Stackars bebis... (hicka)
_0903 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    May 2008
    #1

    Stackars bebis... (hicka)

    Hur ofta hickar era bebisar? Min har hicka 2-3 ggr/dag, ibland några minuter och ibland håller den på över en timme. Med tanke på hur irriterande jag tycker det är med hicka måste det vara himla jobbigt för lill*n, fast det kanske är lättare när man inte har några sociala hämningar och kan hicka lös hur mycket man vill i magen? Sambon försökte skrämma den (bu!) igår för att den skulle sluta, men den hickade lungt vidare utan uppehåll eller andra reaktioner...
  2. 1
    Stackars bebis... (hicka) Hur ofta hickar era bebisar? Min har hicka 2-3 ggr/dag, ibland några minuter och ibland håller den på över en timme. Med tanke på hur irriterande jag tycker det är med hicka måste det vara himla jobbigt för lill*n, fast det kanske är lättare när man inte har några sociala hämningar och kan hicka lös hur mycket man vill i magen? Sambon försökte skrämma den (bu!) igår för att den skulle sluta, men den hickade lungt vidare utan uppehåll eller andra reaktioner...
  3. Medlem sedan
    Jul 2008
    #2
    Min med, 2-3 gånger per dag som håller i sig allt ifrån typ 5 minuter till 30 minuter. Tycker synd om lilla grynet, kan inte vara lätt.
  4. 2
    Min med, 2-3 gånger per dag som håller i sig allt ifrån typ 5 minuter till 30 minuter. Tycker synd om lilla grynet, kan inte vara lätt.
  5. Medlem sedan
    Sep 2008
    #3
    Hi hihihi

    Min har det oftast efter att jag har ätit.

    Säkert 2 gånger per dag och vet inte hur länge men ca 20 minuter.
    Om jag börjar prata så kan den sluta för att sedan efter ett par sekunder fortsätta igen.

    Och det är ju ganska kraftig hicka som den har tycker jag
  6. 3
    Hi hihihi

    Min har det oftast efter att jag har ätit.

    Säkert 2 gånger per dag och vet inte hur länge men ca 20 minuter.
    Om jag börjar prata så kan den sluta för att sedan efter ett par sekunder fortsätta igen.

    Och det är ju ganska kraftig hicka som den har tycker jag
  7. Medlem sedan
    Oct 2003
    #4
    Min lilla hickar också jättemånga ggr om dagen. Några av barnen har även hickat sådär mycket när de varit nyfödda, på bvc sa de alltid att de inte hade ont av det.... Korkat, kan jag tycka och en inte helt ovanlig kommentar ang. bäbisar. Som att bäbisar inte mår dåligt att skrika....eller ta blodprov eller vaccineras "det går över så fort", det gör det ju inte alls!
    Men visst, inte störande på det sociala planet, jag tcyker dock att det kan göra lite ont att hicka ibland
  8. 4
    Min lilla hickar också jättemånga ggr om dagen. Några av barnen har även hickat sådär mycket när de varit nyfödda, på bvc sa de alltid att de inte hade ont av det.... Korkat, kan jag tycka och en inte helt ovanlig kommentar ang. bäbisar. Som att bäbisar inte mår dåligt att skrika....eller ta blodprov eller vaccineras "det går över så fort", det gör det ju inte alls!
    Men visst, inte störande på det sociala planet, jag tcyker dock att det kan göra lite ont att hicka ibland
  9. Medlem sedan
    Mar 2005
    #5
    Det har varit likadant här de senaste 2 månaderna eller så. Dock har han lugnat sig lite nu och det är inte lika ofta. Jag blir illamående när han hickar så jag är glad att han verkar ha slutat dra i sig fostervatten eller vad han nu sysslat med.
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  10. 5
    Det har varit likadant här de senaste 2 månaderna eller så. Dock har han lugnat sig lite nu och det är inte lika ofta. Jag blir illamående när han hickar så jag är glad att han verkar ha slutat dra i sig fostervatten eller vad han nu sysslat med.
  11. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6
    Jepp här hickas det oxå å alltid när vi satt oss ner för å äta..lite lustigt hur man känner hur nåt hoppar mellan benen hehe
  12. 6
    Jepp här hickas det oxå å alltid när vi satt oss ner för å äta..lite lustigt hur man känner hur nåt hoppar mellan benen hehe
  13. Medlem sedan
    Oct 1999
    #7
    Min hickar oxå hela tiden, flera gånger om dagen och långa stunder... Lite kul, alla mina barn har hickat mkt.
  14. 7
    Min hickar oxå hela tiden, flera gånger om dagen och långa stunder... Lite kul, alla mina barn har hickat mkt.
  15. Medlem sedan
    Jul 2006
    #8
    Vår 1:a hickade jättemycket i magen. BM sa att de ofta fortsätter hicka mycket när de kommit ut om de hickat mycket i magen och i vårt fall stämde det. Hon verkade dock inte lida så mycket av det... mest vi som tyckte synd om henne tror jag.

    Den här bebisen hickar, men inte alls lika mycket. 1-2 gånger / dag och inte alla dagar... Får väl se hur det stämmer när hon kommer ut.
  16. 8
    Vår 1:a hickade jättemycket i magen. BM sa att de ofta fortsätter hicka mycket när de kommit ut om de hickat mycket i magen och i vårt fall stämde det. Hon verkade dock inte lida så mycket av det... mest vi som tyckte synd om henne tror jag.

    Den här bebisen hickar, men inte alls lika mycket. 1-2 gånger / dag och inte alla dagar... Får väl se hur det stämmer när hon kommer ut.
  17. Medlem sedan
    Dec 2007
    #9
    Hehe - samma här. Den övar sväljreflexer tydligen
  18. 9
    Hehe - samma här. Den övar sväljreflexer tydligen
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10
    ;-)) Min lilleman hade oxå hicka varja dag och det fortsätter nu utanför magen kan jag lova!

    Kram
  20. 10
    ;-)) Min lilleman hade oxå hicka varja dag och det fortsätter nu utanför magen kan jag lova!

    Kram
  21. Medlem sedan
    Jul 2008
    #11
    Har läst att det ska vara bra om de hickar. Mindre risk att de får kolik då.
  22. 11
    Har läst att det ska vara bra om de hickar. Mindre risk att de får kolik då.
  23. Medlem sedan
    May 2008
    #12
    Tack för svar allihop! Då verkar den inte helt onormal i alla fall. Antar att det bara är att gilla läget, hoppas att Petrea har rätt i att risken är mindre att den får kolik. Jag var ett riktigt kolikbarn och pappa har berättat skräckhistorier från deras första veckor som nyblivna föräldrar, så hicka på du bebis!
  24. 12
    Tack för svar allihop! Då verkar den inte helt onormal i alla fall. Antar att det bara är att gilla läget, hoppas att Petrea har rätt i att risken är mindre att den får kolik. Jag var ett riktigt kolikbarn och pappa har berättat skräckhistorier från deras första veckor som nyblivna föräldrar, så hicka på du bebis!
  25. Medlem sedan
    Feb 2009
    #13
    Tack för svar allihop! Då verkar den inte helt onormal i alla fall. Antar att det bara är att gilla läget, hoppas att Petrea har rätt i att risken är mindre att den får kolik. Jag var ett riktigt kolikbarn och pappa har berättat skräckhistorier från deras första veckor som nyblivna föräldrar, så hicka på du bebis!
    Att bebisen hicka´r i magen är ett friskhetstecken..
    men det betyder inte att den ska hicka lika mkt när den kommer ut..
    I livet utanför livmodern sväljs och andas det ju inte vatten ..hehe!
    Det är ju anledningen liksom!!
  26. 13
    Tack för svar allihop! Då verkar den inte helt onormal i alla fall. Antar att det bara är att gilla läget, hoppas att Petrea har rätt i att risken är mindre att den får kolik. Jag var ett riktigt kolikbarn och pappa har berättat skräckhistorier från deras första veckor som nyblivna föräldrar, så hicka på du bebis!
    Att bebisen hicka´r i magen är ett friskhetstecken..
    men det betyder inte att den ska hicka lika mkt när den kommer ut..
    I livet utanför livmodern sväljs och andas det ju inte vatten ..hehe!
    Det är ju anledningen liksom!!

Liknande trådar

  1. Min bebis måtte ha hicka?
    By marilin in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-29, 23:10
  2. Hicka bebis
    By lilja08 in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-12, 16:46
  3. Vad gör en stackars bebis
    By ~Ida~ in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-10, 18:35
  4. bebis hicka?
    By Anonym in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-29, 07:23
  5. bebis hicka
    By Linda0609 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-10-27, 14:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar