Nummer två?
_0810 Oktoberbarn
  1. Anonym
    #1

    Nummer två?

    Idag har jag och mannen på allvar diskuterat ett syskon till vår bebis. Vi vill båda ha barnen tätt, så det har väl egentligen bara varit en tidsfråga.. Idag tog mannen själv upp ämnet och tyckte vi skulle börja försöka redan nu, utifall det inte går lika lätt denna gång. Jag har snuddat vid tanken tidigare men inte trott att mannen var på samma plan..

    Ni som har flera barn... Är vi galna som redan nu börjar fundera på "tvåan"?
  2. 1
    Nummer två? Idag har jag och mannen på allvar diskuterat ett syskon till vår bebis. Vi vill båda ha barnen tätt, så det har väl egentligen bara varit en tidsfråga.. Idag tog mannen själv upp ämnet och tyckte vi skulle börja försöka redan nu, utifall det inte går lika lätt denna gång. Jag har snuddat vid tanken tidigare men inte trott att mannen var på samma plan..

    Ni som har flera barn... Är vi galna som redan nu börjar fundera på "tvåan"?
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2
    Ni är inte galna! Grattis vill jag säga!
    För mig finns inte tanken ännu...LÅNGT IFRÅN! Undrar ibland om det blir fler. Killen vill men jag vet inte...
    Mysigt! Hör av dig igen när du inte är anonym mer...*NYFIKEN*
  4. 2
    Ni är inte galna! Grattis vill jag säga!
    För mig finns inte tanken ännu...LÅNGT IFRÅN! Undrar ibland om det blir fler. Killen vill men jag vet inte...
    Mysigt! Hör av dig igen när du inte är anonym mer...*NYFIKEN*
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3
    Inte alls galna. Jag skulle lätt kunna tänka mig en trea nu, om bara underlivet var som det skulle, och det är det verkligen inte, tyvärr.

    Men härligt, säg till när det är en liten på gång!!

    Kram.
  6. 3
    Inte alls galna. Jag skulle lätt kunna tänka mig en trea nu, om bara underlivet var som det skulle, och det är det verkligen inte, tyvärr.

    Men härligt, säg till när det är en liten på gång!!

    Kram.
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4
    Oj, men vill ni ha tätt så är det bara att "köra" järnet =)
    Jag har ju nästan 8 år mellan mina två och det tycker jag är skönt men en stor omställning för det är ju verkligen att börja om från början! Men vi är alla olika och jag kan gärna tänka mig en till men inte förrän om några år typ 3-4. Har en kompis som fick barn tätt & det är precis 1 år & 1 månad mellan dem och det funkar ju, barnen får ju "nytta" av varann!
    Vad spännande om ni nu bestämmer er för att en liten tvåa ska komma! Lycka till =)
  8. 4
    Oj, men vill ni ha tätt så är det bara att "köra" järnet =)
    Jag har ju nästan 8 år mellan mina två och det tycker jag är skönt men en stor omställning för det är ju verkligen att börja om från början! Men vi är alla olika och jag kan gärna tänka mig en till men inte förrän om några år typ 3-4. Har en kompis som fick barn tätt & det är precis 1 år & 1 månad mellan dem och det funkar ju, barnen får ju "nytta" av varann!
    Vad spännande om ni nu bestämmer er för att en liten tvåa ska komma! Lycka till =)
  9. Medlem sedan
    Jan 2006
    #5
    Om båda vill ha barnen tätt är det väl bara att köra på Barnen får ju stor glädje av varandra redan från början. Lycka till med bebisverkstan och återkom gärna med uppdatering här.
    Kram Ann.
  10. 5
    Om båda vill ha barnen tätt är det väl bara att köra på Barnen får ju stor glädje av varandra redan från början. Lycka till med bebisverkstan och återkom gärna med uppdatering här.
    Kram Ann.
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6
    Är ni överens så är det väl ingen tvekan Barnen kommer att kunna ha så himla kul m varandra när de blir större. Vi har 19 mån mellan 1 o 2, och visst tusan var det jobbigt i omgångar när de var riktigt små, det går inte att förneka, men det är ju en ganska kort övergående period.
  12. 6
    Är ni överens så är det väl ingen tvekan Barnen kommer att kunna ha så himla kul m varandra när de blir större. Vi har 19 mån mellan 1 o 2, och visst tusan var det jobbigt i omgångar när de var riktigt små, det går inte att förneka, men det är ju en ganska kort övergående period.
  13. Medlem sedan
    Feb 2008
    #7
    Åh, vad kul med fler bäbisar Jag blir 37 i år och detta var mitt första barn men skulle vilja ha ett helt fotbollslag Om det blir fler så lär nr 2 få komma tätt i alla fall. Fast jag såg problematiken med två små på öppna förskolan sist...phu...men vill man så går det även om det nog kan bli tungt ibland!
  14. 7
    Åh, vad kul med fler bäbisar Jag blir 37 i år och detta var mitt första barn men skulle vilja ha ett helt fotbollslag Om det blir fler så lär nr 2 få komma tätt i alla fall. Fast jag såg problematiken med två små på öppna förskolan sist...phu...men vill man så går det även om det nog kan bli tungt ibland!
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8
    Att vi fick tätt var väl primärt att vi inte vågade vänta förlänge med att försöka m nr 2, trots att 1 tog sig direkt. Jag var knappt 36 när 1:an föddes, och 37,5 med nr 2. Nu med Ebba fyllde jag 43 när hon var 3,5 månad. Hon är vår lilla bonus
  16. 8
    Att vi fick tätt var väl primärt att vi inte vågade vänta förlänge med att försöka m nr 2, trots att 1 tog sig direkt. Jag var knappt 36 när 1:an föddes, och 37,5 med nr 2. Nu med Ebba fyllde jag 43 när hon var 3,5 månad. Hon är vår lilla bonus
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9
    Kul att ni är på samma bana! Oftast är det väl det som är problemet, att föräldrarna inte är överens om när det är dags för nästa.
    Lycka till i bebisverkstaden!
    KRAM du anonyme vän
  18. 9
    Kul att ni är på samma bana! Oftast är det väl det som är problemet, att föräldrarna inte är överens om när det är dags för nästa.
    Lycka till i bebisverkstaden!
    KRAM du anonyme vän

Liknande trådar

  1. Bil nummer
    By fredde39 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-16, 14:34
  2. Nummer upplysning på skottländska nummer
    By madde87 in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-10, 09:34
  3. Nummer upplysning på skottländska nummer
    By madde87 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-30, 12:07
  4. Ip nummer
    By elsan in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 10:56
  5. Vad för nummer
    By bibbi_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 13:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar