Kaskadkräkningar
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Kaskadkräkningar

    Baby A har den trista ovanan att kaskadkräkas titt som tätt. Gör jag något fel när hon ammar? Är det något som man bara måste vänta tills det växer bort? Några tips eller erfarenheter i ufo världen?
  2. 1
    Kaskadkräkningar Baby A har den trista ovanan att kaskadkräkas titt som tätt. Gör jag något fel när hon ammar? Är det något som man bara måste vänta tills det växer bort? Några tips eller erfarenheter i ufo världen?
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2
    Ingen erfarenhet kan det vara sà att hon fàr en massa luft i sig samtidigt?
  4. 2
    Ingen erfarenhet kan det vara sà att hon fàr en massa luft i sig samtidigt?
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3
    Har för mig att det går över ett par månader. Ks bästis sprutlackerade deras lgh de första månaderna, vilket stressade föräldrarna otroligt, så de just renoverat. Det är det där med att de häver i sig mer än de egentligen har plats för och magmunnen är inte helt försluten. K spydde aldrig en droppe, men så var hon fet som en gris till jul också...
  6. 3
    Har för mig att det går över ett par månader. Ks bästis sprutlackerade deras lgh de första månaderna, vilket stressade föräldrarna otroligt, så de just renoverat. Det är det där med att de häver i sig mer än de egentligen har plats för och magmunnen är inte helt försluten. K spydde aldrig en droppe, men så var hon fet som en gris till jul också...
  7. Medlem sedan
    Oct 2001
    #4
    Vissa bebisar har en omognad i matstrupslocket som gör att de kaskadkräks, jag vet en bebis som fick meducin mot detta. Vet itne om det hade med magsyran att göra ocksâ?
    Har du sagt till pâ PMI?

    DEt kan vara att hon sväljer mycket luft och behöver rapa mitt i amningen för att det inte ska ligga en luftficka som pressar upp hennes mat igen mitt emellan... Jag vet att Leïla kräktes mindre när jag lät henne rapa. Vänta och se om nâgon annan har bättre svar än mig.

    Angâende min fiaskotorsdag tänkte jag att jag skulle testa och se om du var tillgänglig eftersom vi var i ditt kvarter men jag var samtidigt ganska trött och barnen var vrâlhungriga sâ vi hade nog betett oss som monster om vi hade kommit ändâ!
  8. 4
    Vissa bebisar har en omognad i matstrupslocket som gör att de kaskadkräks, jag vet en bebis som fick meducin mot detta. Vet itne om det hade med magsyran att göra ocksâ?
    Har du sagt till pâ PMI?

    DEt kan vara att hon sväljer mycket luft och behöver rapa mitt i amningen för att det inte ska ligga en luftficka som pressar upp hennes mat igen mitt emellan... Jag vet att Leïla kräktes mindre när jag lät henne rapa. Vänta och se om nâgon annan har bättre svar än mig.

    Angâende min fiaskotorsdag tänkte jag att jag skulle testa och se om du var tillgänglig eftersom vi var i ditt kvarter men jag var samtidigt ganska trött och barnen var vrâlhungriga sâ vi hade nog betett oss som monster om vi hade kommit ändâ!
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5
    Du gör inget fel, det är helt normalt. Bebisars magmun är inte helt tät och somliga barn kaskadkräker. A kaskadkräktes ibland som bebis men det växte bort. De andra barnen har varit mer modesta kräkare Min syrras son är kaskadkräkare, men nu är han 4 månader och det händer inte alls ofta numer!
  10. 5
    Du gör inget fel, det är helt normalt. Bebisars magmun är inte helt tät och somliga barn kaskadkräker. A kaskadkräktes ibland som bebis men det växte bort. De andra barnen har varit mer modesta kräkare Min syrras son är kaskadkräkare, men nu är han 4 månader och det händer inte alls ofta numer!
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6

    sonen gjorde så

    tror det var nått med magmunnen men det är ju nästan 16år sedan så jag minns inte exakt, det blev bättre och bättre och jag lärde mig att inte proppa honom full för han kräktes alltid upp överflödet och de gjorde han länge.
    är det kaskadkräkningar jämt skulle jag nog kolla upp på bvc bara för att.

    sonen var en kräkis och de var inte skoj då man bar honom och plötsligt hade han kräksprayat halva rummet, men mindre potioner och väldigt lugna rörelser efter mat, sonen reagerade direkt om han blev skumpad eller flyttad för mycket då kom maten upp.
    jag fick klippa bort mitt långa fina hår för jag lessnade att tvätta det 4-5gånger dagligen
  12. 6
    sonen gjorde så tror det var nått med magmunnen men det är ju nästan 16år sedan så jag minns inte exakt, det blev bättre och bättre och jag lärde mig att inte proppa honom full för han kräktes alltid upp överflödet och de gjorde han länge.
    är det kaskadkräkningar jämt skulle jag nog kolla upp på bvc bara för att.

    sonen var en kräkis och de var inte skoj då man bar honom och plötsligt hade han kräksprayat halva rummet, men mindre potioner och väldigt lugna rörelser efter mat, sonen reagerade direkt om han blev skumpad eller flyttad för mycket då kom maten upp.
    jag fick klippa bort mitt långa fina hår för jag lessnade att tvätta det 4-5gånger dagligen
  13. Medlem sedan
    Oct 2001
    #7
    Hehe "fet som en gris till jul"... Magmunnen heter det ju!
  14. 7
    Hehe "fet som en gris till jul"... Magmunnen heter det ju!
  15. Medlem sedan
    May 2002
    #8
    inte kaskad, men kräkningar av den stillsamma sorten...hela tiden, från han föddes typ tills han började med riktig mat. måååååånga tyglappar överallt, och extremt mycker fläckar överallt, för att inte tala om ens egna kläder (eller n:s!) Låter jobbigare med kaskadkräkningar!
  16. 8
    inte kaskad, men kräkningar av den stillsamma sorten...hela tiden, från han föddes typ tills han började med riktig mat. måååååånga tyglappar överallt, och extremt mycker fläckar överallt, för att inte tala om ens egna kläder (eller n:s!) Låter jobbigare med kaskadkräkningar!
  17. Medlem sedan
    May 2000
    #9
    Det gör det - fick kortslutning i översättningshjärnan! OCh hon var verkligen smällfet!
  18. 9
    Det gör det - fick kortslutning i översättningshjärnan! OCh hon var verkligen smällfet!
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10
    Tack för era råd och för att ni delade med er av era erfarenheter. Jag ska till barnläkaren på torsdag och kommer att höra med henne för hon kräks verkligen högt och mycket. Men jag antar att det är som ni säger rapa, inte röra på sig och se till att hon inte sväljer så mycket luft. Jag anade att det var så det låg till och det är skönt att få det bekräftat av er. Om det tar flera månader innan hon slutar så kommer vi absolut måsta köpa nya soffor. Tack och lov att vi inte har heltäckningsmattor.
  20. 10
    Tack för era råd och för att ni delade med er av era erfarenheter. Jag ska till barnläkaren på torsdag och kommer att höra med henne för hon kräks verkligen högt och mycket. Men jag antar att det är som ni säger rapa, inte röra på sig och se till att hon inte sväljer så mycket luft. Jag anade att det var så det låg till och det är skönt att få det bekräftat av er. Om det tar flera månader innan hon slutar så kommer vi absolut måsta köpa nya soffor. Tack och lov att vi inte har heltäckningsmattor.

Liknande trådar

  1. Baby med kaskadkräkningar
    By 3barnsmamma in forum Mage & tarm
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-06, 20:22
  2. Kaskadkräkningar
    By Queen82 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-22, 13:11
  3. Kaskadkräkningar
    By Jool in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 10:44
  4. Kaskadkräkningar
    By ia-fia in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-23, 20:17
  5. Hjälp! Kaskadkräkningar
    By Anna m Cindy in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-17, 12:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar