Väck mig!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #1

    Väck mig!

    Jag är på allvar så trött att jag skulle kunna somna här och nu! Ungarna kollar film med pappa snarkandes i soffan...

    Jag behöver ju packa ju! Och soooova.... zzzzzzz
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  2. 1
    Väck mig! Jag är på allvar så trött att jag skulle kunna somna här och nu! Ungarna kollar film med pappa snarkandes i soffan...

    Jag behöver ju packa ju! Och soooova.... zzzzzzz
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Jag ska faktiskt svimma i soffan en stund. Har jag tur somnar June där också så slipper jag gäspa mig igenom en saga.
  4. 2
    Jag ska faktiskt svimma i soffan en stund. Har jag tur somnar June där också så slipper jag gäspa mig igenom en saga.
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3

    Åh....

    vad skönt det lät!

    Här är den ende som somnar i soffan pappan! Ungarna får man tvinga i säng med våld, typ!

    Men jag är ju jääääätttetrött! Men jag har ju massor som behöver packas! Jag flyttar ju på fredag frö sjutton...
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  6. 3
    Åh.... vad skönt det lät!

    Här är den ende som somnar i soffan pappan! Ungarna får man tvinga i säng med våld, typ!

    Men jag är ju jääääätttetrött! Men jag har ju massor som behöver packas! Jag flyttar ju på fredag frö sjutton...
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    Haha! själv så har jag duschat o nattat de två yngsta, 5-åringen är nyduschad men vi har gjort egna semlor som ska ätas upp först innan hon lägger sig men de sista dagarna har varit så vackra o vita, så mycket uteluft har fan gjort kärringen pigg!
  8. 4
    Haha! själv så har jag duschat o nattat de två yngsta, 5-åringen är nyduschad men vi har gjort egna semlor som ska ätas upp först innan hon lägger sig men de sista dagarna har varit så vackra o vita, så mycket uteluft har fan gjort kärringen pigg!
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Ha, kolla vad jag hittade: http://cilanpilan.blogg.se/2009/febr...ja-jiddra.html

    Och powernappa, de är underskattade. Jag tror tröttheten är nån slags försvarsmekanism, jag hade samma. När jag sen började flytta gick det som en dans. Jag flyttade nästan allt helt ensam på nån vecka, sate vad många rundor jag körde.
  10. 5
    Ha, kolla vad jag hittade: http://cilanpilan.blogg.se/2009/febr...ja-jiddra.html

    Och powernappa, de är underskattade. Jag tror tröttheten är nån slags försvarsmekanism, jag hade samma. När jag sen började flytta gick det som en dans. Jag flyttade nästan allt helt ensam på nån vecka, sate vad många rundor jag körde.
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6
    Jag misstänker att det börjar bli dags för de jämrans järntabletterna nu. Jag rör ju mig och dricker och vafan allt präktigt man ska göra och ändå är jag misstänkt trött. Åååh.
  12. 6
    Jag misstänker att det börjar bli dags för de jämrans järntabletterna nu. Jag rör ju mig och dricker och vafan allt präktigt man ska göra och ändå är jag misstänkt trött. Åååh.
  13. Medlem sedan
    Feb 2000
    #7

    Orättvist!

    Det där gick ju FÖR lätt ju!

    Själv ska jag snart stänga av filmen, väcka pappan, få i tre barn i badrummet och få dem att borsta tänderna, kissa, hitta sin pyjamas (som av nån anledning aldrig hamnar under kudden där jag vill ha den), sen ska alla trollen jagas till rätt säng, krama, pussas, välja skiva, dricka, gå upp och kissa, byta skiva, dricka och sen kanske somna om en timme eller två... *pust* Har vi tur går det utan bråk!

    SEN ska jag sätta igång att packa kläder, rensa ur de sista skåpen i köket och tvättstugan, packa ihop och bära ut i garaget...

    Behöver jag säga att jag nog packar i morrn...
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  14. 7
    Orättvist! Det där gick ju FÖR lätt ju!

    Själv ska jag snart stänga av filmen, väcka pappan, få i tre barn i badrummet och få dem att borsta tänderna, kissa, hitta sin pyjamas (som av nån anledning aldrig hamnar under kudden där jag vill ha den), sen ska alla trollen jagas till rätt säng, krama, pussas, välja skiva, dricka, gå upp och kissa, byta skiva, dricka och sen kanske somna om en timme eller två... *pust* Har vi tur går det utan bråk!

    SEN ska jag sätta igång att packa kläder, rensa ur de sista skåpen i köket och tvättstugan, packa ihop och bära ut i garaget...

    Behöver jag säga att jag nog packar i morrn...
  15. Medlem sedan
    Feb 2000
    #8

    Jag har...

    jättefint järnvärde, men jag är ap-trött ändå! Skyller på vintern, eller nåt...
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  16. 8
    Jag har... jättefint järnvärde, men jag är ap-trött ändå! Skyller på vintern, eller nåt...
  17. Medlem sedan
    Jun 2007
    #9
    När jag var som tröttast under graviditeten, så trött att jag bara typ gäspade o kräktes....så var jag säker på att hb´t spökade..jag hade 139 i hb!! fatta...då kunde man inte skylla på det heller...
    Men jag tror att det är mitt höga blodtryck som ställer till det...tillsammans med dagliga kräkningar..
  18. 9
    När jag var som tröttast under graviditeten, så trött att jag bara typ gäspade o kräktes....så var jag säker på att hb´t spökade..jag hade 139 i hb!! fatta...då kunde man inte skylla på det heller...
    Men jag tror att det är mitt höga blodtryck som ställer till det...tillsammans med dagliga kräkningar..
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    Jamen jag säger: Ha så roligt.
  20. 10
    Jamen jag säger: Ha så roligt.
  21. Medlem sedan
    May 2005
    #11
    Ja, det kanske jag med ska göra. Eg: har man järnbrist så är man väl trltt hela tdien? Jag är trött från 17 till 19, sen är jag piggellin igen. Kanske är det en järnsvacka just där?
  22. 11
    Ja, det kanske jag med ska göra. Eg: har man järnbrist så är man väl trltt hela tdien? Jag är trött från 17 till 19, sen är jag piggellin igen. Kanske är det en järnsvacka just där?
  23. Medlem sedan
    May 2005
    #12
    Usch, stackars dig! Jag vet int evad mitt hb är på, lyssna här: på inskrivningen i v 13 eller vad det var så hade jag ett toppen-hb (jag har alltid det). Och då sa min bm att mja, det är nog bäst att du äter 4 hemofer om dagen. Det är alltså FYRA järntabletter per dag! Jag bara jahaa? Så gjorde jag det fast alltså, när jag gick på toa plumsade det inte efter nån vecka, det klonkade.

    Och jag mår tusen bättre nu. Håpll med om att det var liite konstigt av henne?
  24. 12
    Usch, stackars dig! Jag vet int evad mitt hb är på, lyssna här: på inskrivningen i v 13 eller vad det var så hade jag ett toppen-hb (jag har alltid det). Och då sa min bm att mja, det är nog bäst att du äter 4 hemofer om dagen. Det är alltså FYRA järntabletter per dag! Jag bara jahaa? Så gjorde jag det fast alltså, när jag gick på toa plumsade det inte efter nån vecka, det klonkade.

    Och jag mår tusen bättre nu. Håpll med om att det var liite konstigt av henne?
  25. Medlem sedan
    Feb 2000
    #13

    Hygglo!

    Du skulle inte kunna tänka dig att hjälpa till!? Va? Va? VA?
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  26. 13
    Hygglo! Du skulle inte kunna tänka dig att hjälpa till!? Va? Va? VA?
  27. Medlem sedan
    May 2005
    #14
    Jag? Jag ska i jösse namn ta ett bad.

    (lova att inte hålla detta mot mig när jag själv sitter med tre ungar och en fjärde på väg )
  28. 14
    Jag? Jag ska i jösse namn ta ett bad.

    (lova att inte hålla detta mot mig när jag själv sitter med tre ungar och en fjärde på väg )
  29. Medlem sedan
    Feb 2000
    #15

    En...

    fjärde på väg?!?! Vem har sagt nåt om en fjärde på väg!?!?
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  30. 15
    En... fjärde på väg?!?! Vem har sagt nåt om en fjärde på väg!?!?
  31. Medlem sedan
    Jun 2007
    #16
    Annars så brukar de rekomendera att man ska börja runt v.20 att äta tabletter, men hemofer innehåller jättelite järn...jag tror det är 9 mg per tablett....när jag väntade femman så hade jag apdåligt hb, och då åt jag nifarex 2 tabletter om dagen, 100 mg järn styck!! sug på den du tyvärr? så blir inte jag klonkig av järntabletter, utan det blir liksom tvärtom...
  32. 16
    Annars så brukar de rekomendera att man ska börja runt v.20 att äta tabletter, men hemofer innehåller jättelite järn...jag tror det är 9 mg per tablett....när jag väntade femman så hade jag apdåligt hb, och då åt jag nifarex 2 tabletter om dagen, 100 mg järn styck!! sug på den du tyvärr? så blir inte jag klonkig av järntabletter, utan det blir liksom tvärtom...
  33. Medlem sedan
    May 2005
    #17
    Ja än är jag ju bara på min andra, men ska det vara såhär roligt att vara gravid kan jag ta ett par till.
    DU har väl inga på gång heller.
  34. 17
    Ja än är jag ju bara på min andra, men ska det vara såhär roligt att vara gravid kan jag ta ett par till.
    DU har väl inga på gång heller.
  35. Medlem sedan
    May 2005
    #18
    Jag vet inte vilket som är värst. Men om man aldrig får bajsa känner man sig liksom helt trög i hela roppen. Och smutsig inuti, ovanpå det.
  36. 18
    Jag vet inte vilket som är värst. Men om man aldrig får bajsa känner man sig liksom helt trög i hela roppen. Och smutsig inuti, ovanpå det.
  37. Medlem sedan
    Jun 2001
    #19
    Vilken underbar bild! Sötnos!
  38. 19
    Vilken underbar bild! Sötnos!
  39. Medlem sedan
    May 2005
    #20
    Ja, jag kan knappt titta på June när hon sover, jag får såhär kärlekspanik.
  40. 20
    Ja, jag kan knappt titta på June när hon sover, jag får såhär kärlekspanik.

Liknande trådar

  1. skorpan väck
    By Venetia in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-08, 21:39
  2. nu är de väck...
    By Annamed5 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 11:48
  3. Väck med mig!
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-11, 09:50
  4. Nu är spiralen väck!
    By Annica med A o L in forum _05 Höstbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 08:15
  5. NU är de väck!
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-01, 17:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar