En liten tumme?
_00/01 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    En liten tumme?

    Det är inte mycket trafik här, men hur som helst. Ifall ngn vill tänka litet på vår lilla Loppan-Lus imorrn, när vi ska göra glukogentest för att försöka förstå varför hon inte växer. Är inte jätteorolig, då de har letat upp de läskiga sakerna man verkligen kan må illa av att tänk på. Men så kul känns det ju inte...
    Det blir inte alltid som man tänkt sig. Då får man tänka om!

    K: 010127 (f), V: 030212 (f), A: 050426 (m), A: 070130 (f), H: 100630 (f)

    Mikrobloggar: TinTinsTirader
  2. 1
    En liten tumme? Det är inte mycket trafik här, men hur som helst. Ifall ngn vill tänka litet på vår lilla Loppan-Lus imorrn, när vi ska göra glukogentest för att försöka förstå varför hon inte växer. Är inte jätteorolig, då de har letat upp de läskiga sakerna man verkligen kan må illa av att tänk på. Men så kul känns det ju inte...
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Vad skönt ändå att det blir utredning. Tänker på er, och håller tummarna, för att ni ska få ett svar.

    Hur lång är hon?

    Kram
  4. 2
    Vad skönt ändå att det blir utredning. Tänker på er, och håller tummarna, för att ni ska få ett svar.

    Hur lång är hon?

    Kram
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3
    Jag hoppas att allt gick bra och att det inte är någon farlig orsak till att hon inte växer som hon sak. Jag förstår att det är lätt att tänka på alla läskiga sjukdomar man kan ha, men det finns säkert många fler snälla förklaringar.
  6. 3
    Jag hoppas att allt gick bra och att det inte är någon farlig orsak till att hon inte växer som hon sak. Jag förstår att det är lätt att tänka på alla läskiga sjukdomar man kan ha, men det finns säkert många fler snälla förklaringar.
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4
    Hon är 122,5cm, vilket är en halv cm mer än hon var innan jul 2006.
  8. 4
    Hon är 122,5cm, vilket är en halv cm mer än hon var innan jul 2006.
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5
    Det gick jättebra, hon var hemskt duktig och modig även när hon spydde som en räv. Hon har säkert bara "glömt" att växa ett par år, ngefär som att hon glömde gå och kissa eller som nu, snyta sig...
    Tack för omtanken.
  10. 5
    Det gick jättebra, hon var hemskt duktig och modig även när hon spydde som en räv. Hon har säkert bara "glömt" att växa ett par år, ngefär som att hon glömde gå och kissa eller som nu, snyta sig...
    Tack för omtanken.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Har de kollat gluten?

    Inte för att jag vill "dra upp hemskheter", men jag vet en jobbarkompis dotter - hennes enda symtom var att hon inte växte, ingen konstig mage öht. Hon hade glutenint., och efter hon började med glutenfri kost så började hon växa som bara den!
    Innerjoin: A-92, I-94, L-97 och T-01
    (Tjej, kille, kille, tjej)


    http://www.tradera.com/category/cate...736&listtype=0
  12. 6
    Har de kollat gluten? Inte för att jag vill "dra upp hemskheter", men jag vet en jobbarkompis dotter - hennes enda symtom var att hon inte växte, ingen konstig mage öht. Hon hade glutenint., och efter hon började med glutenfri kost så började hon växa som bara den!
  13. Medlem sedan
    May 2000
    #7
    Ja, de har kollat Celiac och andra glutenrelaterade problem. Det enda de hittat är låga halter av tillväxthormon, vilket ju är logiskt!, men inte vad det beror på. Rknar inte med att höra av dem på ett par veckor - kvarnarna mal sakta inom NHS och no new are good news. Tack för omtanken!
  14. 7
    Ja, de har kollat Celiac och andra glutenrelaterade problem. Det enda de hittat är låga halter av tillväxthormon, vilket ju är logiskt!, men inte vad det beror på. Rknar inte med att höra av dem på ett par veckor - kvarnarna mal sakta inom NHS och no new are good news. Tack för omtanken!
  15. Medlem sedan
    Sep 2008
    #8

    Nästan tvärtom här.

    Dottern är numera 142 cm så vi var på kontroll nu i veckan som var. Men hon följer sin kurva så fint så fint.
  16. 8
    Nästan tvärtom här. Dottern är numera 142 cm så vi var på kontroll nu i veckan som var. Men hon följer sin kurva så fint så fint.
  17. Annam.4
    #9
    Menar du att ni var på extrakoll för att hon är lång?
    Jag har också en lång tjej, det är därför jag blev nyfiken

    Min dotter är nog också strax över 140 cm. Men jag är 180 och hennes pappa några centimeter till, så jag har aldrig tänkt på att hon skulle vara något annat än lång Hon har alltid legat 2,5 - 3 kurvor över medel enligt bvc-kurvan (fast den ska man iofs inte stirra sig blind på...)
  18. 9
    Menar du att ni var på extrakoll för att hon är lång?
    Jag har också en lång tjej, det är därför jag blev nyfiken

    Min dotter är nog också strax över 140 cm. Men jag är 180 och hennes pappa några centimeter till, så jag har aldrig tänkt på att hon skulle vara något annat än lång Hon har alltid legat 2,5 - 3 kurvor över medel enligt bvc-kurvan (fast den ska man iofs inte stirra sig blind på...)
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10

    Samma här!

    Lång tjej här - ca 143 tror jag , skolsköterskan skulle iof höra med skolläkaren, för hon tyckte att längden gjort ett liiitet hopp uppåt, kunde tyda på tidig pubertet...Men jag har inte hört något sedan.....
    Innerjoin: A-92, I-94, L-97 och T-01
    (Tjej, kille, kille, tjej)


    http://www.tradera.com/category/cate...736&listtype=0
  20. 10
    Samma här! Lång tjej här - ca 143 tror jag , skolsköterskan skulle iof höra med skolläkaren, för hon tyckte att längden gjort ett liiitet hopp uppåt, kunde tyda på tidig pubertet...Men jag har inte hört något sedan.....
  21. Annam.4
    #11
    Okej, ja vi får väl bilda en liten klubb: "Vi med långa barn"

    Men gör de något då, menar du?? Om skolläkaren skulle tycka att din tjej är för lång, vad händer då? Det här satte snurr på mina tankar Du kan väl rapportera!!
  22. 11
    Okej, ja vi får väl bilda en liten klubb: "Vi med långa barn"

    Men gör de något då, menar du?? Om skolläkaren skulle tycka att din tjej är för lång, vad händer då? Det här satte snurr på mina tankar Du kan väl rapportera!!
  23. Medlem sedan
    Sep 2008
    #12

    Extrakoll

    Jag tyckte också dottern gjort ett skutt i längden och hade hört att det kunde tyda på en tidig pubertet. Men läkaren såg ingen anledning till oro och dottern ligger stadigt kvar på två kurvor över medel. Planen är att följa henne lite mer noggrant än övriga klasskamrater pga längden. Och vi är onekligen en lång släkt.
  24. 12
    Extrakoll Jag tyckte också dottern gjort ett skutt i längden och hade hört att det kunde tyda på en tidig pubertet. Men läkaren såg ingen anledning till oro och dottern ligger stadigt kvar på två kurvor över medel. Planen är att följa henne lite mer noggrant än övriga klasskamrater pga längden. Och vi är onekligen en lång släkt.

Liknande trådar

  1. Håll en liten tumme?
    By Vovven med 2 valpar in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-11-07, 15:21
  2. Får jag be om en liten tumme
    By Arwen_77 in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-31, 15:22
  3. Har ni en liten tumme?
    By Marie_AOA in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 00:37
  4. En liten tumme
    By Erika 20/10 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-04-25, 13:06
  5. En liten tumme för oss?
    By Veronica m Saga&Tyra in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 14:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar