Sjukdom igen...
_0808 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Sjukdom igen...

    Ja, jag berättade ju förrut att Joachim varit riktigt förkyld med hög feber. Han har haft mellan 38-40,5 grader från i fredags fram till i måndags kväll... i princip ingen feber igår, men fick tillbaks det på kvällen, men då "bara" 38 grader. Sen har han hostat och snorat hela tiden, men påföljd att han knappt ätit eller druckit de senaste dagarna. Han verkar ha jätteont när han hostar. Besöket på VC på måndagen gav inte mycket, fick Bricanyl.

    Idag på morgonen var febern borta, men jag gav honom ändå Alvedon ifall han hade ont i halsen. Trots detta kunde jag inte få honom att varken äta eller dricka nåt, provade både men flaska, sked och medicinspruta... är dessutom rejält förkyld själv, vilket inte hjälper tålamodet. Velade lite om jag skulle söka läkare, eftersom han å ena sidan knappt fått i sig nåt de senaste dagarna. och grät varje gång han hostade, men å andra sidan inte verkade allmänpåverkad, var lite glad och pigg mellan hostningarna... efter ett samtal med sjukvårdupplysningen vid lunchtid åkte jag ändå till barnakuten. Fick en ganska osympatisk läkare, som konstaterade att det inte var lunginflammation, och "han äter när han blir hungrig"... Sen fällde hon kommentarer som "varför kan han inte hålla huvudet stilla när jag ska kolla i öronen"... hallå, han var både trött och less på allt, förutom ont i halsen, vad tror hon om en sexmånaders??? Fick i all fall inhalera luftrörsvidgande, och instruktioner om fortsatt användning av Alvedon, Bricanyl och Nezeril, speciellt inför matdags.

    Jaja, när vi kom hem fick jag i all fall i honom en halv ersättning, och nu sover han gott...

    Själv är jag helt slut i kroppen efter allt bärande, och min egna förkylning... nu ska jag vila eftersom maken kommit hem!
    _______________
    Sofia9
    Felix född 031018 och Joachim född 080814
  2. 1
    Sjukdom igen... Ja, jag berättade ju förrut att Joachim varit riktigt förkyld med hög feber. Han har haft mellan 38-40,5 grader från i fredags fram till i måndags kväll... i princip ingen feber igår, men fick tillbaks det på kvällen, men då "bara" 38 grader. Sen har han hostat och snorat hela tiden, men påföljd att han knappt ätit eller druckit de senaste dagarna. Han verkar ha jätteont när han hostar. Besöket på VC på måndagen gav inte mycket, fick Bricanyl.

    Idag på morgonen var febern borta, men jag gav honom ändå Alvedon ifall han hade ont i halsen. Trots detta kunde jag inte få honom att varken äta eller dricka nåt, provade både men flaska, sked och medicinspruta... är dessutom rejält förkyld själv, vilket inte hjälper tålamodet. Velade lite om jag skulle söka läkare, eftersom han å ena sidan knappt fått i sig nåt de senaste dagarna. och grät varje gång han hostade, men å andra sidan inte verkade allmänpåverkad, var lite glad och pigg mellan hostningarna... efter ett samtal med sjukvårdupplysningen vid lunchtid åkte jag ändå till barnakuten. Fick en ganska osympatisk läkare, som konstaterade att det inte var lunginflammation, och "han äter när han blir hungrig"... Sen fällde hon kommentarer som "varför kan han inte hålla huvudet stilla när jag ska kolla i öronen"... hallå, han var både trött och less på allt, förutom ont i halsen, vad tror hon om en sexmånaders??? Fick i all fall inhalera luftrörsvidgande, och instruktioner om fortsatt användning av Alvedon, Bricanyl och Nezeril, speciellt inför matdags.

    Jaja, när vi kom hem fick jag i all fall i honom en halv ersättning, och nu sover han gott...

    Själv är jag helt slut i kroppen efter allt bärande, och min egna förkylning... nu ska jag vila eftersom maken kommit hem!
  3. Medlem sedan
    Jul 2005
    #2
    Usch, vad jag blir irriterad när jag läser om er behandling! Känner att jag fick en liknande, fast inte så illa ändå i helgen. Dvs läkare som behandlar en som om man inte borde ha kommit dit. Jag har min Jacob här hemma som rosslar och har svårt att andas. Bröstkorgen far upp och ner, men jag tycker inte det är lönt att söka utan vi härdar ut med Bricanyl, Nezeril och koksaltslösning. Känns faktiskt lite hopplöst! Ena dagen äter han mycket och andra får han i sig lite mer. Man känner sig ju maktlös!
    Hoppas att Joachim mår lite bättre imorgon (och du med!)
  4. 2
    Usch, vad jag blir irriterad när jag läser om er behandling! Känner att jag fick en liknande, fast inte så illa ändå i helgen. Dvs läkare som behandlar en som om man inte borde ha kommit dit. Jag har min Jacob här hemma som rosslar och har svårt att andas. Bröstkorgen far upp och ner, men jag tycker inte det är lönt att söka utan vi härdar ut med Bricanyl, Nezeril och koksaltslösning. Känns faktiskt lite hopplöst! Ena dagen äter han mycket och andra får han i sig lite mer. Man känner sig ju maktlös!
    Hoppas att Joachim mår lite bättre imorgon (och du med!)
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Tack, vi mår båda bättre idag. Fick sova hela natten med att hostanfall vid tretiden, då fick han lite vatten och somnade om. Han är fortfarande rosslig och slemmig i halsen, men mår annars mycket bättre.
  6. 3
    Tack, vi mår båda bättre idag. Fick sova hela natten med att hostanfall vid tretiden, då fick han lite vatten och somnade om. Han är fortfarande rosslig och slemmig i halsen, men mår annars mycket bättre.
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4
    Usch, så jobbigt att ni är krassliga igen, hoppas att det går över fort och att ni snart är friska & krya allihopa igen!
  8. 4
    Usch, så jobbigt att ni är krassliga igen, hoppas att det går över fort och att ni snart är friska & krya allihopa igen!
  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5
    Åh, så skönt att höra att det går åt rätt håll!!!
  10. 5
    Åh, så skönt att höra att det går åt rätt håll!!!
  11. Medlem sedan
    Feb 2003
    #6
    Åh vad bra att det är bättre med er! Ingrid är snorig och förkyld men har ingen feber så det är inte så farligt. Det stör dock nattsömnen, så förkylningen ställer till det ändå...
  12. 6
    Åh vad bra att det är bättre med er! Ingrid är snorig och förkyld men har ingen feber så det är inte så farligt. Det stör dock nattsömnen, så förkylningen ställer till det ändå...

Liknande trådar

  1. Sjukdom igen..
    By pinja in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 13:38
  2. Sjukdom igen!!!
    By Smockan m M & J in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-22, 12:11
  3. Nu ska jag gnälla sjukdom igen!
    By Venus in forum Ordet är fritt
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2008-08-30, 15:13
  4. Igen: om sjukdom efter ett år
    By _Maa_ in forum Politik
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-03-06, 21:27
  5. Vill ni be igen mot sjukdom
    By Valerina in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-23, 15:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar