Svider i snippan
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Svider i snippan

    någon som har tips på vad som ska göras. Jag tror att Kristin går och småkissar vilket medför att allt kiss inte blir borttorkat från snippan nu när hon är utan blöja. Hemma brukar jag torka henne med både papper och våtservetter och inkl då lite mer av benen osv men misstänker att på dagis bara torkar med papper då hon faktiskt är på toa. Vilket medför att det blir en del kiss kvar på snippan som torkar in och orsakar sveda.

    Hon är röd mellan blygläpparna och hon klagar på att det gör ont. Vi har varit förskonade från sådant så vi har inga salvor eller andra huskurer.

    Någon som har tips? Nu börjar det även påverka nattsömnen då hon skrek hysteriskt inatt och vi kan ju inte ha det så. Det är ju synd om henne.
    Mamma till underbara och busiga Samuel född feb 2003
    och charmiga Kristin född mars 2006

    Ständigt inne på Viktsnack och försöker komma ner till slutvikt runt 60 kg.
    Börjat på Itrim för att nå målen slutligen.

    Scrappar på fritden, du får gärna kolla in min blogg http://scrapbymiakl.blogspot.com/
  2. 1
    Svider i snippan någon som har tips på vad som ska göras. Jag tror att Kristin går och småkissar vilket medför att allt kiss inte blir borttorkat från snippan nu när hon är utan blöja. Hemma brukar jag torka henne med både papper och våtservetter och inkl då lite mer av benen osv men misstänker att på dagis bara torkar med papper då hon faktiskt är på toa. Vilket medför att det blir en del kiss kvar på snippan som torkar in och orsakar sveda.

    Hon är röd mellan blygläpparna och hon klagar på att det gör ont. Vi har varit förskonade från sådant så vi har inga salvor eller andra huskurer.

    Någon som har tips? Nu börjar det även påverka nattsömnen då hon skrek hysteriskt inatt och vi kan ju inte ha det så. Det är ju synd om henne.
  3. Medlem sedan
    Mar 2005
    #2
    Om hon tillomed skriker så kanske det är svamp eller nåt sånt? Jag vet inte så mkt om små snippor..men kanske bvc har nåt tips att ge? Det låter lite starkt med våtservetter mellan benen, kanske det är bättre att bara använda lite vatten-blött papper?
  4. 2
    Om hon tillomed skriker så kanske det är svamp eller nåt sånt? Jag vet inte så mkt om små snippor..men kanske bvc har nåt tips att ge? Det låter lite starkt med våtservetter mellan benen, kanske det är bättre att bara använda lite vatten-blött papper?
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    Finns inte tid att få henne att stå still tillräckligt mycket för att hinna blöta papper och torka henne

    Ska kolla med dagis om de har någon input. Annars kanske leta reda på något nummer till BVC (det var år och dar vi var där så jag minns inte ens sköterskans namn och tror de har bytt)
  6. 3
    Finns inte tid att få henne att stå still tillräckligt mycket för att hinna blöta papper och torka henne

    Ska kolla med dagis om de har någon input. Annars kanske leta reda på något nummer till BVC (det var år och dar vi var där så jag minns inte ens sköterskans namn och tror de har bytt)
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    Stackars liten Köp hem Inotyol att smörja med. Det använder vi när lillfian är röd i snippan (märker även här ökning av rodnader av samma anledningar som du nämner)
  8. 4
    Stackars liten Köp hem Inotyol att smörja med. Det använder vi när lillfian är röd i snippan (märker även här ökning av rodnader av samma anledningar som du nämner)
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5
    Duscha med vatten varje käll, och använd ABSOLUT inte våtservetter! Har du läst innehålssförteckingen på dem? Undrar om det inte är värre än kiss när det blir kvar på huden... Ida har också ont i snippan i perioder, senast igår var hon ledsen för det. Men då hade hon inte badat eller duschat på nästan en vecka, så det är inte så konstigt. Hon fick sitta i badkaret och duscha snippan en stund, sedan blev det bra direkt.
  10. 5
    Duscha med vatten varje käll, och använd ABSOLUT inte våtservetter! Har du läst innehålssförteckingen på dem? Undrar om det inte är värre än kiss när det blir kvar på huden... Ida har också ont i snippan i perioder, senast igår var hon ledsen för det. Men då hade hon inte badat eller duschat på nästan en vecka, så det är inte så konstigt. Hon fick sitta i badkaret och duscha snippan en stund, sedan blev det bra direkt.
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6
    Tack alla för svar. Vi får se hur vi hanterar detta framöver nu för nu har hon fått vattkoppor! Kul när de är i Finland på kalas. Stackars min man som får ta jobbiga nätter själv.
  12. 6
    Tack alla för svar. Vi får se hur vi hanterar detta framöver nu för nu har hon fått vattkoppor! Kul när de är i Finland på kalas. Stackars min man som får ta jobbiga nätter själv.
  13. Medlem sedan
    Feb 2002
    #7
    Usch, ingen bra kombo. Ida hade hela snippan full av koppor när hon hade det...
  14. 7
    Usch, ingen bra kombo. Ida hade hela snippan full av koppor när hon hade det...

Liknande trådar

  1. Svider i snippan vid bad i salt hav
    By Undrar in forum Barnsjukdomar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-03, 07:24
  2. Svider i snippan
    By emmis in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-04-06, 21:06
  3. Ont i snippan
    By Tora. in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 20:46
  4. Hår på snippan?!
    By Ojig mamma in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 16:05
  5. Hår på snippan
    By Oxen m 3 in forum Ur barnamun
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 23:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar