Godmorgon!
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Godmorgon!

    Sitter på jobbet och undrar om jag är riktigt klok. Fick för mig att det var en bra ide att cykla idag och glömde liksom den där lilla detaljen att vind i -13 är ganska kallt *brrrrrr*

    Cykeln visade tydligt vad den tyckte om såna dumheter då växlarna slutade funka så nu står den på mitt kontor för att tina upp.

    Så nu hoppas jag antingen tempen sjunker och blir ännu kallare så jag med gott samvete kan lämna cykeln på jobbet och lifta med en kollega hem eller att det blir så varmt så jag faktiskt vet att jag kommer hem utan växelproblem.

    Vad ska ni hitta på idag?
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  2. 1
    Godmorgon! Sitter på jobbet och undrar om jag är riktigt klok. Fick för mig att det var en bra ide att cykla idag och glömde liksom den där lilla detaljen att vind i -13 är ganska kallt *brrrrrr*

    Cykeln visade tydligt vad den tyckte om såna dumheter då växlarna slutade funka så nu står den på mitt kontor för att tina upp.

    Så nu hoppas jag antingen tempen sjunker och blir ännu kallare så jag med gott samvete kan lämna cykeln på jobbet och lifta med en kollega hem eller att det blir så varmt så jag faktiskt vet att jag kommer hem utan växelproblem.

    Vad ska ni hitta på idag?
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2
    God morgon du galna kvinna! Cykla i minus 13 ska jag definitivt inte göra i dag i alla fall *burr* Här har vi +1 ute och grått, igår blåste det halv storm och regnade så dagen väder är ju klart trevligare. Jag ska alldeles snart klä på mina tre barn (eller i alla fall en av dem, de andra två hoppas jag klarar det själva, vilket de borde om de är på rätt humör) för att sen gå till öppna förskolan. Annars har vi inga direkta planer för i dag.

    Hoppas att det blir mildare väder ute så att cykelturen hem blir trevligare! Hur långt är det förresten?

    Ha en bra dag!
  4. 2
    God morgon du galna kvinna! Cykla i minus 13 ska jag definitivt inte göra i dag i alla fall *burr* Här har vi +1 ute och grått, igår blåste det halv storm och regnade så dagen väder är ju klart trevligare. Jag ska alldeles snart klä på mina tre barn (eller i alla fall en av dem, de andra två hoppas jag klarar det själva, vilket de borde om de är på rätt humör) för att sen gå till öppna förskolan. Annars har vi inga direkta planer för i dag.

    Hoppas att det blir mildare väder ute så att cykelturen hem blir trevligare! Hur långt är det förresten?

    Ha en bra dag!
  5. Medlem sedan
    Jul 2007
    #3
    God morgon(småskrattar än åt din cykelinsats i morse)
    Tror nog att du kan lifta med ngn hem utan dåligt samvete.Brrr!
    Idag ska vi städa lite(öhh vad tråkigt)och sen ska vi fixa en god middag och sen har Julian beställt räksmörgås som fredagsmys.Så det ska fixas och det blir "så ska det låta" och en lat kväll hemma!
    MEn först måste jag rycka upp mig lite.Orkar egentligen inte städa allsss......
  6. 3
    God morgon(småskrattar än åt din cykelinsats i morse)
    Tror nog att du kan lifta med ngn hem utan dåligt samvete.Brrr!
    Idag ska vi städa lite(öhh vad tråkigt)och sen ska vi fixa en god middag och sen har Julian beställt räksmörgås som fredagsmys.Så det ska fixas och det blir "så ska det låta" och en lat kväll hemma!
    MEn först måste jag rycka upp mig lite.Orkar egentligen inte städa allsss......
  7. Medlem sedan
    Mar 2007
    #4
    Godmorgon!
    Hehe cykelentusiasm hør jag Vænta du med cykeln till våren, det ær mycket sækrare både før cykeln och dig hehe.
    Jag skall pila ivæg till jobbet (ett nytt før dagen), jag jobbar 12- 21.30 idag, som timvik sjukskøterska inom psyk. Hoppas att det blir bra!
    Skall læmna lista till sambon som skall fødelsedags shoppa lite tårtgrejer och sånt till plutten som ju fyller ett år imorgon. Eller ja, den 29:e men det finns ju inte i år så vi firar imorgon
    Hoppas att ni alla får en fin dag idag! Kram!
  8. 4
    Godmorgon!
    Hehe cykelentusiasm hør jag Vænta du med cykeln till våren, det ær mycket sækrare både før cykeln och dig hehe.
    Jag skall pila ivæg till jobbet (ett nytt før dagen), jag jobbar 12- 21.30 idag, som timvik sjukskøterska inom psyk. Hoppas att det blir bra!
    Skall læmna lista till sambon som skall fødelsedags shoppa lite tårtgrejer och sånt till plutten som ju fyller ett år imorgon. Eller ja, den 29:e men det finns ju inte i år så vi firar imorgon
    Hoppas att ni alla får en fin dag idag! Kram!
  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #5
    Tycker att du med gott samvete kan lifta hem. Uh vad kallt det måste ha varit. Vi har ca 4 minus och en strålande sol. Vädret är så växlande här. Förra veckan var det snö och minus, i lördags kom det ca 10 cm nya snö. Som i tisdags och onsdag töade bort, igår snöade det dasslocks stora flingor i ca 1 timme som sedan regande bort och idag är det alltså minus och sol.

    Jag sitter och väntar på att Schenker skall komma och lämna ett paket som jag hoppas innhåller termostaten till golvvärmen i badrummet. Sen blir det vanliga plocket och sen mys vid tv. Kan inte välja mellan Lets dance och Så ska det låta.
  10. 5
    Tycker att du med gott samvete kan lifta hem. Uh vad kallt det måste ha varit. Vi har ca 4 minus och en strålande sol. Vädret är så växlande här. Förra veckan var det snö och minus, i lördags kom det ca 10 cm nya snö. Som i tisdags och onsdag töade bort, igår snöade det dasslocks stora flingor i ca 1 timme som sedan regande bort och idag är det alltså minus och sol.

    Jag sitter och väntar på att Schenker skall komma och lämna ett paket som jag hoppas innhåller termostaten till golvvärmen i badrummet. Sen blir det vanliga plocket och sen mys vid tv. Kan inte välja mellan Lets dance och Så ska det låta.
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6

    Tror det är runt 7 km

    Jag är inte säker. Har mätt den närmsta vägen hem och den är 5.5 km men det är genom skogen och funkar inte alls vintertid så man måste cykla runt och då blir det klart längre. Så minst 7 km, kanske 8. På sommaren cyklar man det ganska fort men nu tog det en liten, förbannat kall, evighet
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  12. 6
    Tror det är runt 7 km Jag är inte säker. Har mätt den närmsta vägen hem och den är 5.5 km men det är genom skogen och funkar inte alls vintertid så man måste cykla runt och då blir det klart längre. Så minst 7 km, kanske 8. På sommaren cyklar man det ganska fort men nu tog det en liten, förbannat kall, evighet
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7

    Åhhhh fredagsmys

    Jag är så sjukt godissugen och så sitter jag här med en massa småpengar, nära till godiskiosken ( i fikarummet) och de har nyss fyllt på med gooooooodis.

    Hur mycket satsar du på att jag lyckas hålla mig idag
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  14. 7
    Åhhhh fredagsmys Jag är så sjukt godissugen och så sitter jag här med en massa småpengar, nära till godiskiosken ( i fikarummet) och de har nyss fyllt på med gooooooodis.

    Hur mycket satsar du på att jag lyckas hålla mig idag
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8

    Äh jag har ju hjälm :)

    När jag cyklar (iaf på vintern) så jag ska nog överleva. Idag var prefekt underlag för cykling. Sträv kall pressad snö så det är ju nästan som att cykla på asfalt. Finns betydligt värre underlag. Men kallt var det ju och jag kom på det ungefär halvvägs att jag varit med om det för att växlarna inte riktigt tyckt det varit jättekul när det varit så här kallt.

    Problemet är att jag bara kan cykla fredagar då jag slipper lämna på dagis. Annars har det funnits betydligt varmare dagar i veckan.

    Ser fram emot april då jag ska börja cykla med cykelkärra till dagis och sen till jobbet. En massa skön gratisträning
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  16. 8
    Äh jag har ju hjälm :) När jag cyklar (iaf på vintern) så jag ska nog överleva. Idag var prefekt underlag för cykling. Sträv kall pressad snö så det är ju nästan som att cykla på asfalt. Finns betydligt värre underlag. Men kallt var det ju och jag kom på det ungefär halvvägs att jag varit med om det för att växlarna inte riktigt tyckt det varit jättekul när det varit så här kallt.

    Problemet är att jag bara kan cykla fredagar då jag slipper lämna på dagis. Annars har det funnits betydligt varmare dagar i veckan.

    Ser fram emot april då jag ska börja cykla med cykelkärra till dagis och sen till jobbet. En massa skön gratisträning
  17. Medlem sedan
    Aug 2003
    #9

    Ja tvsoffan lockar ikväll

    Jag brukar också zappa runt samtidigt som jag surfar. Vadå rastlös
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  18. 9
    Ja tvsoffan lockar ikväll Jag brukar också zappa runt samtidigt som jag surfar. Vadå rastlös
  19. Medlem sedan
    Mar 2006
    #10
    Goder eftermiddag! Idag är sambon hemma så jag smet hemifrån en stund . Har varit och klippt mig och strosat på stan lite, *nice*.

    I eftermiddag blir det inga stora planer, skulle ha åkt till kompisar eg men det blev inställt.

    Äh det är säkert varmare i em ta du cykeln hem också . Lite galen är du allt!
  20. 10
    Goder eftermiddag! Idag är sambon hemma så jag smet hemifrån en stund . Har varit och klippt mig och strosat på stan lite, *nice*.

    I eftermiddag blir det inga stora planer, skulle ha åkt till kompisar eg men det blev inställt.

    Äh det är säkert varmare i em ta du cykeln hem också . Lite galen är du allt!
  21. Medlem sedan
    Oct 2005
    #11
    Ojoj jag blir impad av dig, cykla när det är så kallt. Här har jag inte sett cykeln på hur länge som helst. Har nått svagt minne att jag cyklade nån gång i somras, kan det stämma Tycker gott du kan lifta hem.

    Här har vi ont i halsen och snorar. Men jag har lyckats dammsuga och städa i ena klädkammaren (morfar tog Freja på en promenad) och sen ätit lunch med morfat och en gnällig Freja. Och nu tar jag det lugnt och Freja traskar med sin vagn fram och tillbaka.
  22. 11
    Ojoj jag blir impad av dig, cykla när det är så kallt. Här har jag inte sett cykeln på hur länge som helst. Har nått svagt minne att jag cyklade nån gång i somras, kan det stämma Tycker gott du kan lifta hem.

    Här har vi ont i halsen och snorar. Men jag har lyckats dammsuga och städa i ena klädkammaren (morfar tog Freja på en promenad) och sen ätit lunch med morfat och en gnällig Freja. Och nu tar jag det lugnt och Freja traskar med sin vagn fram och tillbaka.
  23. Medlem sedan
    Feb 2006
    #12
    Fy, cykla i -13 låter inte skönt!

    Jag har också jobbat idag, har ägnat hela dagen åt att introducera en ny kollega, jättekul! Att hon dessutom är i min ålder gör inte det hela sämre!

    Nu borde jag egentligen ta tag i tvätthögen men fastnade här istället...
  24. 12
    Fy, cykla i -13 låter inte skönt!

    Jag har också jobbat idag, har ägnat hela dagen åt att introducera en ny kollega, jättekul! Att hon dessutom är i min ålder gör inte det hela sämre!

    Nu borde jag egentligen ta tag i tvätthögen men fastnade här istället...
  25. Medlem sedan
    Jun 2004
    #13
    God kväll! Låter hiskeligt kallt att cykla... hur gjorde nu då på hemvägen?

    Jag har haft en dag med fullt upp. Fick åka och köpa present till en kollega som jobbar sista helgen, sen hem, "slänga" i mig och Vilgot mat, sen kom farfar och tog Vilgot och jag åkte till jobbet. Kom på då att jag glömde byta blöja på lilleman *dåligt samvete*, men allt gick i ett. Hoppas farfar gjorde det, men jag tror knappast... Nåja.

    Så nu sitter jag på jobbet och ska väl sova om en stund.
  26. 13
    God kväll! Låter hiskeligt kallt att cykla... hur gjorde nu då på hemvägen?

    Jag har haft en dag med fullt upp. Fick åka och köpa present till en kollega som jobbar sista helgen, sen hem, "slänga" i mig och Vilgot mat, sen kom farfar och tog Vilgot och jag åkte till jobbet. Kom på då att jag glömde byta blöja på lilleman *dåligt samvete*, men allt gick i ett. Hoppas farfar gjorde det, men jag tror knappast... Nåja.

    Så nu sitter jag på jobbet och ska väl sova om en stund.
  27. Medlem sedan
    Aug 2003
    #14

    Lite varmare var det

    Bara -11 men det funkade mycket bättre. Cykeln var mycket snällare och funkade som den skulle och det kändes inte alls lika kallt överlag.

    Väl hemma var jag tokvarm men så blir det ju automatiskt när man bosatt sig längst upp på ett berg
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  28. 14
    Lite varmare var det Bara -11 men det funkade mycket bättre. Cykeln var mycket snällare och funkade som den skulle och det kändes inte alls lika kallt överlag.

    Väl hemma var jag tokvarm men så blir det ju automatiskt när man bosatt sig längst upp på ett berg
  29. Medlem sedan
    Aug 2003
    #15

    Man blir fartblind

    Även av minusgrader. När det varit så himla kallt några veckor (ner mot -25) så tycker man att -13 är rena vårvädret. Tyvärr så funkar det inte riktigt så när man lägger på fartvinden.

    Iaf hade jag tänkt slöa och tigga skjuts hem men vaktmästarna var på mig att jag inte fick ha cykeln på kontoret så då var det lika bra att cykla hem också. Gick faktiskt bra.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  30. 15
    Man blir fartblind Även av minusgrader. När det varit så himla kallt några veckor (ner mot -25) så tycker man att -13 är rena vårvädret. Tyvärr så funkar det inte riktigt så när man lägger på fartvinden.

    Iaf hade jag tänkt slöa och tigga skjuts hem men vaktmästarna var på mig att jag inte fick ha cykeln på kontoret så då var det lika bra att cykla hem också. Gick faktiskt bra.
  31. Medlem sedan
    Aug 2003
    #16

    Nä -13 var lite väl kallt

    Mest då för cykeln som inte klarade de temperaturerna. Men jag vet ju att jag i min ungdom cyklat vid -25 och den tidens cyklar klarade iaf kylan. Det var bättre förr

    Hoppas tvätthögen hunnit krympa nu
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  32. 16
    Nä -13 var lite väl kallt Mest då för cykeln som inte klarade de temperaturerna. Men jag vet ju att jag i min ungdom cyklat vid -25 och den tidens cyklar klarade iaf kylan. Det var bättre förr

    Hoppas tvätthögen hunnit krympa nu
  33. Medlem sedan
    Aug 2003
    #17

    Jag cyklade

    Även hem, fick inte ha kvar cykeln på kontoret över helgen så då tyckte jag det var lika bra att cykla hem den. Men det funkade bättre på vägen hem då det var något varmare (-11)

    Det är så himla lätt hänt att man glömmer det där med blöjorna och det känns ju sisådär när det väl händer men tack och lov har ingen av mina barn haft lätt för att bli röda i rumpan så det har klarat mina tillfälliga sinnesförvirringar.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  34. 17
    Jag cyklade Även hem, fick inte ha kvar cykeln på kontoret över helgen så då tyckte jag det var lika bra att cykla hem den. Men det funkade bättre på vägen hem då det var något varmare (-11)

    Det är så himla lätt hänt att man glömmer det där med blöjorna och det känns ju sisådär när det väl händer men tack och lov har ingen av mina barn haft lätt för att bli röda i rumpan så det har klarat mina tillfälliga sinnesförvirringar.

Liknande trådar

  1. Godmorgon godmorgon ...igen....
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 08:48
  2. Godmorgon godmorgon, ute snöar det
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2010-01-20, 09:38
  3. Godmorgon godmorgon, ni missuppfattade
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-08-21, 12:33
  4. Godmorgon godmorgon och grattis
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 11:38
  5. Godmorgon godmorgon *sjunger*
    By Gunill@ in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 06:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar