Har en massa ilska och en massa att säga
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Dec 2005
    #1

    Har en massa ilska och en massa att säga

    MEN jag orkar inte dra det igen. Det står i min status på FB med efterföljande kommentarer och repliker. Om ngn vill veta mer så är jag villig att diskutera och fa OM någon har ett förslag på HUR vi ska lösa detta så SNÄLLA HJÄLP oss!!!
    http://pinkspiderweb.tumblr.com/

    NORMAL people scare me, but not as much as I scare THEM!
    ******************************
    May the 4s B with U!
  2. 1
    Har en massa ilska och en massa att säga MEN jag orkar inte dra det igen. Det står i min status på FB med efterföljande kommentarer och repliker. Om ngn vill veta mer så är jag villig att diskutera och fa OM någon har ett förslag på HUR vi ska lösa detta så SNÄLLA HJÄLP oss!!!
  3. Medlem sedan
    Feb 1999
    #2
    Läste... vet inte vad jag ska skriva.
    KRAM!
  4. 2
    Läste... vet inte vad jag ska skriva.
    KRAM!
  5. Medlem sedan
    Jul 2004
    #3
    Känner inte till hela problemet men är det något ni kan göra/gör själva utan att blanda in skolan - för att få hjälp alltså?

    Flera år kvar för oss (och blir antagligen diskvalificierade pga engelska mellan mig och mannen) men jag drömmer om hemspråksundervisning i Sverige...
  6. 3
    Känner inte till hela problemet men är det något ni kan göra/gör själva utan att blanda in skolan - för att få hjälp alltså?

    Flera år kvar för oss (och blir antagligen diskvalificierade pga engelska mellan mig och mannen) men jag drömmer om hemspråksundervisning i Sverige...
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4
    Har läst, men inte helt förstått.

    Våra barn är helt tvåspråkiga, vi pratar bara svenska hemma (barnen pratar gärna engelska dock), de hade två års ESL-undervisning i Public School, Kindergarten och 1st grade, här har jag inte stött på några problem.
  8. 4
    Har läst, men inte helt förstått.

    Våra barn är helt tvåspråkiga, vi pratar bara svenska hemma (barnen pratar gärna engelska dock), de hade två års ESL-undervisning i Public School, Kindergarten och 1st grade, här har jag inte stött på några problem.
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
    ESL är bara en del av problematiken ...en mkt liiiiiten del. Och de bedömer inte vad ni pratar hemma utan barnets kapacitet i det engelska språket. det är bara tester alltihop. NI kan inte bli diskvalificerade utan det beror på hur barnen presterar om det är nödvändigt eller ej. BTW mina flickor fick inte hemspråksundervisning i SVerige. De var för få barn i kommunen! Det krävs minst 5 barn för att de ska kostapå hemspråksundervisning och ute på landet i SVerige där vi bodde (Öland) så fanns det helt enkelt inte tillräckligt många barn som inte enbart pratade svenska hemma.
  10. 5
    ESL är bara en del av problematiken ...en mkt liiiiiten del. Och de bedömer inte vad ni pratar hemma utan barnets kapacitet i det engelska språket. det är bara tester alltihop. NI kan inte bli diskvalificerade utan det beror på hur barnen presterar om det är nödvändigt eller ej. BTW mina flickor fick inte hemspråksundervisning i SVerige. De var för få barn i kommunen! Det krävs minst 5 barn för att de ska kostapå hemspråksundervisning och ute på landet i SVerige där vi bodde (Öland) så fanns det helt enkelt inte tillräckligt många barn som inte enbart pratade svenska hemma.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Hemspråk=skämt i Sverige!
    Min äldsta gick på hemspråk i det gamla systemet och fick på köpet stödundervisning i svenska! Läraren hade upptäckt att hon inte kunde ordet killing vilket var en stor brist i en storstadsområde (ironi)!
    Resultatet blev att hon missade alla mattelektioner under en termin i ettan. Det upptäcktes när jag undrade på kvartsamtalet varför vi fick lägga så mycket tid hemma att göra mattelektioner !

    Därför fick hon gå i Franska skolan.
    Vid testen på franska skolan visade sig att hon hade ett ovanligt stort ordförråd (hon hade lärt sig vad killing var )
  12. 6
    Hemspråk=skämt i Sverige!
    Min äldsta gick på hemspråk i det gamla systemet och fick på köpet stödundervisning i svenska! Läraren hade upptäckt att hon inte kunde ordet killing vilket var en stor brist i en storstadsområde (ironi)!
    Resultatet blev att hon missade alla mattelektioner under en termin i ettan. Det upptäcktes när jag undrade på kvartsamtalet varför vi fick lägga så mycket tid hemma att göra mattelektioner !

    Därför fick hon gå i Franska skolan.
    Vid testen på franska skolan visade sig att hon hade ett ovanligt stort ordförråd (hon hade lärt sig vad killing var )
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Barnen överlever det mesta även dåliga lärare!
    och tester mäter bara en sak: förmågan att lyckas med testen
  14. 7
    Barnen överlever det mesta även dåliga lärare!
    och tester mäter bara en sak: förmågan att lyckas med testen
  15. Medlem sedan
    Apr 2007
    #8
    Oj, som jag precis kommenterade inne hos dig så verkar det vara väldigt olika. Här uppmuntras vi att fortsätta prata svenska med barnen och lärarna har lagt in översättningsprogam i datorerna åt dem på svenska/engelska för att underlätta. Barns språkutveckling blir ju bättre ju fler språk de kan prata och just Svenskan är en otroligt bra grund att stå på om man sen vill läsa annat europeiskt språk som franska eller tyska tex, eftersom vi har våra SCH-ljud och rullande R.....
  16. 8
    Oj, som jag precis kommenterade inne hos dig så verkar det vara väldigt olika. Här uppmuntras vi att fortsätta prata svenska med barnen och lärarna har lagt in översättningsprogam i datorerna åt dem på svenska/engelska för att underlätta. Barns språkutveckling blir ju bättre ju fler språk de kan prata och just Svenskan är en otroligt bra grund att stå på om man sen vill läsa annat europeiskt språk som franska eller tyska tex, eftersom vi har våra SCH-ljud och rullande R.....
  17. Medlem sedan
    Dec 2005
    #9
    Ja men han mår dåligt mani. Och vill inte gå i skolan.
  18. 9
    Ja men han mår dåligt mani. Och vill inte gå i skolan.
  19. Medlem sedan
    Dec 2005
    #10
    Tyvärr blev det lite lite missuppfattningar därinne på FB Det handlar väldigt lite om Engelskanoch stödundervisning snarare om hur man som lärare ser på barn och vad pedagogik är.
  20. 10
    Tyvärr blev det lite lite missuppfattningar därinne på FB Det handlar väldigt lite om Engelskanoch stödundervisning snarare om hur man som lärare ser på barn och vad pedagogik är.

Liknande trådar

  1. våldtäkt och massa massa mer
    By caroolin in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-12-20, 21:34
  2. Det här med ilska och att säga...
    By Anonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-12-14, 10:50
  3. massa massa aj idag
    By tuffinghund in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-08, 11:22
  4. Massa G.
    By Lurpan in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-02-06, 13:57
  5. massa
    By myzpyz in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-09, 10:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar