Vilken vecka!! *ej för känsliga*
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 1999
    #1

    Vilken vecka!! *ej för känsliga*

    i onsdags kväll kom då äntligen väninnans dotter från Kina. En liten söt prinsessa som var väldigt trött på att flyga...
    På vägen hem från flygplatsen ( Jag var och mötte dem med lite blommor) så ringer maken och berättar att Friða kräks. När jag kommer hem ligger han och torkar andra skyfallet......som landade i vardagsrummet. Jag sätter mej med henne och hon vill amma lite. Jag hinner knappt sätta henne upp efter slurken innan det forsar ur henne igen. Klarar nästan mattan ( det kom bara lite på den) Det blri att torka igen och byta kläder för tredje gången på en halvtimme. Sen fortsätter hon att kräkas hela natten. 8-9 gånger. Men till slut fanns det ju bara galla kvar....Nästa dag torsdag är hon ganska spak och gnällig.Så kommer torsdagen och jag tar mej morgonkaffet och tänker vad skönt att det bara blev ett barn.....Men vad händer väl då!! Dísa står och kräks ut för trappan. För er som inte vet kan jag informera att den är klädd i 70-talsriktig filtmatta. Tänk vad man kan vara kvick!! Jo hon flög i mina armar ner till toa. Sen har hon kräks mest hela dagen. Hon fick några kek och lite saft för att stilla den mesta hungern men det kom upp med en gång. Har slutat räkna de gånger hon kräktes. Sen sov hon och efter det är hon piggare än piggast och springer omkring och gör en trött mamma galen.
    Lagom till middagen kom då nr 3! Elfa petar i maten och rätt som det är så kräks hon rakt ut...
    Vad tror ni? Trött mamma eller? Hoppas hoppas bara att de andra barnen klarar sig ifrån eländet.
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  2. 1
    Vilken vecka!! *ej för känsliga* i onsdags kväll kom då äntligen väninnans dotter från Kina. En liten söt prinsessa som var väldigt trött på att flyga...
    På vägen hem från flygplatsen ( Jag var och mötte dem med lite blommor) så ringer maken och berättar att Friða kräks. När jag kommer hem ligger han och torkar andra skyfallet......som landade i vardagsrummet. Jag sätter mej med henne och hon vill amma lite. Jag hinner knappt sätta henne upp efter slurken innan det forsar ur henne igen. Klarar nästan mattan ( det kom bara lite på den) Det blri att torka igen och byta kläder för tredje gången på en halvtimme. Sen fortsätter hon att kräkas hela natten. 8-9 gånger. Men till slut fanns det ju bara galla kvar....Nästa dag torsdag är hon ganska spak och gnällig.Så kommer torsdagen och jag tar mej morgonkaffet och tänker vad skönt att det bara blev ett barn.....Men vad händer väl då!! Dísa står och kräks ut för trappan. För er som inte vet kan jag informera att den är klädd i 70-talsriktig filtmatta. Tänk vad man kan vara kvick!! Jo hon flög i mina armar ner till toa. Sen har hon kräks mest hela dagen. Hon fick några kek och lite saft för att stilla den mesta hungern men det kom upp med en gång. Har slutat räkna de gånger hon kräktes. Sen sov hon och efter det är hon piggare än piggast och springer omkring och gör en trött mamma galen.
    Lagom till middagen kom då nr 3! Elfa petar i maten och rätt som det är så kräks hon rakt ut...
    Vad tror ni? Trött mamma eller? Hoppas hoppas bara att de andra barnen klarar sig ifrån eländet.
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    staaaaaaaaaackars er allihop!
  4. 2
    staaaaaaaaaackars er allihop!
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3

    Ja

    nu är det lite synd om oss. Vi har ju varit förkylda i flera veckor också. Nu känner jag hur huvudvärken greppar hårdare IGEN!!! Måtte det bli vår och friska tider!
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  6. 3
    Ja nu är det lite synd om oss. Vi har ju varit förkylda i flera veckor också. Nu känner jag hur huvudvärken greppar hårdare IGEN!!! Måtte det bli vår och friska tider!
  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #4
    ja fy sjutton. Här är båda barnen sjuka, förkylda med feber. jag har haft en omgång också, hoppas att jag klarar mig från detta varvet :S

    Hade ju en väninnan hemma som blev magsjuk mitt i middagen jag bjöd på - jag bäddade ner henne och spritade händerna, och trots att hon kräktes hela naten på i vårt badrum så blev varken S eller jag smittade...
  8. 4
    ja fy sjutton. Här är båda barnen sjuka, förkylda med feber. jag har haft en omgång också, hoppas att jag klarar mig från detta varvet :S

    Hade ju en väninnan hemma som blev magsjuk mitt i middagen jag bjöd på - jag bäddade ner henne och spritade händerna, och trots att hon kräktes hela naten på i vårt badrum så blev varken S eller jag smittade...
  9. Medlem sedan
    Dec 1999
    #5

    Handsprit

    går det åt litervis här med. Spritar så att händerna svider. Vet inte hur många kräkningar jag skurat de senaste dygnen. Men om jag inte blivit dålig innan så borde jag ju klara mej.
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  10. 5
    Handsprit går det åt litervis här med. Spritar så att händerna svider. Vet inte hur många kräkningar jag skurat de senaste dygnen. Men om jag inte blivit dålig innan så borde jag ju klara mej.
  11. Medlem sedan
    Aug 2007
    #6
    Vad jobbigt! Vi kom nog lindrigt undan då för Alice kräktes ju bara tre gånger och Albin en gång. Men det är alltid jobbigt med magsjuka. Hoppas ni andra klarar er.
  12. 6
    Vad jobbigt! Vi kom nog lindrigt undan då för Alice kräktes ju bara tre gånger och Albin en gång. Men det är alltid jobbigt med magsjuka. Hoppas ni andra klarar er.
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7

    Nej vad jobbigt!

    Åh stackars er, åh så jobbigt! Vi har av någon mysko anledning aldrig haft kräksjuka i familjen, men jag kan föreställa mig hur jobbigt det måste vara. Vi har haft en släng av halsfluss i veckan, men det finns det ju penicillin mot. Samt en sten i näsan, men mellansyrran trivdes toppen i väntrummet på akuten i de timmar vi var där. Tror att hon tyckte det var skoj med lite oväntad egentid med mamma...
    Hoppas ni kryar på er snabbt och att ingen annan börjar kräkas inatt.
    Kram Nugga
    Nugga - Flickmamma till 2 och nu även pojkmamma!
  14. 7
    Nej vad jobbigt! Åh stackars er, åh så jobbigt! Vi har av någon mysko anledning aldrig haft kräksjuka i familjen, men jag kan föreställa mig hur jobbigt det måste vara. Vi har haft en släng av halsfluss i veckan, men det finns det ju penicillin mot. Samt en sten i näsan, men mellansyrran trivdes toppen i väntrummet på akuten i de timmar vi var där. Tror att hon tyckte det var skoj med lite oväntad egentid med mamma...
    Hoppas ni kryar på er snabbt och att ingen annan börjar kräkas inatt.
    Kram Nugga
  15. Medlem sedan
    Sep 2003
    #8
    Mmm, visst är det härligt med magsjuka *ironisk så det skriker* Här har de två stora avlöst varann med kräkande under hela två (2!) veckor och jag är hjärtligt trött på magbaciller. Som ett rent mirakel har både Folke och jag klarat oss (ren bonntur förmodligen) och jag kan ju säga att det går åt en dunk eller två med Alcogel här också. Gjorde en intressant upptäckt faktiskt: när man använder tillräckligt mycket handsprit så börjar man fjälla mellan fingrarna

    Lider med dig. Hoppas det går över fort.
  16. 8
    Mmm, visst är det härligt med magsjuka *ironisk så det skriker* Här har de två stora avlöst varann med kräkande under hela två (2!) veckor och jag är hjärtligt trött på magbaciller. Som ett rent mirakel har både Folke och jag klarat oss (ren bonntur förmodligen) och jag kan ju säga att det går åt en dunk eller två med Alcogel här också. Gjorde en intressant upptäckt faktiskt: när man använder tillräckligt mycket handsprit så börjar man fjälla mellan fingrarna

    Lider med dig. Hoppas det går över fort.
  17. Medlem sedan
    Dec 1999
    #9

    48 timmar och

    kräkfritt!!! Tror vi har klarat oss. Fast efterdyningarna består i att Fríða bajsar så löst att det rinner genom blöjan varje gång!!!!!
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  18. 9
    48 timmar och kräkfritt!!! Tror vi har klarat oss. Fast efterdyningarna består i att Fríða bajsar så löst att det rinner genom blöjan varje gång!!!!!
  19. Medlem sedan
    Dec 1999
    #10

    Då får vi

    hålla tummarna för att ni slipper det i framtiden också. Det finns visst en del personen som av genetisk anledning aldrig får det. Kanske är du en sådan!
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  20. 10
    Då får vi hålla tummarna för att ni slipper det i framtiden också. Det finns visst en del personen som av genetisk anledning aldrig får det. Kanske är du en sådan!
  21. Medlem sedan
    Dec 1999
    #11

    Usch då!

    två veckor!!! Då är det ju jag som kommit lindrigt undan. Nä nu få rdet bli vår så att alla vintersjukor försvinner.
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  22. 11
    Usch då! två veckor!!! Då är det ju jag som kommit lindrigt undan. Nä nu få rdet bli vår så att alla vintersjukor försvinner.

Liknande trådar

  1. Vilken vecka
    By mani in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-09-20, 17:40
  2. I vilken vecka...
    By ***Summertime in forum Gravidsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-28, 08:51
  3. Vilken vecka!!
    By -Sunflower- in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-24, 08:58
  4. Vilken vecka
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 18:46
  5. Vilken vecka!!!
    By Cheyenne78 in forum _0506 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 08:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar