NY forskning! Minska kalorierna
Kropp & hälsa
  1. Medlem sedan
    Oct 2008
    #1

    NY forskning! Minska kalorierna

    för att gå ned i vikt och det spelar ingen roll i vilken grupp man minskar dem!
    Man har i USA gjort en studie med fyra olika dieter och på sex månader minskade personerna med nästan 6 kg i varje grupp fast de minskat på sina kalorier i olika proportioner från grupperna, fett, proteiner och kolhydrater.

    Det viktiga var att totalsumman av kalorierna hölls vid en uträknad siffra, mellan 1200 till 2400 beroende på personens behov.

    Ett motionspass om hurtig promenad på 90 i veckan hör till.
  2. 1
    NY forskning! Minska kalorierna för att gå ned i vikt och det spelar ingen roll i vilken grupp man minskar dem!
    Man har i USA gjort en studie med fyra olika dieter och på sex månader minskade personerna med nästan 6 kg i varje grupp fast de minskat på sina kalorier i olika proportioner från grupperna, fett, proteiner och kolhydrater.

    Det viktiga var att totalsumman av kalorierna hölls vid en uträknad siffra, mellan 1200 till 2400 beroende på personens behov.

    Ett motionspass om hurtig promenad på 90 i veckan hör till.
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2
    Äh, fel forum, skulle vara i oäf, men ok, vi kanske kan banta här också
  4. 2
    Äh, fel forum, skulle vara i oäf, men ok, vi kanske kan banta här också
  5. Medlem sedan
    Nov 2008
    #3
    Det kan vi absolut! Bantas behövs det överallt!
    Jag har gått ner 3 kg ofrivilligt, du vet det med allt som hänt i skolan m den yngste..
    Nu är det bättre men jag ska inte återgå till min förra vikt, detta är en bra början, o jag har inte så många kg för mkt heller..
  6. 3
    Det kan vi absolut! Bantas behövs det överallt!
    Jag har gått ner 3 kg ofrivilligt, du vet det med allt som hänt i skolan m den yngste..
    Nu är det bättre men jag ska inte återgå till min förra vikt, detta är en bra början, o jag har inte så många kg för mkt heller..
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4
    Ny forskning? Allvarligt, finns det nagon som ännu inte begripit att det de facto är kalorierna som gör det?

    Jag gick ner 15 kg för nagra ar sedan (har gatt upp ca 10 igen :-( och da räknade jag ut att min dagliga förbränning ligger pa ca 1700 kal. Inte mycket inte. Inte konstigt att det är sa svart att halla vikten.
  8. 4
    Ny forskning? Allvarligt, finns det nagon som ännu inte begripit att det de facto är kalorierna som gör det?

    Jag gick ner 15 kg för nagra ar sedan (har gatt upp ca 10 igen :-( och da räknade jag ut att min dagliga förbränning ligger pa ca 1700 kal. Inte mycket inte. Inte konstigt att det är sa svart att halla vikten.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Referens?
    För är det den som det redan pratats om på oäf så var den väl också viktigt att man hade stöd och rådgivning?
    Dessutom var ju ingen ren LCHF kost representerad, bla...
  10. 5
    Referens?
    För är det den som det redan pratats om på oäf så var den väl också viktigt att man hade stöd och rådgivning?
    Dessutom var ju ingen ren LCHF kost representerad, bla...
  11. Medlem sedan
    Oct 2008
    #6
    Jag brukar alltid hoppas på att det som försvinner vid magsjuka ska hålla sig borta, men icke

    Hoppas det ordnar sig med sonen.
  12. 6
    Jag brukar alltid hoppas på att det som försvinner vid magsjuka ska hålla sig borta, men icke

    Hoppas det ordnar sig med sonen.
  13. Medlem sedan
    Oct 2008
    #7
    Jojo, man måste forska fram det som folk redan vet

    Men allvarligt, det finns bra många som tror på fettprotein metoder eller liknande.
  14. 7
    Jojo, man måste forska fram det som folk redan vet

    Men allvarligt, det finns bra många som tror på fettprotein metoder eller liknande.
  15. Medlem sedan
    Oct 2008
    #8
    Jag vet inte vad ni pratat om, det stod att den är gjord av NIH och resultatet är publicerat i New England Journal of Medicine den 26 februari.
  16. 8
    Jag vet inte vad ni pratat om, det stod att den är gjord av NIH och resultatet är publicerat i New England Journal of Medicine den 26 februari.
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    Men då var det den. Finns artikel i bla Dagens medicin.
  18. 9
    Men då var det den. Finns artikel i bla Dagens medicin.
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10
    Men som sagt, den var inte ens med, LCHF alltså.
  20. 10
    Men som sagt, den var inte ens med, LCHF alltså.
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11
  22. Medlem sedan
    Oct 2008
    #12
    "Två var högfettdieter" står det i din länk.
  23. 12
    "Två var högfettdieter" står det i din länk.
  24. Medlem sedan
    Oct 2008
    #13
    Studien anses bevisas att ingen diet funkar om inte antalet kalorier minskar. Och högfettdiet var med.
  25. 13
    Studien anses bevisas att ingen diet funkar om inte antalet kalorier minskar. Och högfettdiet var med.
  26. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14
    Ja 40% fett. LCHF är ung 75% fett.
  27. 14
    Ja 40% fett. LCHF är ung 75% fett.
  28. Medlem sedan
    Oct 2008
    #15
    Tror du att din fettprocent skulle få resultatet till ett annat? Jag tror personligen att kost med 75% fett inte är nyttigt alls.
  29. 15
    Tror du att din fettprocent skulle få resultatet till ett annat? Jag tror personligen att kost med 75% fett inte är nyttigt alls.
  30. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16
    Men att äta 40% fett och resten kolhydrater och proteiner lite olika fördelat, hur framkommer inte, säger sig ju själv att det inte funkar. Du måste ju bort med kolhydraterna i stort sett för att nå resultat med att äta så mkt fett.
    Kan tänka mig att en normal människa har ung den fördelningen, om man häver i sig lite kakor, lättmargariner, godis, cola, och däremellan försöker sig på att äta "nyttigt";-)
  31. 16
    Men att äta 40% fett och resten kolhydrater och proteiner lite olika fördelat, hur framkommer inte, säger sig ju själv att det inte funkar. Du måste ju bort med kolhydraterna i stort sett för att nå resultat med att äta så mkt fett.
    Kan tänka mig att en normal människa har ung den fördelningen, om man häver i sig lite kakor, lättmargariner, godis, cola, och däremellan försöker sig på att äta "nyttigt";-)
  32. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17
    Du får TRO precis vad du vill!
  33. 17
    Du får TRO precis vad du vill!
  34. Medlem sedan
    Oct 2008
    #18
    Vad snällt av dig
  35. 18
    Vad snällt av dig
  36. Medlem sedan
    Oct 2008
    #19
    Men enligt studien funkade det ju
  37. 19
    Men enligt studien funkade det ju
  38. Medlem sedan
    Nov 2008
    #20
    Det ser ut att ordna sig på bästa sätt. Ja, en magsjuka här nu gjorde nog susen.. Men hur kul är det..
  39. 20
    Det ser ut att ordna sig på bästa sätt. Ja, en magsjuka här nu gjorde nog susen.. Men hur kul är det..
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Det här med kalorierna nu då..
    By Jega in forum Vikt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-03-08, 15:45
  2. Hållt kalorierna
    By Valerina in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 10:17
  3. Ett annat dilemma förutom kalorierna
    By The Perny in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-25, 17:52
  4. forskning?
    By Nervös mamma in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-16, 21:09
  5. Kalorierna idag
    By Valerina in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 12:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar