Akuten inatt....
_0812 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2006
    #1

    Akuten inatt....

    Alfons vaknade med intervallskrik och 38.5 i temp. Vad kunde detta vara???? In till barnakuten. kom hem kl 06 .Gissa vem som är trött? .Läkaren kom efter 3.5 timmars väntan. Då sa han att febern kommer från virus .A rosslade lite. Inga infektionsprov togs! Konstigt. 3 personal ( inkl läkaren) pillade med Alfons men INGEN tvättade händerna innan eller efter!!!!! BEDRÖVLIGT!!!! de pillade ju med blöjan etc.....
    Nu är vi hemma och ska försöka sova ikapp. Feber fortfarande.

    GOD NATT/ hör av mig i em.
    pella
  2. 1
    Akuten inatt.... Alfons vaknade med intervallskrik och 38.5 i temp. Vad kunde detta vara???? In till barnakuten. kom hem kl 06 .Gissa vem som är trött? .Läkaren kom efter 3.5 timmars väntan. Då sa han att febern kommer från virus .A rosslade lite. Inga infektionsprov togs! Konstigt. 3 personal ( inkl läkaren) pillade med Alfons men INGEN tvättade händerna innan eller efter!!!!! BEDRÖVLIGT!!!! de pillade ju med blöjan etc.....
    Nu är vi hemma och ska försöka sova ikapp. Feber fortfarande.

    GOD NATT/ hör av mig i em.
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2

    stakars liten

    Hoppas febern ger sig snart. Ja visst är läkarna sega ibland. Jag vet på våran vanliga akut där är det e-två barnläkare som har jour över 5 avd.När inte barnakuten är öppen. Vilka slarviga läkare som inte tvättade händerna.
    Fem fingrar ska skydda dig
    Ett i månen,
    Ett i solen,
    Ett i polstjärnan bakom molnen
    Ett i hopp, och ett i tro.



    Mattias 061230 Jennie 081229
  4. 2
    stakars liten Hoppas febern ger sig snart. Ja visst är läkarna sega ibland. Jag vet på våran vanliga akut där är det e-två barnläkare som har jour över 5 avd.När inte barnakuten är öppen. Vilka slarviga läkare som inte tvättade händerna.
  5. anonymt namn
    #3
    Varför i hela fridens dagar åkte du till akuten för 38,5 och gråt i intervaller???????? Tänk om folk kunde förstå vad en AKUTmottagning innebär...det är ju inte märkligt att det är så långa väntetider. Suck
  6. 3
    Varför i hela fridens dagar åkte du till akuten för 38,5 och gråt i intervaller???????? Tänk om folk kunde förstå vad en AKUTmottagning innebär...det är ju inte märkligt att det är så långa väntetider. Suck
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    Hua! Ni har haft en tuff natt ni med ser jag! Förstår om ni är trötta. Ja, lite konstigt att de inte tog prover, särskilt om han är rosslig. Går inte febern ner får du kolla upp det igen. Hoppas att ni får sova igen den missde nattsömnen och att Alfons piggar på sig.
    Kram!
  8. 4
    Hua! Ni har haft en tuff natt ni med ser jag! Förstår om ni är trötta. Ja, lite konstigt att de inte tog prover, särskilt om han är rosslig. Går inte febern ner får du kolla upp det igen. Hoppas att ni får sova igen den missde nattsömnen och att Alfons piggar på sig.
    Kram!
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    Men hallå! Det där tycker jag var onödigt. Självklart ska man åka in om man är orolig och jag skulle ha övervägt att göra det om en liten bebis fick så hög feber och dessutom var rosslig och skrikig. RS är inte att leka med! Däremot kan jag hålla med om att många uppsöker akuten i onödan men när det gäller bebisar och småbarn och oron det medför när de är sjuka håller jag inte med dig. Varför anonym förresten?
  10. 5
    Men hallå! Det där tycker jag var onödigt. Självklart ska man åka in om man är orolig och jag skulle ha övervägt att göra det om en liten bebis fick så hög feber och dessutom var rosslig och skrikig. RS är inte att leka med! Däremot kan jag hålla med om att många uppsöker akuten i onödan men när det gäller bebisar och småbarn och oron det medför när de är sjuka håller jag inte med dig. Varför anonym förresten?
  11. anonymt namn
    #6
    För det första är inte 38,5 HÖG feber, det är feber även på små barn. Vet att inte RS är att leka med, min son har haft det men det det kommer bli många många besök på akuten för Alfons mamma om för varje gång febern stiger över 38 grader och han skriker... Med alla småsaker som föräldrar idag uppsöker akuten för så har barnakuterna runt om i landet ett otroligt högt tryck och chansen att de missar någon som verkligen är akut sjuk ökar.
  12. 6
    För det första är inte 38,5 HÖG feber, det är feber även på små barn. Vet att inte RS är att leka med, min son har haft det men det det kommer bli många många besök på akuten för Alfons mamma om för varje gång febern stiger över 38 grader och han skriker... Med alla småsaker som föräldrar idag uppsöker akuten för så har barnakuterna runt om i landet ett otroligt högt tryck och chansen att de missar någon som verkligen är akut sjuk ökar.
  13. Medlem sedan
    Feb 2007
    #7
    Jag har flera barn och VET att 38,5 känns högt på en så liten bebis och att jag fått rådet att kontakta vården om bebis under tre månader får över 38 i feber. Jag kan tänka mig att Pelle måste känna sig kränkt av att få ett sånt här inlägg då hon säkerligen varit jätteorolig för sin lilla bebis som är sjuk, (DEt hade då jag också varit) och kännt att det varit nödvändigt att ta honom till läkare. Du måste ju självklart få tycka vad du vill men jag tycker som sagt det är onödigt att lufta dina åsikter som ett svar på hennes oroliga inlägg. Jag tror inte att ditt inlägg är vad hon behöver i ett sånt läge.
  14. 7
    Jag har flera barn och VET att 38,5 känns högt på en så liten bebis och att jag fått rådet att kontakta vården om bebis under tre månader får över 38 i feber. Jag kan tänka mig att Pelle måste känna sig kränkt av att få ett sånt här inlägg då hon säkerligen varit jätteorolig för sin lilla bebis som är sjuk, (DEt hade då jag också varit) och kännt att det varit nödvändigt att ta honom till läkare. Du måste ju självklart få tycka vad du vill men jag tycker som sagt det är onödigt att lufta dina åsikter som ett svar på hennes oroliga inlägg. Jag tror inte att ditt inlägg är vad hon behöver i ett sånt läge.
  15. Medlem sedan
    Mar 2008
    #8
    Tycker oxå att ditt inlägg var himla onödigt, och varför anonym, tillhör du december gruppen? Känns olustigt att skriva här nu. När mitt barn hade 37,6 i 2dagar på kvällstid så ville barnakuten ha in oss, alltid bra att vara där en gång för mycket en lite tycker jag. Dem är ju bara bebisar än
  16. 8
    Tycker oxå att ditt inlägg var himla onödigt, och varför anonym, tillhör du december gruppen? Känns olustigt att skriva här nu. När mitt barn hade 37,6 i 2dagar på kvällstid så ville barnakuten ha in oss, alltid bra att vara där en gång för mycket en lite tycker jag. Dem är ju bara bebisar än
  17. Medlem sedan
    Jun 2002
    #9
    Onödigt var verkligen detta inlägg! Detta är ett forum där vi stöttar varandra och delar stort och smått. Om man tycker att någon gör på ett sätt man själv inte skulle gjort kan man skaka på huvudet och svära för sig själv. Man behöver inte skriva inlägg som bara uppmanar till bråk här på forumet. Jag uppskattar den goda stämning vi har här, och hoppas att den skall få fortsätta. Det faktum att man kan känna sig trygg här gör att man vågar vädra även sådant man kanske inte törs i andra sammanhang så var snäll och respektera pella och alla andra härinne!!!!!!
  18. 9
    Onödigt var verkligen detta inlägg! Detta är ett forum där vi stöttar varandra och delar stort och smått. Om man tycker att någon gör på ett sätt man själv inte skulle gjort kan man skaka på huvudet och svära för sig själv. Man behöver inte skriva inlägg som bara uppmanar till bråk här på forumet. Jag uppskattar den goda stämning vi har här, och hoppas att den skall få fortsätta. Det faktum att man kan känna sig trygg här gör att man vågar vädra även sådant man kanske inte törs i andra sammanhang så var snäll och respektera pella och alla andra härinne!!!!!!
  19. Medlem sedan
    Jun 2002
    #10
    Stackars er. Tycker också att det var mycket märkligt att de inte tvättade händerna!!!!!!!! Skickar krya på er kramar!
  20. 10
    Stackars er. Tycker också att det var mycket märkligt att de inte tvättade händerna!!!!!!!! Skickar krya på er kramar!
  21. Medlem sedan
    Sep 2008
    #11
    Stackar'n!
    Hoppas det inte blir värre.
    Jag hade sagt till om jag la märke till att de inte tvättade händerna, tänk om de kom från en annan patient med smitta.
    Skärpning sjukvården! Och vilken väntan för en liten!
    Krya på er och hoppas du fått sova lite.

    Kram!
  22. 11
    Stackar'n!
    Hoppas det inte blir värre.
    Jag hade sagt till om jag la märke till att de inte tvättade händerna, tänk om de kom från en annan patient med smitta.
    Skärpning sjukvården! Och vilken väntan för en liten!
    Krya på er och hoppas du fått sova lite.

    Kram!
  23. Medlem sedan
    Sep 2008
    #12
    Jag håller med dig hhkj!
    Och med dig pella, som åkte in!

    Kram!
  24. 12
    Jag håller med dig hhkj!
    Och med dig pella, som åkte in!

    Kram!
  25. Medlem sedan
    Sep 2008
    #13
    Håller med dig oxå.
    Hade bra gärna velat veta vem det är som skriver så.

    Kram!
  26. 13
    Håller med dig oxå.
    Hade bra gärna velat veta vem det är som skriver så.

    Kram!
  27. Medlem sedan
    Sep 2008
    #14
    Tycker att vi stöttar varandra bra här inne och det vill åtminstone jag fortsätta med utan att få anonyma påhopp.

    Kram!
  28. 14
    Tycker att vi stöttar varandra bra här inne och det vill åtminstone jag fortsätta med utan att få anonyma påhopp.

    Kram!
  29. Medlem sedan
    Jun 2002
    #15
    Väl talat! *imt*
  30. 15
    Väl talat! *imt*
  31. Medlem sedan
    Mar 2008
    #16
    Skulle ha åkt in Tycker det var bra!
    Absolut måste vi kunna fortsätta skriva här inne, anonymt känns ju bara knas. Förstår inte vitsen, men fortsätter personliga påhopp så kan ju alltid adm. se vem som jäklas!
    Tanken är ju att man ska kunna stötta varann inte stjälpa.
    Kram o tack för mig med en skrikande liten dotter i bakgrunden
  32. 16
    Skulle ha åkt in Tycker det var bra!
    Absolut måste vi kunna fortsätta skriva här inne, anonymt känns ju bara knas. Förstår inte vitsen, men fortsätter personliga påhopp så kan ju alltid adm. se vem som jäklas!
    Tanken är ju att man ska kunna stötta varann inte stjälpa.
    Kram o tack för mig med en skrikande liten dotter i bakgrunden
  33. Medlem sedan
    Feb 2007
    #17
    Absolut! Jag förstod att fler skulle reagera mot inägget. Jag hoppas och tror att det är någon utifrån som skrivit det. Kram på er!
  34. 17
    Absolut! Jag förstod att fler skulle reagera mot inägget. Jag hoppas och tror att det är någon utifrån som skrivit det. Kram på er!
  35. Medlem sedan
    Oct 2003
    #18
    Usch! stackars er.
    Förskräckligt att höra att de inte håller på handhygienen. Herregud det vet väl alla vid det här laget att det är A och O i vården.
    Vilken akut var det?
    Hoppas att det blir bättre snart.
    och du, strunta i inlägg från anonym skrivare, bara onödigt och dumt!
  36. 18
    Usch! stackars er.
    Förskräckligt att höra att de inte håller på handhygienen. Herregud det vet väl alla vid det här laget att det är A och O i vården.
    Vilken akut var det?
    Hoppas att det blir bättre snart.
    och du, strunta i inlägg från anonym skrivare, bara onödigt och dumt!
  37. Medlem sedan
    Mar 2008
    #19
    Ja, men tänk att det sitter folk o kommenterar vad man skriver o vad som har hänt... Tur att vi har en sluten grupp på FB!!!
  38. 19
    Ja, men tänk att det sitter folk o kommenterar vad man skriver o vad som har hänt... Tur att vi har en sluten grupp på FB!!!
  39. Medlem sedan
    Feb 2003
    #20
    Stackars Alfons. Hoppas han snart blir frisk igen.
  40. 20
    Stackars Alfons. Hoppas han snart blir frisk igen.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Akuten inatt
    By asadoll in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-21, 16:04
  2. Akuten inatt!
    By Pia med Nea in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-09, 20:04
  3. Akuten inatt
    By Suskiv in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 11:41
  4. Vi var på akuten inatt
    By Tove m. pojkarna in forum _0605 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-20, 11:35
  5. Inatt låg JAG på akuten....
    By Linda & Filippa+Måns in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-20, 20:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar