Flammiga händer
_0904 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Flammiga händer

    Mina handflator blir alldeles flammiga/prickiga ibland. Är det för att händerna svullnar tro? Känns obehagligt och stickigt. Jag gillar verkligen inte obehagskänslorna, vill bara att det skall vara som vanligt. Det sticker också i ena vaden... vad är det här för uschligt?

    Mycket gnäll från mig nu, börjar onekligen ledsna på detta tillstånd och det känns som det är SÅ LÅNGT kvar.
  2. 1
    Flammiga händer Mina handflator blir alldeles flammiga/prickiga ibland. Är det för att händerna svullnar tro? Känns obehagligt och stickigt. Jag gillar verkligen inte obehagskänslorna, vill bara att det skall vara som vanligt. Det sticker också i ena vaden... vad är det här för uschligt?

    Mycket gnäll från mig nu, börjar onekligen ledsna på detta tillstånd och det känns som det är SÅ LÅNGT kvar.
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2
    Jag vill inte skrämma dig men jag tror du ska ringa din barnmorska. Har hört att det är lite varningstecken när fötter och händer domnar bort eller när man får ont i vader. Du ska absolut inte anstränga dig eller träna då har jag iallafall läst.
  4. 2
    Jag vill inte skrämma dig men jag tror du ska ringa din barnmorska. Har hört att det är lite varningstecken när fötter och händer domnar bort eller när man får ont i vader. Du ska absolut inte anstränga dig eller träna då har jag iallafall läst.
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Varningstecken på vad? Skall till BM i morgon. Men hjälp.. varningtstecken på vaaaad?
  6. 3
    Varningstecken på vad? Skall till BM i morgon. Men hjälp.. varningtstecken på vaaaad?
  7. Medlem sedan
    Nov 2008
    #4
    Jag skulle snarare säga att prickarna och det fmalliga utseendet kan vara värmeutslag. Jag får det jättelätt och de kliar och sticker om vartannat och är inte alls rolig. Försök håll händerna torra, använd handalkohol och var noga med hygien så ger det med sig.

    Att det sticker i vaden har jag ingen idé om vad det kan vara. Ring barnmorskan och berätta, så har hon säkert hört om någon som haft liknande problem och vet om det är något farligt eller inte. Att händer och fötter domnar är väl ingen fara i sig så länge det inte är ihållande och ger dig smärta.
  8. 4
    Jag skulle snarare säga att prickarna och det fmalliga utseendet kan vara värmeutslag. Jag får det jättelätt och de kliar och sticker om vartannat och är inte alls rolig. Försök håll händerna torra, använd handalkohol och var noga med hygien så ger det med sig.

    Att det sticker i vaden har jag ingen idé om vad det kan vara. Ring barnmorskan och berätta, så har hon säkert hört om någon som haft liknande problem och vet om det är något farligt eller inte. Att händer och fötter domnar är väl ingen fara i sig så länge det inte är ihållande och ger dig smärta.
  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #5
    Oj, menade verkligen inte att skrämma dig. Läste något förut om att man skulle ta det lugnt om man tränade om man fick bortdomningar och så. Kommer inte ihåg vad det stod men jag tror inte att det är något farligt, bara att man inte skulle träna på som en tok.
    Hoppas du fick svar hos din Barnmorska.
  10. 5
    Oj, menade verkligen inte att skrämma dig. Läste något förut om att man skulle ta det lugnt om man tränade om man fick bortdomningar och så. Kommer inte ihåg vad det stod men jag tror inte att det är något farligt, bara att man inte skulle träna på som en tok.
    Hoppas du fick svar hos din Barnmorska.

Liknande trådar

  1. Vad händer???
    By Mitte in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 19:27
  2. Flammiga stolar
    By LiZ. in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-07-02, 09:03
  3. Flammiga bröst, ryggvärk
    By Norrlandsmamma in forum Försöker bli med barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-08, 20:08
  4. Flammiga bröst??
    By Norrlandsmamma in forum _0805 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-08, 10:51
  5. vad händer???
    By Shaylagirl in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-08-17, 07:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar