pengagnäll!
_0808 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2007
    #1

    pengagnäll!

    åh vad det är trist att ha så lite pengar och alltid behöva oroa sig för ekonomin och oförutsedda utgifter! Denna månaden villa CSN ha pengar också så denna månaden gick jag ca 2000kr back! *Gnällgnällgnäll*
  2. 1
    pengagnäll! åh vad det är trist att ha så lite pengar och alltid behöva oroa sig för ekonomin och oförutsedda utgifter! Denna månaden villa CSN ha pengar också så denna månaden gick jag ca 2000kr back! *Gnällgnällgnäll*
  3. Medlem sedan
    Mar 2008
    #2
    ja visst e de as surt....
    man får gnälla ibland
  4. 2
    ja visst e de as surt....
    man får gnälla ibland
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3
    Låter jobbigt! Hur många föräldradagar/vecka tar du, har du ev möjlighet att öka på den en period så du får lite mer pengar? Trist är det dock att behöva oroa sig över ekonomin! Hoppas att det ordnar sig!
  6. 3
    Låter jobbigt! Hur många föräldradagar/vecka tar du, har du ev möjlighet att öka på den en period så du får lite mer pengar? Trist är det dock att behöva oroa sig över ekonomin! Hoppas att det ordnar sig!
  7. Medlem sedan
    Apr 2007
    #4

    Inte roligt

    Usch ja, det är verkligen inte roligt att ha ont om pengar. Vi har haft det jättetufft ekonomiskt det sista halvåret eftersom min man valde att starta sitt företag (igen) men för några veckor sedan kom han fram till att det fungerar inte längre, vi kan inte leva på luft och vatten så nu har han lagt ner företaget och står nu som arbetslös. Fördelen med det är i alla fall att nu får han A-kassa och tillsammans med min föräldrapenning, barnbidrag och lite bostadsbidrag klarar vi oss bra på det, det går runt i alla fall. Det känns skönt att veta att vi nu klarar av räkningar och mat och så där, nästa steg får vara att försöka få tag på ett jobb så att man slipper vrida och vända på varenda krona, fast efter det senaste halvåret är vi för tillfället glada över att i alla fall ha så att det går runt.
  8. 4
    Inte roligt Usch ja, det är verkligen inte roligt att ha ont om pengar. Vi har haft det jättetufft ekonomiskt det sista halvåret eftersom min man valde att starta sitt företag (igen) men för några veckor sedan kom han fram till att det fungerar inte längre, vi kan inte leva på luft och vatten så nu har han lagt ner företaget och står nu som arbetslös. Fördelen med det är i alla fall att nu får han A-kassa och tillsammans med min föräldrapenning, barnbidrag och lite bostadsbidrag klarar vi oss bra på det, det går runt i alla fall. Det känns skönt att veta att vi nu klarar av räkningar och mat och så där, nästa steg får vara att försöka få tag på ett jobb så att man slipper vrida och vända på varenda krona, fast efter det senaste halvåret är vi för tillfället glada över att i alla fall ha så att det går runt.
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5
    Gnälla bör man, annars dör man, eller vad är det nu det heter?

    Jag förstår att det är tufft, CSN är ju alltid en stor utgift när det väl kommer. Jag har skaffat autogiro och betalar varje månad, så slipper man den där jätteutgiften. Det _känns_ i alla fall bättre så!
  10. 5
    Gnälla bör man, annars dör man, eller vad är det nu det heter?

    Jag förstår att det är tufft, CSN är ju alltid en stor utgift när det väl kommer. Jag har skaffat autogiro och betalar varje månad, så slipper man den där jätteutgiften. Det _känns_ i alla fall bättre så!
  11. Medlem sedan
    Dec 2007
    #6
    nja det är snarare så att jag har dragit ner på dagarna och börjat ta ut de där jäkla 180kr dagarna, för att ha några "riktiga" dagar kvar till framtiden...
  12. 6
    nja det är snarare så att jag har dragit ner på dagarna och börjat ta ut de där jäkla 180kr dagarna, för att ha några "riktiga" dagar kvar till framtiden...
  13. Medlem sedan
    Sep 2005
    #7
    Aha, då förstår jag! De blir man tyvärr inte rik på.
  14. 7
    Aha, då förstår jag! De blir man tyvärr inte rik på.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar