Någon som äter Voxra?
Känsliga snack
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Någon som äter Voxra?

    Jag ska prata med läkaren och jag kan få pröva voxra.

    Har någon här inne prövat den?
    Hur funkar den för dig?
  2. 1
    Någon som äter Voxra? Jag ska prata med läkaren och jag kan få pröva voxra.

    Har någon här inne prövat den?
    Hur funkar den för dig?
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2
    Jag håller på och provar Voxra. Tyvärr verkar den inte vara så jätte effektiv på mig... Har höjt från 150 till 300 mg för drygt en vecka sen, men inget särskilt händer. Jag är iofs mindre handlingsförlamad, men det kanske jag hade varit ändå nu när jag slutat med SSRI.

    Men jag vet dem den har funkat bra för, så det är ju bara att prova! Det är ju så individuellt hur medicinerna funkar. Voxra är tydligen inte svår att sätta in eller ut, så då är det ju ännu enklare att prova.

    Varför vill läkaren att du ska prova Voxra?
  4. 2
    Jag håller på och provar Voxra. Tyvärr verkar den inte vara så jätte effektiv på mig... Har höjt från 150 till 300 mg för drygt en vecka sen, men inget särskilt händer. Jag är iofs mindre handlingsförlamad, men det kanske jag hade varit ändå nu när jag slutat med SSRI.

    Men jag vet dem den har funkat bra för, så det är ju bara att prova! Det är ju så individuellt hur medicinerna funkar. Voxra är tydligen inte svår att sätta in eller ut, så då är det ju ännu enklare att prova.

    Varför vill läkaren att du ska prova Voxra?
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    Det var inte läkaren utan jag som har gogglat och hittat den. Jag tror det kan vara en medicin som kan passa mig bättre.
  6. 3
    Det var inte läkaren utan jag som har gogglat och hittat den. Jag tror det kan vara en medicin som kan passa mig bättre.
  7. Medlem sedan
    Dec 1998
    #4

    Vad äter du

    nu för medicin?Och vilka symptom..tycker du passar..till att få den medicinen..själv äter jag cymbalta..vet inte heller om det är rätt...kramar till dej
    anlo
  8. 4
    Vad äter du nu för medicin?Och vilka symptom..tycker du passar..till att få den medicinen..själv äter jag cymbalta..vet inte heller om det är rätt...kramar till dej
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5
    Jag äter nu effexor och edronax.

    Jag tror jag skulle behöva dopramin istället.

    sänder en länk som var bra, tycket jag
    http://www.tlv.se/Upload/Beslut_2007...1107_voxra.pdf

    Få se vad läkaren säjer. Man kanske är en sån som inte får ta den änns, vad vet jag.

    (Företaget hävdar att patienter med en symtombild dominerad av oförmåga att glädja sig, med brist på energi, intresse och motivation, behöver en behandling som mer påverkar dopamin och noradrenalin.)
    Detta är precis som jag känner!!!
  10. 5
    Jag äter nu effexor och edronax.

    Jag tror jag skulle behöva dopramin istället.

    sänder en länk som var bra, tycket jag
    http://www.tlv.se/Upload/Beslut_2007...1107_voxra.pdf

    Få se vad läkaren säjer. Man kanske är en sån som inte får ta den änns, vad vet jag.

    (Företaget hävdar att patienter med en symtombild dominerad av oförmåga att glädja sig, med brist på energi, intresse och motivation, behöver en behandling som mer påverkar dopamin och noradrenalin.)
    Detta är precis som jag känner!!!
  11. Medlem sedan
    Mar 2004
    #6
    Jag kommer inte in på länken, tyvärr. Hade vait intressant att läsa!

    Jag har oxå ätit Efexor, men blev för speedad och "stissig" så jag sov alldeles för dåligt. Har även provat Edronax - då sov jag ingenting de dygn jag tog den!

    Nu ska jag prova att lägga till Lyrica till Voxra, får se om det hjälper. Annars är tydligen Voxra med en liten dos Sertralin effektiv.

    Ja ja... svårt att hitta rätt i medicindjungeln! Hoppas att du har en bra läkare som du kan diskutera detta med.
    Kram!
  12. 6
    Jag kommer inte in på länken, tyvärr. Hade vait intressant att läsa!

    Jag har oxå ätit Efexor, men blev för speedad och "stissig" så jag sov alldeles för dåligt. Har även provat Edronax - då sov jag ingenting de dygn jag tog den!

    Nu ska jag prova att lägga till Lyrica till Voxra, får se om det hjälper. Annars är tydligen Voxra med en liten dos Sertralin effektiv.

    Ja ja... svårt att hitta rätt i medicindjungeln! Hoppas att du har en bra läkare som du kan diskutera detta med.
    Kram!
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7
    Oj, speedad på efexor. ändå har jag 225 och förr 300 innan jag tog edronax.

    Pröva denna:
    http://74.125.77.132/search?q=cache:...ient=firefox-a

    Annars, goggla på:LÄKEMEDELSFÖRMÅNSNÄMNDENS BESLUT VOXRA så hittar du säkert.
  14. 7
    Oj, speedad på efexor. ändå har jag 225 och förr 300 innan jag tog edronax.

    Pröva denna:
    http://74.125.77.132/search?q=cache:...ient=firefox-a

    Annars, goggla på:LÄKEMEDELSFÖRMÅNSNÄMNDENS BESLUT VOXRA så hittar du säkert.
  15. Medlem sedan
    Dec 1998
    #8

    ok..

    vad äter man ednorax för..hur känner du dej...själv är jag så less på detta..hur länge har du varit sjuk...jag har varit kass sen i oktober...ätit cymbalta..i 2 och en halv månad..är pigg i en dag...nere i 4...så ska det väl inte vara??När ska du till läkaren?
    Kramar...
    anlo
  16. 8
    ok.. vad äter man ednorax för..hur känner du dej...själv är jag så less på detta..hur länge har du varit sjuk...jag har varit kass sen i oktober...ätit cymbalta..i 2 och en halv månad..är pigg i en dag...nere i 4...så ska det väl inte vara??När ska du till läkaren?
    Kramar...
  17. Ellan...
    #9
    Edronax är ett nari preparat med noradrenalin i, du kan läsa mer här: http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2

    Vill du läsa mer om olika hormoner som seratonin, noradrenalin m.m. kan du kolla här: http://www.halsosidorna.se/Hormoner.htm

    Trist att du inte får fler bättre dagar!
    Kramar
  18. 9
    Edronax är ett nari preparat med noradrenalin i, du kan läsa mer här: http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2

    Vill du läsa mer om olika hormoner som seratonin, noradrenalin m.m. kan du kolla här: http://www.halsosidorna.se/Hormoner.htm

    Trist att du inte får fler bättre dagar!
    Kramar
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #10
    Oj, jag har varit sjuk sen nov -06 ibland uppåt men i bland djupt också så inläggning på psyk i somras.
    Jag vet inte riktigt vad edronax hjälper för, men lite att jag skulle bli piggare trodde jag. Men jag skulle tro att jag behöver ha dopamin. och jag hoppas att få lite mera energi o motivation. Jag har inte fått läkar tid än eftersom dom sparkade min förra som jag hade 2 ggr, få se om man får någon snart.
    Man går o går i sin lilla värld, så man vet nästan inte hur man mår o ska må. Men kan du inte höja mera då? jag har i allafall använt medicinerna väldigt länge eftersom det kan ta ett tag.
  20. 10
    Oj, jag har varit sjuk sen nov -06 ibland uppåt men i bland djupt också så inläggning på psyk i somras.
    Jag vet inte riktigt vad edronax hjälper för, men lite att jag skulle bli piggare trodde jag. Men jag skulle tro att jag behöver ha dopamin. och jag hoppas att få lite mera energi o motivation. Jag har inte fått läkar tid än eftersom dom sparkade min förra som jag hade 2 ggr, få se om man får någon snart.
    Man går o går i sin lilla värld, så man vet nästan inte hur man mår o ska må. Men kan du inte höja mera då? jag har i allafall använt medicinerna väldigt länge eftersom det kan ta ett tag.
  21. Medlem sedan
    Dec 1998
    #11

    ok...

    alltså äter man ednorax för att få MER noradrenalin än vad som finns i efexor..eller cymbalta?Det låter snart som en ren omöjlighet att få rätt medicin...kram till dej..och tack för ditt svar
    anlo
  22. 11
    ok... alltså äter man ednorax för att få MER noradrenalin än vad som finns i efexor..eller cymbalta?Det låter snart som en ren omöjlighet att få rätt medicin...kram till dej..och tack för ditt svar
  23. Medlem sedan
    Oct 2006
    #12
    Ja, men inte längre (slutade för att jag inte behövde den längre).
    Skitbra, enkelt uttryckt!
    Har du frågor, messa, jag läser sällan härinne (för mående smittar, tyvärr).
  24. 12
    Ja, men inte längre (slutade för att jag inte behövde den längre).
    Skitbra, enkelt uttryckt!
    Har du frågor, messa, jag läser sällan härinne (för mående smittar, tyvärr).

Liknande trådar

  1. Någon som provat Voxra?
    By Anonym in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-09, 15:32
  2. Voxra?
    By Venus in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-02-11, 22:57
  3. Någon som bytt till Voxra?
    By garions in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-03, 18:36
  4. Voxra
    By vajl in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-30, 13:01
  5. Voxra
    By anonymt namn in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 11:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar