När kan man bada med dom?
_0812 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2001
    #1

    När kan man bada med dom?

    På vanligt bad alltså. Man kan ju börja med babysim när dom är 2 månader men jag vet inte riktigt om det är i speciella bassänger... Anledningen till att jag frågar är att om 3 veckor ska vi till Österrike. Och på hotellet finns en speciell barnspa/bad-avdelning som är jättefin. Vi var där förra året och då var det helt nyöppnat. Där är en miniliten barnbassäng och en lite större (men max 5 meter lång och kanske 2 bred med vattenfall osv). Där är också jättevarmt i själva rummet. Tror att det är drygt 30 grader i vattnet. När vi var där på kvällarna så var där ibland lite folk men alltid max 4-5 barn och på dagarna var där i princip helt tomt. Tror ni att man kan bada där med Måns som då är drygt 3 månader?
  2. 1
    När kan man bada med dom? På vanligt bad alltså. Man kan ju börja med babysim när dom är 2 månader men jag vet inte riktigt om det är i speciella bassänger... Anledningen till att jag frågar är att om 3 veckor ska vi till Österrike. Och på hotellet finns en speciell barnspa/bad-avdelning som är jättefin. Vi var där förra året och då var det helt nyöppnat. Där är en miniliten barnbassäng och en lite större (men max 5 meter lång och kanske 2 bred med vattenfall osv). Där är också jättevarmt i själva rummet. Tror att det är drygt 30 grader i vattnet. När vi var där på kvällarna så var där ibland lite folk men alltid max 4-5 barn och på dagarna var där i princip helt tomt. Tror ni att man kan bada där med Måns som då är drygt 3 månader?
  3. Medlem sedan
    Mar 2008
    #2
    Låter mysigt!
    Vad jag vet så ska du kunna bada, så länge han inte är sjuk eller snorig.
    Låter jätte mysigt!!!
    Undrar vad det skulle vara för skillnad på ett bad med babysim, för det är ju varmt dit ni ska oxå!
  4. 2
    Låter mysigt!
    Vad jag vet så ska du kunna bada, så länge han inte är sjuk eller snorig.
    Låter jätte mysigt!!!
    Undrar vad det skulle vara för skillnad på ett bad med babysim, för det är ju varmt dit ni ska oxå!
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3

    2 år

    Våran simlärare rekomenderade inte att bada i klorvatten med barnen fören barnen var 2 år. Det var de hon hade hört från läkare.
    Fem fingrar ska skydda dig
    Ett i månen,
    Ett i solen,
    Ett i polstjärnan bakom molnen
    Ett i hopp, och ett i tro.



    Mattias 061230 Jennie 081229
  6. 3
    2 år Våran simlärare rekomenderade inte att bada i klorvatten med barnen fören barnen var 2 år. Det var de hon hade hört från läkare.
  7. Medlem sedan
    Mar 2008
    #4
    Är det inte klorvatten på babysim?
    Undrar bara eftersom jag trodde att jag kunde åka till badet med Tilde i sommar!
  8. 4
    Är det inte klorvatten på babysim?
    Undrar bara eftersom jag trodde att jag kunde åka till badet med Tilde i sommar!
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
    Hos oss är det klorfritt i den bassängen å klor i dom andra bassängerna
    Fem fingrar ska skydda dig
    Ett i månen,
    Ett i solen,
    Ett i polstjärnan bakom molnen
    Ett i hopp, och ett i tro.



    Mattias 061230 Jennie 081229
  10. 5
    Hos oss är det klorfritt i den bassängen å klor i dom andra bassängerna
  11. Medlem sedan
    Jul 2000
    #6
    bada på du! så länge inte vattnet är kallare än 34 grader så går det bra, vattnet på babysimen är klorerat, vi har badat i klor med linda sedan hon var 6 veckor.
    låter som ett jättemysigt ställe!
    ni får ta en fika med seifie när ni är där visst är det väl österrike de bor i?
  12. 6
    bada på du! så länge inte vattnet är kallare än 34 grader så går det bra, vattnet på babysimen är klorerat, vi har badat i klor med linda sedan hon var 6 veckor.
    låter som ett jättemysigt ställe!
    ni får ta en fika med seifie när ni är där visst är det väl österrike de bor i?
  13. Medlem sedan
    Sep 2008
    #7
    Det tror jag absolut att du kan. Fråga på bvc om du är osäker.
    Det låter helmysigt, barnspa.
    Dom skulle haft gyttjebad får små oxå

    Kram!
  14. 7
    Det tror jag absolut att du kan. Fråga på bvc om du är osäker.
    Det låter helmysigt, barnspa.
    Dom skulle haft gyttjebad får små oxå

    Kram!
  15. Medlem sedan
    Dec 1999
    #8
    Jo, här hos oss är det iaf det. Det är babysim i samma basäng som den "vanliga", de värmer bara upp vattnet mer de dagar då det är babysim. Nu ska jag visserligen inte gå på babysim med Leopold (jag läste lite läskig forskning om ev. samband mellan plötsligt spärbarnsdöd och babysim, och eftersom Leopold är prematur känns det onödigt), men jag gjorde det med min äldsta dotter och då var det vanligt klorerat vatten.
  16. 8
    Jo, här hos oss är det iaf det. Det är babysim i samma basäng som den "vanliga", de värmer bara upp vattnet mer de dagar då det är babysim. Nu ska jag visserligen inte gå på babysim med Leopold (jag läste lite läskig forskning om ev. samband mellan plötsligt spärbarnsdöd och babysim, och eftersom Leopold är prematur känns det onödigt), men jag gjorde det med min äldsta dotter och då var det vanligt klorerat vatten.
  17. Medlem sedan
    Dec 1999
    #9
    Vad härligt det låter Jag tror nog att det ska vara helt okej att bada med honom, men små barn kan få problem med luftvägarna av för mycket klor (ångan som bildas irriterar luftvägarna). I Sverige ska det inte vara någon fara (om inte barnet är extremt känsligt) för vi har ganska hårda gränser för hur mycket klor det får vara, men jag vet inte hur reglerna är i andra länder?
  18. 9
    Vad härligt det låter Jag tror nog att det ska vara helt okej att bada med honom, men små barn kan få problem med luftvägarna av för mycket klor (ångan som bildas irriterar luftvägarna). I Sverige ska det inte vara någon fara (om inte barnet är extremt känsligt) för vi har ganska hårda gränser för hur mycket klor det får vara, men jag vet inte hur reglerna är i andra länder?
  19. Medlem sedan
    May 2006
    #10
    Oj, vad mysigt !Finns det plats i resväskan?
  20. 10
    Oj, vad mysigt !Finns det plats i resväskan?
  21. Medlem sedan
    Feb 2007
    #11
    Här klorerar de vattnet, som nästan bara används för babysim, men bara ie. Därför är de jättenoggranna med hygienen, att man måste tvätta håret och liknande innan man hoppar i.
  22. 11
    Här klorerar de vattnet, som nästan bara används för babysim, men bara ie. Därför är de jättenoggranna med hygienen, att man måste tvätta håret och liknande innan man hoppar i.
  23. Medlem sedan
    Sep 2001
    #12
    Ja det hade varit lyckat! Har du förresten sett mina foto på när Noel och hans kompis haft gytjebrottning i sandlådan med overaller på som jag har på facebook, så hilma bra! :-)
  24. 12
    Ja det hade varit lyckat! Har du förresten sett mina foto på när Noel och hans kompis haft gytjebrottning i sandlådan med overaller på som jag har på facebook, så hilma bra! :-)
  25. Medlem sedan
    Sep 2001
    #13
    Två vuxna, två barn, blöjor för en vecka, skidkläder, vagn osv osv osv... Vet knappt hur vi ska få plats så tyvärr är det nog fullt :-). Som tur var ska mina föräldrar också köra ner själva så där kan vi nog få plats med lite också!
  26. 13
    Två vuxna, två barn, blöjor för en vecka, skidkläder, vagn osv osv osv... Vet knappt hur vi ska få plats så tyvärr är det nog fullt :-). Som tur var ska mina föräldrar också köra ner själva så där kan vi nog få plats med lite också!
  27. Medlem sedan
    Sep 2001
    #14
    För er som är nyfikna så är det hit vi ska... www.zentral.at finns också foto på barnbadet :-)
  28. 14
    För er som är nyfikna så är det hit vi ska... www.zentral.at finns också foto på barnbadet :-)

Liknande trådar

  1. Bada?
    By frida78 in forum _01 Vårbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 17:59
  2. Bada
    By Anonym in forum Missfall
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-30, 09:29
  3. NU ska jag bada :)
    By Katarina m O&A in forum _0607 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 19:57
  4. Bada
    By Safiren in forum Autismspektrum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 09:06
  5. Nu ska jag bada
    By Lox inne kort in forum _0506 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 21:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar