag läser nedan om soc i Umeå så verkar det ju inte att soc alltid är bra.

    Och GRUNDEN är ju att sonen har ADHD, sen vet jag faktiskt inte varför han är så intresserad av olika vapen, smällare etc samt allt som är mer farligt. Alla med ADHD är ju inte det. Och de som inte har ADHD är ju också jätteintresserade av sådant och spelar mer våldsamma spel än vad min son har fått göra.

    Häromveckan fick jag ett mail från hans lärare att det gick bra i den mindre gruppen, men att sonen hade försökt locka några killar att följa med och bråka på någon annan skola. När jag sedan frågade honom om detta, sa han att han hade skojat med "nördarna" som han kallar dem. Att de skulle till X skola och bråka. Att det var ett skämt. De hade ju då berättat det här för någon lärare.
    Så jag vet inte riktigt om det är någon slags skoj från hans sida. I och för sig inte så lämpligt att skoja om det eftersom han bl a varit så i fokus. Han verkar inte heller fattar vad man skoja om och inte.

    Nu är han med sin kompis och dennes pappa. Allt går lugnt till. Trots att de kanske skjuter med soft airguns. Den andre killens pappa är väl med dem då hela tiden. Och min son är säkert jättelugn med dessa grejer.
  2. 1
    Nu har soc hört av sig om ett möte med mig och pappan redan nu på fredag. Lite kort varsel kan jag tycka faktiskt. Man kan ju inte bara ta ledigt sådär med jobbet på en vecka.
    Får se om exet ringer och lämnar återbud, eller om han bara struntar i det. Kan aldrig tänka mig att han tar ledigt från sitt jobb för att gå på det. Nu är det ju skolan som anmält sin oro för vår son.
    Jag måste nog ändra tiden för inte tror jag att jag kan vara ledig redan nu på fredag. Och att jag ska springa dit själv igen utan att exet är närvarande ser jag ingen mening i faktiskt.

    Nu tycker jag att hon från soc verkar vettig, bättre än de förra som ville han ett samtal med oss. Jag var där, men exet vägrade den gången. Den tjejen tycker jag var rätt ettrig och för ung faktiskt.

    När jag läser nedan om soc i Umeå så verkar det ju inte att soc alltid är bra.

    Och GRUNDEN är ju att sonen har ADHD, sen vet jag faktiskt inte varför han är så intresserad av olika vapen, smällare etc samt allt som är mer farligt. Alla med ADHD är ju inte det. Och de som inte har ADHD är ju också jätteintresserade av sådant och spelar mer våldsamma spel än vad min son har fått göra.

    Häromveckan fick jag ett mail från hans lärare att det gick bra i den mindre gruppen, men att sonen hade försökt locka några killar att följa med och bråka på någon annan skola. När jag sedan frågade honom om detta, sa han att han hade skojat med "nördarna" som han kallar dem. Att de skulle till X skola och bråka. Att det var ett skämt. De hade ju då berättat det här för någon lärare.
    Så jag vet inte riktigt om det är någon slags skoj från hans sida. I och för sig inte så lämpligt att skoja om det eftersom han bl a varit så i fokus. Han verkar inte heller fattar vad man skoja om och inte.

    Nu är han med sin kompis och dennes pappa. Allt går lugnt till. Trots att de kanske skjuter med soft airguns. Den andre killens pappa är väl med dem då hela tiden. Och min son är säkert jättelugn med dessa grejer.
  3. Anonym
    #2
    Förstår inte , är pojken din och skjuter med soft airguns kl 2 på natten? Obs, ingen kritik , såg bara tiden för ditt inlägg.
  4. 2
    Förstår inte , är pojken din och skjuter med soft airguns kl 2 på natten? Obs, ingen kritik , såg bara tiden för ditt inlägg.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Du har rätt att ta vård av barn vid såna där tillfällen som soc kallar till möte.
  6. 3
    Du har rätt att ta vård av barn vid såna där tillfällen som soc kallar till möte.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Du har rätt att ta ledigt och behöver inte bråka med jobbet angående det.
    Tror det kan vara en god idé att få utredningen avklarad.


    Läser om din son och undrar: Har ni provat att arbeta med sociala berättelser varje morgon? Antingen hemma eller i skolan?
  8. 4
    Du har rätt att ta ledigt och behöver inte bråka med jobbet angående det.
    Tror det kan vara en god idé att få utredningen avklarad.


    Läser om din son och undrar: Har ni provat att arbeta med sociala berättelser varje morgon? Antingen hemma eller i skolan?
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5

    Som de andra

    skriver, du har rätt att ta tfp och det ska även pappan ha. Nu vet jag inte hur ni har det med vårdnd, det kanske är annorlunda om man är skilda och inte har gemensam vårdnad, men ni bör ha rätt att ta ut tfp båda två.
  10. 5
    Som de andra skriver, du har rätt att ta tfp och det ska även pappan ha. Nu vet jag inte hur ni har det med vårdnd, det kanske är annorlunda om man är skilda och inte har gemensam vårdnad, men ni bör ha rätt att ta ut tfp båda två.
  11. Medlem sedan
    Aug 2005
    #6

    Det kan ju

    vara så att pojken har sportlov och då kan man får vara ute och leka vid den tiden
  12. 6
    Det kan ju vara så att pojken har sportlov och då kan man får vara ute och leka vid den tiden
  13. Anonym
    #7
    Jaså, det kan man?
  14. 7
    Jaså, det kan man?
  15. Medlem sedan
    Aug 2005
    #8

    Japp, det kan

    man Men nu vet jag inte om S.holm har sportlov eller om de redan haft. Har de inte lov så låter det märkligt, men jag tror inte att mamma24 låter sonen vara ute en vanlig skoldag klockan 2 på natten.
  16. 8
    Japp, det kan man Men nu vet jag inte om S.holm har sportlov eller om de redan haft. Har de inte lov så låter det märkligt, men jag tror inte att mamma24 låter sonen vara ute en vanlig skoldag klockan 2 på natten.
  17. Medlem sedan
    Dec 1999
    #9
    Oj, vilka missförstånd det kan bli. Nej, det är jag som var uppe. Sonen var med kompisens pappa på deras stuga. De är nog inte uppe så sent hoppas jag.
  18. 9
    Oj, vilka missförstånd det kan bli. Nej, det är jag som var uppe. Sonen var med kompisens pappa på deras stuga. De är nog inte uppe så sent hoppas jag.
  19. Medlem sedan
    Dec 1999
    #10
    Konstigt när jag ringde så är soc.sekreteraren på semester och återkommer på fredag då när mötet ska vara. Men det är ju vettigt att pappan också kommer och inte bara jag på den tiden. För då kommer jag få springa där ytterligare extra tid och vara borta från jobbet igen.
    Och vad säger man till jobbet, "vi ska utredas av soc"??? Eller säger man bara lälkartid inbokad? Har ingen lust att presenterar hela mitt liv på mitt jobb. Att sonen har ADHD har jag sagt till min chef eftersom jag ska gå en kurs i maj genom ADHD-center och måste vara borta en eftermiddag i veckan då,
  20. 10
    Konstigt när jag ringde så är soc.sekreteraren på semester och återkommer på fredag då när mötet ska vara. Men det är ju vettigt att pappan också kommer och inte bara jag på den tiden. För då kommer jag få springa där ytterligare extra tid och vara borta från jobbet igen.
    Och vad säger man till jobbet, "vi ska utredas av soc"??? Eller säger man bara lälkartid inbokad? Har ingen lust att presenterar hela mitt liv på mitt jobb. Att sonen har ADHD har jag sagt till min chef eftersom jag ska gå en kurs i maj genom ADHD-center och måste vara borta en eftermiddag i veckan då,
  21. Medlem sedan
    Aug 2005
    #11

    Spelar det

    någon roll om de var uppe då?
    Någon gång kan man få vara uppe och lattja på natten tycker jag. Bara JAG slipper att vara vaken
  22. 11
    Spelar det någon roll om de var uppe då?
    Någon gång kan man få vara uppe och lattja på natten tycker jag. Bara JAG slipper att vara vaken
  23. Medlem sedan
    Aug 2005
    #12

    Tycker inte att

    du behöver säga mer än att du ska på möte ang din son. Eller om du säger att du ska till läkare.
    Säger någon något om kort varsel så säg att du fått tiden med kort varsel och helt enkelt inte vetat något tidigare och att om du tackar nej till dena tiden så tar det lång tid innan du får nästa.
  24. 12
    Tycker inte att du behöver säga mer än att du ska på möte ang din son. Eller om du säger att du ska till läkare.
    Säger någon något om kort varsel så säg att du fått tiden med kort varsel och helt enkelt inte vetat något tidigare och att om du tackar nej till dena tiden så tar det lång tid innan du får nästa.
  25. Medlem sedan
    Dec 1999
    #13
    Det värsta är tror jag att jobbet också ska ha en kopia av intyget. Och då är det ju från soc. Man måste ju ha ett intyg från läkare och dyl när barnen är över 12 år. Annars får man inte vabba.
  26. 13
    Det värsta är tror jag att jobbet också ska ha en kopia av intyget. Och då är det ju från soc. Man måste ju ha ett intyg från läkare och dyl när barnen är över 12 år. Annars får man inte vabba.
  27. Medlem sedan
    Nov 2008
    #14
    Det är väl viktigare med mötet kring sonen än jobbet? Självklart ska du ta ledigt, förklara läget på ditt jobb.
  28. 14
    Det är väl viktigare med mötet kring sonen än jobbet? Självklart ska du ta ledigt, förklara läget på ditt jobb.
  29. Medlem sedan
    Dec 1999
    #15
    Jag har tur som jobbar på ett ställe där man kan ta ledigt för sådana här saker. Kan inte tänka mig att man kan det på alla jobb. Det är ju t o m svårt att vara hemma för sjuka barn eller att vara sjuk själv. Men nu på fredag kan jag vabba eller flexa, får se hur jag gör. Enklast är ju att flexa och sedan jobba in tiden.
  30. 15
    Jag har tur som jobbar på ett ställe där man kan ta ledigt för sådana här saker. Kan inte tänka mig att man kan det på alla jobb. Det är ju t o m svårt att vara hemma för sjuka barn eller att vara sjuk själv. Men nu på fredag kan jag vabba eller flexa, får se hur jag gör. Enklast är ju att flexa och sedan jobba in tiden.
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16
    Nej jobbet ska inte ha något intyg,,,de har inte alls att göra med varför du vabbar,,,det enda de ska göra är att göra avdrag på din lön.
  32. 16
    Nej jobbet ska inte ha något intyg,,,de har inte alls att göra med varför du vabbar,,,det enda de ska göra är att göra avdrag på din lön.
  33. Medlem sedan
    Apr 2007
    #17
    stockholm har lov den här veckan. Och ja, jag låter inte ens min 15åring vara ute så sent på natten, än mindre 13åringen. Men det är ju jag då, jag vill gärna ha koll på vart ungarna är och vad de gör även om barnen tycker jag är en pain in the butt ibland.
  34. 17
    stockholm har lov den här veckan. Och ja, jag låter inte ens min 15åring vara ute så sent på natten, än mindre 13åringen. Men det är ju jag då, jag vill gärna ha koll på vart ungarna är och vad de gör även om barnen tycker jag är en pain in the butt ibland.
  35. Medlem sedan
    Aug 2005
    #18

    Jag låter inte heller

    mina barn vara ute vid den tiden, men eftersom jag hade detta i tanken dvs att pappan var med, så ser jag inget konstigt i att vara ute och leka sent på natten i vuxens sällskap:

    "Nu är han med sin kompis och dennes pappa. Allt går lugnt till. Trots att de kanske skjuter med soft airguns. Den andre killens pappa är väl med dem då hela tiden"
  36. 18
    Jag låter inte heller mina barn vara ute vid den tiden, men eftersom jag hade detta i tanken dvs att pappan var med, så ser jag inget konstigt i att vara ute och leka sent på natten i vuxens sällskap:

    "Nu är han med sin kompis och dennes pappa. Allt går lugnt till. Trots att de kanske skjuter med soft airguns. Den andre killens pappa är väl med dem då hela tiden"
  37. Medlem sedan
    Apr 2007
    #19
    Det får man hoppas.
  38. 19
    Det får man hoppas.
  39. Medlem sedan
    Dec 1999
    #20
    Vi har inte arbetat med sociala berättelser. Jag vet nog inte riktigt vad det är. Antar att det handlar om hur man kan bete sig vid olika situationer. Eller?
  40. 20
    Vi har inte arbetat med sociala berättelser. Jag vet nog inte riktigt vad det är. Antar att det handlar om hur man kan bete sig vid olika situationer. Eller?
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Nu ska jag på ett möte
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-10-28, 09:55
  2. Möte på Soc
    By mamma24h in forum Bokstavsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 16:20
  3. Bra möte..
    By Lejonet-57 in forum Autismspektrum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-15, 20:59
  4. På möte
    By peter56 in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-12, 15:19
  5. LSS- möte....
    By Sanna, William&Linus in forum Autismspektrum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-01-11, 12:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar