snart 1 år har gått
Epilepsi
  1. anonymt namn
    #1

    snart 1 år har gått

    sedan vår dotter blivit friskförklarad, hon är 12 år och fick ep när hon var 4 år. mestadels frånvaroattacker men också krampat.

    vi har inte sett några frånvaroattacker eller så under denna tid.
    men jag börjar bli orolig.
    dottern förklarar att hon ibland får någon konstig uppleveslse, hon kan sitta och titta på tv då hon känner att världen blir tyst och stilla på någe sätt och allt går långsamt och blir större.
    hon pratar äve n om att hon vaknar till emellanåt på nätterna och känner sig underlig och konstig, jag har trott att hon kanske drömt konstigt men hon menar att det är inte alls p¨å samma sätt.

    ska jag vara orolig att ep är tillbaka????
  2. 1
    snart 1 år har gått sedan vår dotter blivit friskförklarad, hon är 12 år och fick ep när hon var 4 år. mestadels frånvaroattacker men också krampat.

    vi har inte sett några frånvaroattacker eller så under denna tid.
    men jag börjar bli orolig.
    dottern förklarar att hon ibland får någon konstig uppleveslse, hon kan sitta och titta på tv då hon känner att världen blir tyst och stilla på någe sätt och allt går långsamt och blir större.
    hon pratar äve n om att hon vaknar till emellanåt på nätterna och känner sig underlig och konstig, jag har trott att hon kanske drömt konstigt men hon menar att det är inte alls p¨å samma sätt.

    ska jag vara orolig att ep är tillbaka????
  3. lenee
    #2

    ta kontakt med er nevro

    för det som din dotter beskriver KAN höra till ep upplevelser Så ta kontakt med er läkare för vidare utredning
    Men det behöver inte vara så just i tonåren kan man uppleva olika psykiska saker man blir medveten om sitt medvetande och det hör till kan vara otrevligt men är inte farligt
    Men med tanke på er dotters tidigare ep så lämna inget åt spekulationer utan ta reda på vad som är vad
    Tex ep aura ger den typen av känsla som din dotter beskriver och även peti mal ger den känslan Som du säkert vet är ep inte en sorts kramp utan ett stort spectra finns Och sedan ser krampen olika ut hos oss människor ingen har exakt samma sekund för sekund
  4. 2
    ta kontakt med er nevro för det som din dotter beskriver KAN höra till ep upplevelser Så ta kontakt med er läkare för vidare utredning
    Men det behöver inte vara så just i tonåren kan man uppleva olika psykiska saker man blir medveten om sitt medvetande och det hör till kan vara otrevligt men är inte farligt
    Men med tanke på er dotters tidigare ep så lämna inget åt spekulationer utan ta reda på vad som är vad
    Tex ep aura ger den typen av känsla som din dotter beskriver och även peti mal ger den känslan Som du säkert vet är ep inte en sorts kramp utan ett stort spectra finns Och sedan ser krampen olika ut hos oss människor ingen har exakt samma sekund för sekund
  5. Medlem sedan
    Feb 2009
    #3
    tack för ditt svar, ringde vår nevrosköterska idag och nytt eeg, läkaren har redan skickat remissen så vi får se vad det leder till, förhoppningsvis inget!
    ha en trevlig helg!
  6. 3
    tack för ditt svar, ringde vår nevrosköterska idag och nytt eeg, läkaren har redan skickat remissen så vi får se vad det leder till, förhoppningsvis inget!
    ha en trevlig helg!

Liknande trådar

  1. Ett år har snart gått!
    By aeme in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-08-16, 20:31
  2. snart 2 år har gått
    By villhabarn. in forum _1106 Junibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-05-31, 20:48
  3. Nio månader har gått.. snart SNART:)
    By Maddeluttan in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-12-21, 11:39
  4. snart har 1 år gått
    By villhabarn. in forum Försöker bli med barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-03-29, 11:08
  5. Snart har det gått 1 år
    By Mellisen in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 19:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar