God morgon alla!
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2000
    #1

    God morgon alla!

    Hoppas att ni har sovit gott! Det har inte vi, det känns som om jag inte sovit alls nästan. Men det har jag ju. Däremot känner jag att nattamningen tär på mig. Det varierar hur många gånger på natten jag ammar el söver om honom, men det är alltid minst två, inatt var det fler. Är det någon mer som ammar på natten? Vi har sagt länge att vi ska ta tag i det, men sen har vi varit sjuka mer eller mindre konstant sen före jul, fast nu är vi friska så snart kanske jag ska få sova så får mannen ta Max på natten i några nätter!

    Vad ska ni hitta på i dag då? Jag hade tänkt mig en långpromenad medan Max sover, men han somnade nu istället (klart, han har ju härjat runt i natt!), så promenaden får kanske vänta till senare i dag istället. Vi kanske städar och tvättar och så, och leker lite. Jag skulle behöva plugga lite också.

    Ha en bra dag alla!
    Mamma till tre finfina barn!
  2. 1
    God morgon alla! Hoppas att ni har sovit gott! Det har inte vi, det känns som om jag inte sovit alls nästan. Men det har jag ju. Däremot känner jag att nattamningen tär på mig. Det varierar hur många gånger på natten jag ammar el söver om honom, men det är alltid minst två, inatt var det fler. Är det någon mer som ammar på natten? Vi har sagt länge att vi ska ta tag i det, men sen har vi varit sjuka mer eller mindre konstant sen före jul, fast nu är vi friska så snart kanske jag ska få sova så får mannen ta Max på natten i några nätter!

    Vad ska ni hitta på i dag då? Jag hade tänkt mig en långpromenad medan Max sover, men han somnade nu istället (klart, han har ju härjat runt i natt!), så promenaden får kanske vänta till senare i dag istället. Vi kanske städar och tvättar och så, och leker lite. Jag skulle behöva plugga lite också.

    Ha en bra dag alla!
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2
    God morgon. Vi har också haft en strulnatt. Så jag är trött idag, men Fabian är lika pigg och glad som vanligt.
    Idag åker vi till mina föräldrar när vi lämnat de stora barnen. Hon håller på med ett nytt lapptäckte och jag har lovat att hjälpa henne med det sista. I eftermiddag blir det nog mys hemma. Lite plock bara.
    Sen hoppas jag att vår nya termostat till golvvärmen i badrummet kommer tidigare än vad som är sagt. Det är så kallt där inne, den andra la av i onsdag.

    Hoppas att ni kommer i väg på promenad och att ni får en bra dag.
  4. 2
    God morgon. Vi har också haft en strulnatt. Så jag är trött idag, men Fabian är lika pigg och glad som vanligt.
    Idag åker vi till mina föräldrar när vi lämnat de stora barnen. Hon håller på med ett nytt lapptäckte och jag har lovat att hjälpa henne med det sista. I eftermiddag blir det nog mys hemma. Lite plock bara.
    Sen hoppas jag att vår nya termostat till golvvärmen i badrummet kommer tidigare än vad som är sagt. Det är så kallt där inne, den andra la av i onsdag.

    Hoppas att ni kommer i väg på promenad och att ni får en bra dag.
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Godmorgon!

    Jag slutade nattamma i början på januari då sambon fick ta några nätter. Numera söver han om Kasper 1-2 ggr per natt och det brukar gå fort. Jag sover som en princessa

    När Kasper sen vaknar varierar men 05:30 - 7. Tack och lov oftast närmare sju än halvsex. Då är Kasper tokhungrig så då måste han få mat så ammar inte jag får sambon gå ner och ge gröt men det är ju så mycket enklare att amma så vi brukar göra så ist. Hade varit smidigt om han tagit välling men det gör han ju inte.

    Idag ska jag jobba och sen blir det nog mer snöskottning. Det har snöat helt sjukt mycket i helgen när vi varit borta så vi har en del att ta igen om man säger så.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  6. 3
    Godmorgon! Jag slutade nattamma i början på januari då sambon fick ta några nätter. Numera söver han om Kasper 1-2 ggr per natt och det brukar gå fort. Jag sover som en princessa

    När Kasper sen vaknar varierar men 05:30 - 7. Tack och lov oftast närmare sju än halvsex. Då är Kasper tokhungrig så då måste han få mat så ammar inte jag får sambon gå ner och ge gröt men det är ju så mycket enklare att amma så vi brukar göra så ist. Hade varit smidigt om han tagit välling men det gör han ju inte.

    Idag ska jag jobba och sen blir det nog mer snöskottning. Det har snöat helt sjukt mycket i helgen när vi varit borta så vi har en del att ta igen om man säger så.
  7. Medlem sedan
    Jul 2007
    #4
    God morgon!Det med nattamningen känner jag igen alltför väl..*gäsp*
    MINST 2 ggr per natt men oftast fler.Barnen har varit sjuka och jag har inte haft ngn ork att själv försöka.Sambon har tagit D någon gång nån natt men det har slutat med hysteri från Ds sida.Jag får nog åka bort en natt helt enkelt....

    Idag ska jag till kyrkis sen är det lite allmänt fix här hemma.Hoppas du får sova bättre i natt.!
  8. 4
    God morgon!Det med nattamningen känner jag igen alltför väl..*gäsp*
    MINST 2 ggr per natt men oftast fler.Barnen har varit sjuka och jag har inte haft ngn ork att själv försöka.Sambon har tagit D någon gång nån natt men det har slutat med hysteri från Ds sida.Jag får nog åka bort en natt helt enkelt....

    Idag ska jag till kyrkis sen är det lite allmänt fix här hemma.Hoppas du får sova bättre i natt.!
  9. Medlem sedan
    Oct 2005
    #5
    Här har vi sovit okej, men snuttan är lite förkyld så hon har vaknat några gånger (har den lyxen att för tillfället sover hon i stort sett hela nätterna utan att vakna). Sambon var sjuk i helgen och nu är Freja det. Hade lite feber igår och snörvlar och vill inte äta så mycket, dock äter hon lite. Så det är inte så farligt, men det blir ingen rytmik för oss idag, har inte vatt där på en månad

    Så idag blir det väl lugnt, ska ringa några samtal, röja lite och så går vi nog på en promenad lite senare.
  10. 5
    Här har vi sovit okej, men snuttan är lite förkyld så hon har vaknat några gånger (har den lyxen att för tillfället sover hon i stort sett hela nätterna utan att vakna). Sambon var sjuk i helgen och nu är Freja det. Hade lite feber igår och snörvlar och vill inte äta så mycket, dock äter hon lite. Så det är inte så farligt, men det blir ingen rytmik för oss idag, har inte vatt där på en månad

    Så idag blir det väl lugnt, ska ringa några samtal, röja lite och så går vi nog på en promenad lite senare.
  11. Medlem sedan
    Mar 2006
    #6
    God förmiddag! Här har vi sovit ok i alla fall. Jag slutade ju amma för ett par veckor sedan och Hannah sover mkt bättre sen dess. Däremot så går det inte att få henne att somna om i egen säng efter att hon vaknar på natten (brukar göra det nån gång mellan 2 och 4) så hon ligger och trycker och sparkar på mig efter det.

    På fm har jag sorterat lite i pappershögen som legat för länge och påbörjat lite städning. Just nu sitter tjejerna och ritar medan jag får surfa ovh dricka kaffe en liten stund, i eftermiddag blir det ÖF och utelek.

    Ha en bra dag du också!
  12. 6
    God förmiddag! Här har vi sovit ok i alla fall. Jag slutade ju amma för ett par veckor sedan och Hannah sover mkt bättre sen dess. Däremot så går det inte att få henne att somna om i egen säng efter att hon vaknar på natten (brukar göra det nån gång mellan 2 och 4) så hon ligger och trycker och sparkar på mig efter det.

    På fm har jag sorterat lite i pappershögen som legat för länge och påbörjat lite städning. Just nu sitter tjejerna och ritar medan jag får surfa ovh dricka kaffe en liten stund, i eftermiddag blir det ÖF och utelek.

    Ha en bra dag du också!
  13. Medlem sedan
    Jun 2004
    #7
    Hej!
    Jag slutade amma helt i januari och då började Vilgot sova mkt bättre på natten direkt! Han vaknar fortfarande 1-2 ggr, men somnar om lätt. Innan ammade jag oxå mkt på natten, så jag förstår hur det tär på dig. Om det funkar så låt mannen ta honom på natten!

    Jag tänkte oxå ta mig ut idag, solen skiner ju! Men vi är tok-förkylda (inte feber å så, men näsan rinner konstant och nyser hela tiden). Går nog en kortare promenad i em.
    Min sambo kommer inte hem idag så vi blir ensamma i 1½ dygn, första gången tror jag!
    Jag skulle också behöva plugga lite...

    Ha en fin dag själv!
  14. 7
    Hej!
    Jag slutade amma helt i januari och då började Vilgot sova mkt bättre på natten direkt! Han vaknar fortfarande 1-2 ggr, men somnar om lätt. Innan ammade jag oxå mkt på natten, så jag förstår hur det tär på dig. Om det funkar så låt mannen ta honom på natten!

    Jag tänkte oxå ta mig ut idag, solen skiner ju! Men vi är tok-förkylda (inte feber å så, men näsan rinner konstant och nyser hela tiden). Går nog en kortare promenad i em.
    Min sambo kommer inte hem idag så vi blir ensamma i 1½ dygn, första gången tror jag!
    Jag skulle också behöva plugga lite...

    Ha en fin dag själv!
  15. Medlem sedan
    Mar 2008
    #8
    goddag! Vi har väl sovit gott det vi har sovit
    Tyvärr mkt nattamning även här. Var bättre ett tag 1-2 amningar per natt men nu är det kaotiskt igen och man blir genast urtrött (man har ingen pigghetsbuffert precis)
    Säger som det flesta att vi skall försöka ta tag i detta med amningen snart. Samtidigt är det ju så mysigt och avslappnande både för mor och barn. (Så länge det håller sig inom rimliga gränser).
    Är alltså trött idag.
    Vi har varit till mormor och ätit semlor på fm och resten av da´n blir nog mest fix med det vanliga och lek.
    /Spicy
  16. 8
    goddag! Vi har väl sovit gott det vi har sovit
    Tyvärr mkt nattamning även här. Var bättre ett tag 1-2 amningar per natt men nu är det kaotiskt igen och man blir genast urtrött (man har ingen pigghetsbuffert precis)
    Säger som det flesta att vi skall försöka ta tag i detta med amningen snart. Samtidigt är det ju så mysigt och avslappnande både för mor och barn. (Så länge det håller sig inom rimliga gränser).
    Är alltså trött idag.
    Vi har varit till mormor och ätit semlor på fm och resten av da´n blir nog mest fix med det vanliga och lek.
    /Spicy

Liknande trådar

  1. God morgon alla!
    By Jost med Busfröna in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-04-25, 12:38
  2. God morgon alla!
    By Kattis med L&A in forum _0806 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-27, 22:25
  3. God morgon alla!
    By Frida m N, L, T & M in forum _0705 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 10:08
  4. God morgon alla!
    By GiMTL in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 13:22
  5. God morgon alla!
    By GuM in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2005-12-19, 15:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar