från 2 tänder till 8st på en månad
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2000
    #1

    från 2 tänder till 8st på en månad

    Oscar har bara haft 2 tänder ,fick när han var 6mån. När han var 11mån dök en hörntand uppi överäken och nu har det ploppat upp 8st sammanlagt på denna månad. eller 6st nya ska jag säga. 4nere och 4uppe, gud vad stor han blev utseendemässigt fort inte undra på att magen krånglat så länge...
  2. 1
    från 2 tänder till 8st på en månad Oscar har bara haft 2 tänder ,fick när han var 6mån. När han var 11mån dök en hörntand uppi överäken och nu har det ploppat upp 8st sammanlagt på denna månad. eller 6st nya ska jag säga. 4nere och 4uppe, gud vad stor han blev utseendemässigt fort inte undra på att magen krånglat så länge...
  3. Medlem sedan
    Jul 2007
    #2
    Oj!Det var ju en hel del
    Ja undra på att magstackaren krånglat då!!!Hoppas han slipper fler tänder just nu så han får vila lite
    Jag tycker också de blir så stora med just tänderna uppe som gör sååån skillnad.Dante leker ibland biljettklippare vid amningen(han har 5 st,3 upp och 2 nere)det gör ONT!!
  4. 2
    Oj!Det var ju en hel del
    Ja undra på att magstackaren krånglat då!!!Hoppas han slipper fler tänder just nu så han får vila lite
    Jag tycker också de blir så stora med just tänderna uppe som gör sååån skillnad.Dante leker ibland biljettklippare vid amningen(han har 5 st,3 upp och 2 nere)det gör ONT!!
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Oj vad jobbigt!

    Jag tror Kasper är på väg mot sin 7:e tand nu, ser ut så men jag märker inget kink eller magproblem så den kanske går lätt *hoppas*


    Mina två större har fått 12 tänder på 12 veckor när det varit kring 16-17 mån. Det har inte varit någon höjdare och dessutom har det krockat med dagisinskolningen. Men Kasper verkar ju få tänder mycket tidigare så han kanske kan sprida ut dem bättre
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  6. 3
    Oj vad jobbigt! Jag tror Kasper är på väg mot sin 7:e tand nu, ser ut så men jag märker inget kink eller magproblem så den kanske går lätt *hoppas*


    Mina två större har fått 12 tänder på 12 veckor när det varit kring 16-17 mån. Det har inte varit någon höjdare och dessutom har det krockat med dagisinskolningen. Men Kasper verkar ju få tänder mycket tidigare så han kanske kan sprida ut dem bättre
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4
    Nästan likadant med Fabian. Men han har "bara fått" 4 nya, men det är fler på gång verkar det som. Inte konstigt att inte magen är som den skall på dom.
  8. 4
    Nästan likadant med Fabian. Men han har "bara fått" 4 nya, men det är fler på gång verkar det som. Inte konstigt att inte magen är som den skall på dom.
  9. Medlem sedan
    Jul 2007
    #5
    Oj oj!!! Vad olika det är på de små. Då blir det kanske lite lugnare ett tag nu:-)
  10. 5
    Oj oj!!! Vad olika det är på de små. Då blir det kanske lite lugnare ett tag nu:-)

Liknande trådar

  1. Enkät snodd från ank månad 12 gruppen
    By asa_johansson18 in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-11, 07:40
  2. Från 12 till 11 tänder...
    By Pianisten in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-24, 08:40
  3. Tillbaka från vår månad i Thailand
    By Svammelmamma in forum Resesnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 13:50
  4. en månad till jul
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-11-18, 20:30
  5. vita tänder grejs från nätet..
    By vera anonym in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-19, 17:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar