Nu har man och barn åkt
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    Nu har man och barn åkt

    till fjällen tillsammans med mina (!) föräldrar... Vinkade nyss iväg dem. Själv har jag brutalt mkt i skolan, inkl en hel del obligatorisk närvaro, så jag kunde tyvärr inte unna mig en semester med dem

    Livet rullar på i en rasande fart just nu, hinner inte med mycket annat än skolan (snart dags för 5 veckors praktik inom demensvård) , familjen och dansen.
    Gick med i viktväktarna för 2 månader sedan och har lyckats gå ner 5 kg hittills (av totalt 8 kg som är målet *nöjd med mig själv*). Har anmält mig till både lidingöloppet och hässelbyloppet, som båda går i höst, så nu måste jag börja löpträna snart!

    Måns har varit hos doktorn för att utreda varför han hör så dåligt. Det visade sig vara rejält med vätska bakom båda trumhinnorna, samt ordentligt kletig i bihålorna, så nu går han på två olika sorters nässpray 3-5 ggr/dag i 3 veckor. Förhoppningsvis har trycket lättat sen, annars blir det väl rör i öronen skulle jag tro?! Men jag tycker redan han hör bättre!

    Annars måste jag ju inflika att 3-åringar är ju bara för härliga! Måns gör saker varje dag som får mig att skratta. Och så underfundig man kan vara!

    Avslutar med en liten badrumsfadäs som inträffade för nån vecka sedan:

    Måns kommer utspringade, lite skärrad, från vår lilla toalett på nedervåningen.
    - maaamma, det är en bläckfisk på toaletten!!!
    - vad säger du?!
    Mamman går dit och tittar och ser en yttepytteliten stackars silverfisk som förskräckt krälar omkring på golvet under handfatet
    *~* The road to hell is paid with good intentions *~*
  2. 1
    Nu har man och barn åkt till fjällen tillsammans med mina (!) föräldrar... Vinkade nyss iväg dem. Själv har jag brutalt mkt i skolan, inkl en hel del obligatorisk närvaro, så jag kunde tyvärr inte unna mig en semester med dem

    Livet rullar på i en rasande fart just nu, hinner inte med mycket annat än skolan (snart dags för 5 veckors praktik inom demensvård) , familjen och dansen.
    Gick med i viktväktarna för 2 månader sedan och har lyckats gå ner 5 kg hittills (av totalt 8 kg som är målet *nöjd med mig själv*). Har anmält mig till både lidingöloppet och hässelbyloppet, som båda går i höst, så nu måste jag börja löpträna snart!

    Måns har varit hos doktorn för att utreda varför han hör så dåligt. Det visade sig vara rejält med vätska bakom båda trumhinnorna, samt ordentligt kletig i bihålorna, så nu går han på två olika sorters nässpray 3-5 ggr/dag i 3 veckor. Förhoppningsvis har trycket lättat sen, annars blir det väl rör i öronen skulle jag tro?! Men jag tycker redan han hör bättre!

    Annars måste jag ju inflika att 3-åringar är ju bara för härliga! Måns gör saker varje dag som får mig att skratta. Och så underfundig man kan vara!

    Avslutar med en liten badrumsfadäs som inträffade för nån vecka sedan:

    Måns kommer utspringade, lite skärrad, från vår lilla toalett på nedervåningen.
    - maaamma, det är en bläckfisk på toaletten!!!
    - vad säger du?!
    Mamman går dit och tittar och ser en yttepytteliten stackars silverfisk som förskräckt krälar omkring på golvet under handfatet
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Haha, roligt att han kallade den för bläckfisk!

    Vi åt stekt strömming till middag häromkvällen. Storebror tyckte de fått guldfärg o kallade dem guldfiskar. Påhejad av mig, eftersom roliga smeknamn på maten ökar konsumtionen Men Tösen såg att de glimmade silveraktigt under paneringen o hävdade att det var silverfisk!

    Jag undrar vad dagmamma o förskolefröknar säger om ungarna säger att de får silverfisk till middag?
  4. 2
    Haha, roligt att han kallade den för bläckfisk!

    Vi åt stekt strömming till middag häromkvällen. Storebror tyckte de fått guldfärg o kallade dem guldfiskar. Påhejad av mig, eftersom roliga smeknamn på maten ökar konsumtionen Men Tösen såg att de glimmade silveraktigt under paneringen o hävdade att det var silverfisk!

    Jag undrar vad dagmamma o förskolefröknar säger om ungarna säger att de får silverfisk till middag?
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3

    Kul att höra fårn dig

    Låter onekligen som fullt upp. Jo de är för härliga de små liven. Inte lätt med bläckfiskar i badrummet
  6. 3
    Kul att höra fårn dig Låter onekligen som fullt upp. Jo de är för härliga de små liven. Inte lätt med bläckfiskar i badrummet
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    Då får vi hoppas att din familj har det riktigt bra i fjällen tilsammans med din mamma och pappa! Och att du får en lugn vecka hemma då du hinner plugga riktigt mycket.

    Vad duktig du är med viktväktarna!

    Härlig historia om silverbläckfisken. Vet han hur en bläckfisk ser ut? Det går väl inte riktigt att missta en silverfisk för en bläckfisk, men om man är lite smått rädd för att något rör sig på badrumsgolvet så...
  8. 4
    Då får vi hoppas att din familj har det riktigt bra i fjällen tilsammans med din mamma och pappa! Och att du får en lugn vecka hemma då du hinner plugga riktigt mycket.

    Vad duktig du är med viktväktarna!

    Härlig historia om silverbläckfisken. Vet han hur en bläckfisk ser ut? Det går väl inte riktigt att missta en silverfisk för en bläckfisk, men om man är lite smått rädd för att något rör sig på badrumsgolvet så...

Liknande trådar

  1. Barn per vuxen/små barn/stora barn
    By Piilla in forum Barn som yrke
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-02-15, 10:06
  2. Ett fjärde barn efter tre barn tätt?
    By Kanske en halvsladd in forum Planera för barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-19, 08:51
  3. Korta barn är smartare än långa barn
    By Rut_Blad in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-09-21, 09:32
  4. Äldre barn eller yngre barn?
    By Millis1 in forum Barn som yrke
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-18, 08:57
  5. Stort steg från 3 barn till 4 barn??
    By TJ in forum Många barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 21:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar