48 timmar!!!
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 1999
    #1

    48 timmar!!!

    Var visst ingen garanti. Då har det startat igen.. Älste sonen kräktes i natt...

    Argh!!! jag vill bli av med detta!!!
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  2. 1
    48 timmar!!! Var visst ingen garanti. Då har det startat igen.. Älste sonen kräktes i natt...

    Argh!!! jag vill bli av med detta!!!
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Stackars er! Magsjuka önskar jag ingen, och absolut inte er som har fem barn. Måste vara en mardröm när det går runt. Håller mina tummar att ni snart mår bra hela bunten.

    Kram!
    /Rubina
  4. 2
    Stackars er! Magsjuka önskar jag ingen, och absolut inte er som har fem barn. Måste vara en mardröm när det går runt. Håller mina tummar att ni snart mår bra hela bunten.

    Kram!
    /Rubina
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3

    Känner mej bara

    urusel eftersom jag blint litat på 48 timmarsregeln. Vad tror du. Är det sjukdomen som stannat kvar i familjen eller har den kommit in utifrån på nytt? Just han som blev dålig nu har varit iväg och jobbat med sin pappa i två dagar och kanske utsatts för smittan ngn annanstans.

    Yngste sonen (han har klarat sig än så länge)lekte med kompis i går och jag var på kalas med tjejerna (efter 48 timmars)...Hoppas verkligen inte vi smittat någon. Men jag tycker jag har följt rekommendationerna. Dessutom har det spritats för fulla muggar här hemma.
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  6. 3
    Känner mej bara urusel eftersom jag blint litat på 48 timmarsregeln. Vad tror du. Är det sjukdomen som stannat kvar i familjen eller har den kommit in utifrån på nytt? Just han som blev dålig nu har varit iväg och jobbat med sin pappa i två dagar och kanske utsatts för smittan ngn annanstans.

    Yngste sonen (han har klarat sig än så länge)lekte med kompis i går och jag var på kalas med tjejerna (efter 48 timmars)...Hoppas verkligen inte vi smittat någon. Men jag tycker jag har följt rekommendationerna. Dessutom har det spritats för fulla muggar här hemma.
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4

    Åh hjälp!

    Usch vad jobbigt! Lite fusk att det ska bryta ut efter 48 timmar, då har man ju redan börjat andas ut...
    Vi har som sagt aldrig haft kräksjukan, väldigt skumt. Jag har också läst nånstans att vissa genom sin blodtyp helt enkelt är mindre utsatta, men jag har inte riktigt vågat tro på att det är så. Men det ligger kanske något i det? Det är inte för att jag har plåtmage på något vis, jag har haft matförgiftning några gånger och det är ju allt annat än trevligt. Blir helt trött bara vid tanken på att alla barnen skulle sätta igång att kräka. Och du som har hela 5 stycken...huuu! Hoppas att ni kryar på er snabbt!
    Nugga - Flickmamma till 2 och nu även pojkmamma!
  8. 4
    Åh hjälp! Usch vad jobbigt! Lite fusk att det ska bryta ut efter 48 timmar, då har man ju redan börjat andas ut...
    Vi har som sagt aldrig haft kräksjukan, väldigt skumt. Jag har också läst nånstans att vissa genom sin blodtyp helt enkelt är mindre utsatta, men jag har inte riktigt vågat tro på att det är så. Men det ligger kanske något i det? Det är inte för att jag har plåtmage på något vis, jag har haft matförgiftning några gånger och det är ju allt annat än trevligt. Blir helt trött bara vid tanken på att alla barnen skulle sätta igång att kräka. Och du som har hela 5 stycken...huuu! Hoppas att ni kryar på er snabbt!
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5
    Vet inte, men han kan ju ha blivit smittad av syskonen tidigare, men att det inte brutit ut förrän nu. Vinterkräksjuka smittar ju direkt, men "vanlig" magsjuka kan ju dröja. Sprita på och hoppas att sista kräkan är gjord!
  10. 5
    Vet inte, men han kan ju ha blivit smittad av syskonen tidigare, men att det inte brutit ut förrän nu. Vinterkräksjuka smittar ju direkt, men "vanlig" magsjuka kan ju dröja. Sprita på och hoppas att sista kräkan är gjord!
  11. Medlem sedan
    Mar 2008
    #6
    Det är säkert samma magsjuka. Det tar ju minst 48 timmar efter sista kräkningen (eller diarre)tills man slutar smitta, sen är ju inkubationestiden 12-48 timmar eller tom 72 h så det kan ta tid innan alla i familjen fått smittan. Dessutom kan smittan finnas på lampknappar, toalettspolningknappar och andra ställen i upp till två veckor. DET är helt hemskt med kräksjuka. man blir dock immun i cirka en månad efter man haft det så återsmittad blir man inte, men man kan ju få ett ytterligare anfall innan man helt är frisk. /Hälsn. spicy från en annan grupp
  12. 6
    Det är säkert samma magsjuka. Det tar ju minst 48 timmar efter sista kräkningen (eller diarre)tills man slutar smitta, sen är ju inkubationestiden 12-48 timmar eller tom 72 h så det kan ta tid innan alla i familjen fått smittan. Dessutom kan smittan finnas på lampknappar, toalettspolningknappar och andra ställen i upp till två veckor. DET är helt hemskt med kräksjuka. man blir dock immun i cirka en månad efter man haft det så återsmittad blir man inte, men man kan ju få ett ytterligare anfall innan man helt är frisk. /Hälsn. spicy från en annan grupp
  13. Medlem sedan
    Aug 2007
    #7
    Fy vad jobbigt..Men tänk på att du har egen tvättmaskin..=) Och det blir snart våren och då brukar bacillerna minska i antal.
  14. 7
    Fy vad jobbigt..Men tänk på att du har egen tvättmaskin..=) Och det blir snart våren och då brukar bacillerna minska i antal.

Liknande trådar

  1. Om tre timmar...
    By helelen in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-09, 14:42
  2. Om två timmar
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 10:05
  3. 3*7 timmar eller 4*5 timmar-hjälp!
    By mia med 3 in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-07, 21:08
  4. Sov 9 timmar
    By elsan in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-20, 15:45
  5. 3 timmar eller 5 timmar
    By vinecooler in forum Småbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-11-24, 19:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar