Nu så....
Missfall
  1. Medlem sedan
    Apr 1999
    #1

    Nu så....

    är det äntligen dax att "komma ut" !

    Har hållit väldigt låg profil denna gång, och inte tillåtit mig att hoppas det allra minsta. Mest för att denna graviditet (likt den som slutade i missfall) har kantats av blödningar. Blödde rött färskt blod i v8, och sedan dess har jag dragits med konstanta bruna flytningar. Men så äntligen i v17 slutade de!!! Ungefär samtigt som jag kände de första tydliga sparkarna.

    Är nu i v18 och nu är det som det börjar sjunka in...... Det bor en bebis i min mage!!!!
  2. 1
    Nu så.... är det äntligen dax att "komma ut" !

    Har hållit väldigt låg profil denna gång, och inte tillåtit mig att hoppas det allra minsta. Mest för att denna graviditet (likt den som slutade i missfall) har kantats av blödningar. Blödde rött färskt blod i v8, och sedan dess har jag dragits med konstanta bruna flytningar. Men så äntligen i v17 slutade de!!! Ungefär samtigt som jag kände de första tydliga sparkarna.

    Är nu i v18 och nu är det som det börjar sjunka in...... Det bor en bebis i min mage!!!!
  3. Medlem sedan
    Nov 2008
    #2
    Åh vad roligt att det gått bra!!! Det är verkligen jobbigt och svårt när man haft missfall. Svårt att glädjas, svårt att vara lugn, svårt att fatta att det ska koma ut en bebis! Vad var orsaken till blödningarna? Vet du det?
    Skönt att det verkar sluta lyckligt!
    In med dig i augustigruppen nu då! Så se vi där! Kram!
    Elna Karin Sigrid, född 27 augusti 2009
    Lars Gunnar Ebbe, född 14 augusti 2011

    Bloggar på Tillökningsbloggen:

    www.karinlinneal.blogspot.com
  4. 2
    Åh vad roligt att det gått bra!!! Det är verkligen jobbigt och svårt när man haft missfall. Svårt att glädjas, svårt att vara lugn, svårt att fatta att det ska koma ut en bebis! Vad var orsaken till blödningarna? Vet du det?
    Skönt att det verkar sluta lyckligt!
    In med dig i augustigruppen nu då! Så se vi där! Kram!
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3

    Underbart!

    Söta Anna, välkommen ut ur garderoben!

    Du vet hur fantastiskt glad jag är för din/er skull!!!

    Massa kramar
    Carina
    *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~*
    Carina i Tyskland med Hugo mars -04 och pyre med BF 25 juni 2009!
  6. 3
    Underbart! Söta Anna, välkommen ut ur garderoben!

    Du vet hur fantastiskt glad jag är för din/er skull!!!

    Massa kramar
    Carina
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Grattis, vilken skön känsla! Härligt att det går bra för dig! Kram
  8. 4
    Grattis, vilken skön känsla! Härligt att det går bra för dig! Kram
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5
    Grattis! Vad härligt att läsa!

    Jag kommer ihåg dig, du har kämpat länge för att bli gravid, igen. Vi fick missfall ungefär samtidigt.
  10. 5
    Grattis! Vad härligt att läsa!

    Jag kommer ihåg dig, du har kämpat länge för att bli gravid, igen. Vi fick missfall ungefär samtidigt.
  11. Medlem sedan
    Apr 1999
    #6
    Nej, jag vet inte varför jag blöder, men min gissning är att jag troligen har en myom (alt. en polyp) i livmodern som blöder. Myom kan leda till mf om fostret råkar fästa i närheten, och jag tror att det ar det som hände förra gången.
    Jag har smygit runt lite i Aug-gruppen redan men som anonym. Jag får väl ta "komma ut" där också. Fast jag väntar nog till efter helgen då vi planerar berätta för anhöriga.
    KRAM!
  12. 6
    Nej, jag vet inte varför jag blöder, men min gissning är att jag troligen har en myom (alt. en polyp) i livmodern som blöder. Myom kan leda till mf om fostret råkar fästa i närheten, och jag tror att det ar det som hände förra gången.
    Jag har smygit runt lite i Aug-gruppen redan men som anonym. Jag får väl ta "komma ut" där också. Fast jag väntar nog till efter helgen då vi planerar berätta för anhöriga.
    KRAM!
  13. Medlem sedan
    Apr 1999
    #7
    Tack gumman!

    Visst är det härligt. Snart är det vår och i år får man äntligen gå där i vårsolen med sin mage!

    Såg längre ner att det väntas en liten tös hos er! JätteGRATTIS, vad kul med en liten tjej.
    Här hoppas storasystrarna på en lillebror, för de tycker att det är finns nog med tjejer i familjen nu (de har ytterligare en syster på pappas sida). Ja vi får se....


    KRAM!
    Anna
  14. 7
    Tack gumman!

    Visst är det härligt. Snart är det vår och i år får man äntligen gå där i vårsolen med sin mage!

    Såg längre ner att det väntas en liten tös hos er! JätteGRATTIS, vad kul med en liten tjej.
    Här hoppas storasystrarna på en lillebror, för de tycker att det är finns nog med tjejer i familjen nu (de har ytterligare en syster på pappas sida). Ja vi får se....


    KRAM!
    Anna
  15. Medlem sedan
    Apr 1999
    #8
    Tack! Ja man vågar knappt tro på det ännu.... men kanske ändå.
  16. 8
    Tack! Ja man vågar knappt tro på det ännu.... men kanske ändå.
  17. Medlem sedan
    Apr 1999
    #9
    Tack!

    Jo det tog sin lilla tid för kroppen att repa sig tydligen. Snudd på 1 år, och jag var nära att ge upp.

    Hur går det för dig??
  18. 9
    Tack!

    Jo det tog sin lilla tid för kroppen att repa sig tydligen. Snudd på 1 år, och jag var nära att ge upp.

    Hur går det för dig??
  19. Medlem sedan
    Jul 2003
    #10
    Ja, jag längtar SÅ efter vårsolen i år. Har nog aldrig känt det så starkt innan! Dessutom är jag ju ledig (är så enligt lag här) sex veckor innan BF och då hoppas jag på riktigt fint väder och sköna dagar på utebad med sonen!

    Det ska bli jättemysigt med en liten tjej i familjen! Tror nog hon kommer bli rejält bortskämd av längtande storebrorsan!

    Kramar till dig
  20. 10
    Ja, jag längtar SÅ efter vårsolen i år. Har nog aldrig känt det så starkt innan! Dessutom är jag ju ledig (är så enligt lag här) sex veckor innan BF och då hoppas jag på riktigt fint väder och sköna dagar på utebad med sonen!

    Det ska bli jättemysigt med en liten tjej i familjen! Tror nog hon kommer bli rejält bortskämd av längtande storebrorsan!

    Kramar till dig
  21. Medlem sedan
    Apr 2008
    #11
    Välkommen ut!
    Vad jobbigt för dig med blödningar!
    Har haft det en gång under denna graviditen och det skrämde verkligen skiten ur mig...

    Men nu du! Ut ska det
    Lycka till till helgen nu då när ni skulle berätta för släkten (gissar jag att det var)!
  22. 11
    Välkommen ut!
    Vad jobbigt för dig med blödningar!
    Har haft det en gång under denna graviditen och det skrämde verkligen skiten ur mig...

    Men nu du! Ut ska det
    Lycka till till helgen nu då när ni skulle berätta för släkten (gissar jag att det var)!
  23. Medlem sedan
    Nov 2001
    #12
    åhh grattis kommer ihåg dig från mf sidan.
    Jag har ju haft samma sak... blödde varje vecka från v 5-8 och senn i v 13 men inget mer sen det peppar peppar...
    Nu börjar jag verkligen tro att det kan gå vägen .
    kram
  24. 12
    åhh grattis kommer ihåg dig från mf sidan.
    Jag har ju haft samma sak... blödde varje vecka från v 5-8 och senn i v 13 men inget mer sen det peppar peppar...
    Nu börjar jag verkligen tro att det kan gå vägen .
    kram
  25. Medlem sedan
    Dec 2006
    #13
    Grattis! Har ju sett dej här förrut, stooort grattis!
  26. 13
    Grattis! Har ju sett dej här förrut, stooort grattis!
  27. Medlem sedan
    Jul 2008
    #14
    Grattis och välkommen hit! Vad skönt att blödningarna slutat... då vågar man tro att det kommer att gå vägen! Håller tummarna!

    Kram Kittla
  28. 14
    Grattis och välkommen hit! Vad skönt att blödningarna slutat... då vågar man tro att det kommer att gå vägen! Håller tummarna!

    Kram Kittla
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    Jag vet hur du menar, men du ska se att det går bra!
  30. 15
    Jag vet hur du menar, men du ska se att det går bra!
  31. Medlem sedan
    Oct 2007
    #16
    Jag har haft mest tur i hela världen tror jag. Blev gravid efter 4 månader och allt gick bra så jag har en söt liten bebis nu.

    Jag hoppas du kan njuta ordentligt av att vara gravid nu. Jag tyckte det var tufft psykiskt eftersom jag visste att det kan gå snett och inte litade på min kropp längre. Det är skönt att börja känna sparkar, då får man i alla fall bekräftelser då och då att det lever i magen.
  32. 16
    Jag har haft mest tur i hela världen tror jag. Blev gravid efter 4 månader och allt gick bra så jag har en söt liten bebis nu.

    Jag hoppas du kan njuta ordentligt av att vara gravid nu. Jag tyckte det var tufft psykiskt eftersom jag visste att det kan gå snett och inte litade på min kropp längre. Det är skönt att börja känna sparkar, då får man i alla fall bekräftelser då och då att det lever i magen.
  33. M:s mamma
    #17
    Härligt, grattis!! Då borde det vara dags för rutin-UL nu då? Spännande! Det är ju så jobbigt att blöda och inte veta... Så det måste kännas underbart att känna sparkar!!
  34. 17
    Härligt, grattis!! Då borde det vara dags för rutin-UL nu då? Spännande! Det är ju så jobbigt att blöda och inte veta... Så det måste kännas underbart att känna sparkar!!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar