äter ni kosttillskott?
Medelålders 45+
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    äter ni kosttillskott?

    jag kör med mitt val kvinna + kalktabletter.
    Min kompis dietisten säger att våra moderna livsmedel är urlakade på vitaminer och mineraler pga allt konstgödsel mm och att vi behöver komplettera.
    Kalken äter jag eftersom jag vet att jag får i mig för lite i kosten (har mätt genom hälsovakten)
    livet är för kort för att slösas bort!
  2. 1
    äter ni kosttillskott? jag kör med mitt val kvinna + kalktabletter.
    Min kompis dietisten säger att våra moderna livsmedel är urlakade på vitaminer och mineraler pga allt konstgödsel mm och att vi behöver komplettera.
    Kalken äter jag eftersom jag vet att jag får i mig för lite i kosten (har mätt genom hälsovakten)
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Magnesium + kalcium äter jag dagligen i perioder, inte hela tiden.

    Nu har jag hittat några antioxidanter på brustablett som smakar jättegott. Men jag köper nog inga nya.

    Det är allt jag äter.
  4. 2
    Magnesium + kalcium äter jag dagligen i perioder, inte hela tiden.

    Nu har jag hittat några antioxidanter på brustablett som smakar jättegott. Men jag köper nog inga nya.

    Det är allt jag äter.
  5. Medlem sedan
    Jul 2008
    #3
    Mängder av Magnesium samt en vanlig vitamintablett per dag. Jag har sannolikt intracellulär magnesiumbrist som påverkar muskler och nerver negativt. Med andra ord - utbrändhet. Blir mycket bättre av magnesiumtillskottet!
  6. 3
    Mängder av Magnesium samt en vanlig vitamintablett per dag. Jag har sannolikt intracellulär magnesiumbrist som påverkar muskler och nerver negativt. Med andra ord - utbrändhet. Blir mycket bättre av magnesiumtillskottet!
  7. Medlem sedan
    Jun 1999
    #4
    Jag försöker att få i mig de mineraler och vitaminer jag behöver genom kosten. Salladsbuffén vid lunchen och frukt till frukosten, mellanmål och kvällen.
  8. 4
    Jag försöker att få i mig de mineraler och vitaminer jag behöver genom kosten. Salladsbuffén vid lunchen och frukt till frukosten, mellanmål och kvällen.
  9. Medlem sedan
    Dec 2000
    #5
    Jag äter bara kalcium med D-vitamin, eftersom jag har benskörhet i släkten och eftersom vi bor i ett solfattigt land. I övrigt tror jag att jag får i mig det mesta med maten, bl.a. för att vi äter mycket ekologiskt odlat.
  10. 5
    Jag äter bara kalcium med D-vitamin, eftersom jag har benskörhet i släkten och eftersom vi bor i ett solfattigt land. I övrigt tror jag att jag får i mig det mesta med maten, bl.a. för att vi äter mycket ekologiskt odlat.
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6
    Jag äter rosenrot för att orak med livet. Dessutom tar jag lactobaciller för att få mer elasticitet i huden och b-vitamin för humöret och hormonsvägningar. Periodvis äter jag krom. I övrigt förösker jag äta mycket råa grönsaker.
  12. 6
    Jag äter rosenrot för att orak med livet. Dessutom tar jag lactobaciller för att få mer elasticitet i huden och b-vitamin för humöret och hormonsvägningar. Periodvis äter jag krom. I övrigt förösker jag äta mycket råa grönsaker.
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7
    Är det brist på magnesium som gör att mina muskler ibland är så trötta att jag knappt kan röra mig trots att jag egentligen är en rätt vältränad människa? Är på väg tillbaka efter utbrändhet men det går tyvärr väldigt långsmat just nu eftersom livet är rätt tungt ochg stressigt igen. Måste testa magnesiumtillskott.
  14. 7
    Är det brist på magnesium som gör att mina muskler ibland är så trötta att jag knappt kan röra mig trots att jag egentligen är en rätt vältränad människa? Är på väg tillbaka efter utbrändhet men det går tyvärr väldigt långsmat just nu eftersom livet är rätt tungt ochg stressigt igen. Måste testa magnesiumtillskott.
  15. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #8
    Inte alls, har börjat några gånger, men det har bara glömts av efter en vecka, jag har t.ex svindyra omega-3-kapslar som jag hela tiden glömmer av att ta.
  16. 8
    Inte alls, har börjat några gånger, men det har bara glömts av efter en vecka, jag har t.ex svindyra omega-3-kapslar som jag hela tiden glömmer av att ta.
  17. Medlem sedan
    May 2002
    #9
    hm, kalk eftersom jag äter cortison, sen alternerar jag mellan mulitvitamin och nån "kvinna"-variant av tillskott eller något från hälsokosten, Blutsaft t.ex.

    det bästa är nog tror jag, att äta ekologiskt ur det "gröna". rotfrukter, persilja, avocado (fast den är hitflugen och odlad i Israel...:-( ) och äta mindre kött.
  18. 9
    hm, kalk eftersom jag äter cortison, sen alternerar jag mellan mulitvitamin och nån "kvinna"-variant av tillskott eller något från hälsokosten, Blutsaft t.ex.

    det bästa är nog tror jag, att äta ekologiskt ur det "gröna". rotfrukter, persilja, avocado (fast den är hitflugen och odlad i Israel...:-( ) och äta mindre kött.
  19. Medlem sedan
    May 2002
    #10
    ja, låter intressant. magnesium skall jag också fundera på.
  20. 10
    ja, låter intressant. magnesium skall jag också fundera på.
  21. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #11

    Ja, vin

    Bra för hjärtat och måste rimligen räknas som kosttillskott, eller hur?
    Fast det _äter_ jag förstås inte....

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  22. 11
    Ja, vin Bra för hjärtat och måste rimligen räknas som kosttillskott, eller hur?
    Fast det _äter_ jag förstås inte....
  23. Medlem sedan
    Apr 2008
    #12
    Till och från. får ett ryck, köper en burk någonting, och pillar nog i mej halva burken innan jagglömmer bort det igen.
  24. 12
    Till och från. får ett ryck, köper en burk någonting, och pillar nog i mej halva burken innan jagglömmer bort det igen.
  25. Medlem sedan
    Jan 2008
    #13
    Mitt val kvinna här oxå. Började under graviditeten förra året sen har jag inte slutat.
  26. 13
    Mitt val kvinna här oxå. Började under graviditeten förra året sen har jag inte slutat.
  27. Medlem sedan
    Jan 2008
    #14
    Ha ha, vin är bra tror jag!
  28. 14
    Ha ha, vin är bra tror jag!
  29. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #15

    Du får vänta litet

    Enligt de undersökningar jag har sett överväger den positiva hälsoeffekten av ett glas rött om dagen för män från och med 40 år och för kvinnor först fr.o.m. 50 år, men jag minns itne varför. Du kan väl tjuvstarta litet....

    Jag har stressat så pass i mitt liv att jag nog behöver ta hand om hjärtat litet.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  30. 15
    Du får vänta litet Enligt de undersökningar jag har sett överväger den positiva hälsoeffekten av ett glas rött om dagen för män från och med 40 år och för kvinnor först fr.o.m. 50 år, men jag minns itne varför. Du kan väl tjuvstarta litet....

    Jag har stressat så pass i mitt liv att jag nog behöver ta hand om hjärtat litet.
  31. Medlem sedan
    Jan 2005
    #16

    En hel del

    - Omega-3, för hjärtat, huden och så lär det vara bra för en del annat också.
    - B12 och folsyra, bl a för att förebygga demens, men också mot trötthet och yrsel
    - D-vitamin vintertid, eftersom vi får för lite ljus då
    - C-vitamin eftersom jag har klart färre slidinfektioner om jag äter det
    - multivitamin-och-mineral, fast bara en varannan dag i stället för två dagligen (eftersom vi äter så pass bra kost), för att vara säkra på att vi får i oss åtminstone lite av allt som behövs
    - och så ska vi börja med probiotika för att stärka magen.
  32. 16
    En hel del - Omega-3, för hjärtat, huden och så lär det vara bra för en del annat också.
    - B12 och folsyra, bl a för att förebygga demens, men också mot trötthet och yrsel
    - D-vitamin vintertid, eftersom vi får för lite ljus då
    - C-vitamin eftersom jag har klart färre slidinfektioner om jag äter det
    - multivitamin-och-mineral, fast bara en varannan dag i stället för två dagligen (eftersom vi äter så pass bra kost), för att vara säkra på att vi får i oss åtminstone lite av allt som behövs
    - och så ska vi börja med probiotika för att stärka magen.
  33. Medlem sedan
    Dec 2007
    #17

    Näpp

    ALdrig i livet, jag käkar så bra att det är överflödigt och bara att slänga pengarna i sjön. Allt man behöver finns i maten om man äter rätt.
  34. 17
    Näpp ALdrig i livet, jag käkar så bra att det är överflödigt och bara att slänga pengarna i sjön. Allt man behöver finns i maten om man äter rätt.
  35. Medlem sedan
    Jul 2008
    #18
    Ja, det är mycket troligt. Mina muskler blir utmattade för ingenting, men det minskade märkbart när jag började ta Magnesium. Likaså värken i musklerna.
  36. 18
    Ja, det är mycket troligt. Mina muskler blir utmattade för ingenting, men det minskade märkbart när jag började ta Magnesium. Likaså värken i musklerna.
  37. Medlem sedan
    Sep 1998
    #19

    åt kalcium ocf fick ont

    Jag åt kalcium efter att jag började äta hormontabletter (Arimidex), men fick problem med knän och slutade. Jag vet inte om det fanns något samband egentligen, men det blev bättre. Jag tänker hela tiden att man borde äta kalcium, men har inte kommit iväg för att diskutera med någon doktor.
  38. 19
    åt kalcium ocf fick ont Jag åt kalcium efter att jag började äta hormontabletter (Arimidex), men fick problem med knän och slutade. Jag vet inte om det fanns något samband egentligen, men det blev bättre. Jag tänker hela tiden att man borde äta kalcium, men har inte kommit iväg för att diskutera med någon doktor.
  39. Medlem sedan
    Nov 2001
    #20
    Ja, 2 Mitt val Kvinna och 2 Omega-3.
  40. 20
    Ja, 2 Mitt val Kvinna och 2 Omega-3.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Kosttillskott
    By Salander in forum Träning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-02-16, 09:03
  2. Kosttillskott
    By Salander in forum Ordet är fritt
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2012-02-14, 22:49
  3. Äter ni kosttillskott?
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-11-15, 17:59
  4. Äter ni vitaminer/kosttillskott?
    By Fideli_76 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-12-03, 20:21
  5. äter ni kosttillskott?
    By Chili- in forum Försöker bli med barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-04-17, 14:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar