Jag är trebarnsmor!
_0308 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Jag är trebarnsmor!

    Tidigt i söndags morse kom en ännu namnlös lillasyster till världen. Två dagar före bf enligt ultraljud, men precis på beräknat datum enligt mina egna uträkningar

    Vi kom hem i går och även om vi är "vana" föräldrar vid det här laget så är det ju en omställning ändå, om inte annat så från att vara höggravid till att vara mjölkstinn bebismamma igen. Att äta med en hand känns i alla fall extremt välbekant.

    Jag har ju skrivit här tidigare om min förlossningsrädsla och vill gärna berätta att förlossningen gick väldigt bra ändå. Jag var rädd men det gick att hantera genom hela förlossningen, mycket tack vare den suveräna hjälpen från man och doula.

    Storasyskonen är stolta, och särskilt Alma vill gärna hjälpa till med bebisen och kan sitta länge, länge i soffan med lillasysters huvud i knät, så gosigt.
    Never put the low priorities first.
    - Calvin and Hobbes
  2. 1
    Jag är trebarnsmor! Tidigt i söndags morse kom en ännu namnlös lillasyster till världen. Två dagar före bf enligt ultraljud, men precis på beräknat datum enligt mina egna uträkningar

    Vi kom hem i går och även om vi är "vana" föräldrar vid det här laget så är det ju en omställning ändå, om inte annat så från att vara höggravid till att vara mjölkstinn bebismamma igen. Att äta med en hand känns i alla fall extremt välbekant.

    Jag har ju skrivit här tidigare om min förlossningsrädsla och vill gärna berätta att förlossningen gick väldigt bra ändå. Jag var rädd men det gick att hantera genom hela förlossningen, mycket tack vare den suveräna hjälpen från man och doula.

    Storasyskonen är stolta, och särskilt Alma vill gärna hjälpa till med bebisen och kan sitta länge, länge i soffan med lillasysters huvud i knät, så gosigt.
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Åhh, jättestort GRATTIS! Vad härligt att det gick bra och att du fick det stöd du behövde och igen – GRATTIS till lilltjejen och till hela den numera rätt stora familjen. Kramar!
  4. 2
    Åhh, jättestort GRATTIS! Vad härligt att det gick bra och att du fick det stöd du behövde och igen – GRATTIS till lilltjejen och till hela den numera rätt stora familjen. Kramar!
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Jättegrattis!! Många kramar till Er allihopa.
    Här är det 8v kvar....o jösses de tar emot! =) Nåväl, som man bäddar får man ligga eller nått.

    Kram på er o grattis igen!
    Vivi Dennis0308 Emil0508
  6. 3
    Jättegrattis!! Många kramar till Er allihopa.
    Här är det 8v kvar....o jösses de tar emot! =) Nåväl, som man bäddar får man ligga eller nått.

    Kram på er o grattis igen!
  7. Medlem sedan
    Nov 2000
    #4

    Å, grattis så jättemycket!

    Och vad skönt att du fick en bra sista (?) förlossning! Känns så bra för mig med, att ha fått det.
    Njut nu av lillasyster, att inte spilla på magen längre, och att slippa vänta mer.
    Stort grattis igen!
    Bilder?
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  8. 4
    Å, grattis så jättemycket! Och vad skönt att du fick en bra sista (?) förlossning! Känns så bra för mig med, att ha fått det.
    Njut nu av lillasyster, att inte spilla på magen längre, och att slippa vänta mer.
    Stort grattis igen!
    Bilder?
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    Tack! Ja, det känns som en stor familj nu! Det var mäktigt när vi var ute för första gången hela familjen tillsammans. Lillasyster fick följa med på den traditionella vallfärden till godishyllan på ICA i lördags. Känslan var att wow - vad många barn vi har!
  10. 5
    Tack! Ja, det känns som en stor familj nu! Det var mäktigt när vi var ute för första gången hela familjen tillsammans. Lillasyster fick följa med på den traditionella vallfärden till godishyllan på ICA i lördags. Känslan var att wow - vad många barn vi har!
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    Tack! Ja, det är en liten omställning, det här Du har inte heller så långt kvar nu, spännande! Stort lycka till!
  12. 6
    Tack! Ja, det är en liten omställning, det här Du har inte heller så långt kvar nu, spännande! Stort lycka till!
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7
    Tack! Ja, vi njuter mellan varven med storasyskonen. De är glada över lillasyster men jag tycker att vi vuxna får mer ovett än vanligt, men det är ju som det ska vara. Sista förlossningen var det ja, vi är många i familjen nu, känns som en hel hord ibland. Men du vet ju
  14. 7
    Tack! Ja, vi njuter mellan varven med storasyskonen. De är glada över lillasyster men jag tycker att vi vuxna får mer ovett än vanligt, men det är ju som det ska vara. Sista förlossningen var det ja, vi är många i familjen nu, känns som en hel hord ibland. Men du vet ju
  15. Medlem sedan
    Nov 2000
    #8

    Mmm!

    Det känns verkligen som en rikedom att ha tre barn, på något sätt. Samma sak när barnbidraget för TRE barn trillade in första gången. Not so much resten av månaden... men förhoppningsvis får de nöje av varandra hela livet, speciellt när de blir större, eftersom Alva nu blir lite halvsladdis. Mysigt är vad det är! (Japp, är hög på en osedvanligt lugn nattning! )
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  16. 8
    Mmm! Det känns verkligen som en rikedom att ha tre barn, på något sätt. Samma sak när barnbidraget för TRE barn trillade in första gången. Not so much resten av månaden... men förhoppningsvis får de nöje av varandra hela livet, speciellt när de blir större, eftersom Alva nu blir lite halvsladdis. Mysigt är vad det är! (Japp, är hög på en osedvanligt lugn nattning! )
  17. Medlem sedan
    Feb 2003
    #9
    Grattis
    Mamma till Saga -03
    http://skberg74.blogspot.com/
  18. 9
    Grattis

Liknande trådar

  1. Nu är jag trebarnsmor!
    By -MaryT- in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-09-09, 21:32
  2. trebarnsmor!
    By marica83 in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 07:54
  3. Trebarnsmor :D
    By janfebbarn in forum Många barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 20:35
  4. Trebarnsmor!
    By 6-barnsmamma in forum Bokstavsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 10:17
  5. Hej trebarnsmor!?
    By linella in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-25, 13:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar