Tips på begravningsmusik???
Änglabarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Tips på begravningsmusik???

    För en vecka sedan fick jag ett hemskt telesamtal - min mor hade fått hjärtstillestånd och man arbetar för fullt för att få igång henne, läkarna tror att hon varit utan syre i ca 10 minuter varpå hon drog på sig en omfattande hjärnskada, hon vaknade aldrig mer efter detta, men man fortsatte ge henne lite livsuppehållande medecin eftersom hjärtat ff slog...i torsdags orkade hon inte mera och vi fick vara med henne till sista andetaget. Bland det sista hon sa var att hon så gärna ville vara en bra mormor, nu får *Josephine* ha sin mormor hos sig,begravningen kommer ske i samma kapell och mamma kommer spridas i minneslund alldeles intill *Josephines* grav så de får vara tillsammans...men till min fråga...Är det ngn som har tips på bra begravningsmusik,vill gärna inte ha samma musik som Josephine hade....amazing grace vet jag mamma gillade, men när det är dags att ta farväl vid kistan, ngn som har bra tips?

    Mitt i allt smärta och sorg kom även ett glädje besked - *Josephine* och Gabriel ska få en LILLASYSTER i maj, var på köns-ul i tisadags där en blygsam flicka visade upp sig.

    Tack/sarah m *Josephine* f/d 060131
    *Josephine* f/d 060131 Gabriel 070206 och Ida 090525
  2. 1
    Tips på begravningsmusik??? För en vecka sedan fick jag ett hemskt telesamtal - min mor hade fått hjärtstillestånd och man arbetar för fullt för att få igång henne, läkarna tror att hon varit utan syre i ca 10 minuter varpå hon drog på sig en omfattande hjärnskada, hon vaknade aldrig mer efter detta, men man fortsatte ge henne lite livsuppehållande medecin eftersom hjärtat ff slog...i torsdags orkade hon inte mera och vi fick vara med henne till sista andetaget. Bland det sista hon sa var att hon så gärna ville vara en bra mormor, nu får *Josephine* ha sin mormor hos sig,begravningen kommer ske i samma kapell och mamma kommer spridas i minneslund alldeles intill *Josephines* grav så de får vara tillsammans...men till min fråga...Är det ngn som har tips på bra begravningsmusik,vill gärna inte ha samma musik som Josephine hade....amazing grace vet jag mamma gillade, men när det är dags att ta farväl vid kistan, ngn som har bra tips?

    Mitt i allt smärta och sorg kom även ett glädje besked - *Josephine* och Gabriel ska få en LILLASYSTER i maj, var på köns-ul i tisadags där en blygsam flicka visade upp sig.

    Tack/sarah m *Josephine* f/d 060131
  3. Medlem sedan
    Jan 2006
    #2
    Åh vad ledsen jag blir för er skull. Jag har inga bra tips alls på bra begravningsmusik just nu, men Amazing Grace är ju jättefin.

    Många kramar till dig. Mormor kramar Josephine nu, det kan du vara säker på.
  4. 2
    Åh vad ledsen jag blir för er skull. Jag har inga bra tips alls på bra begravningsmusik just nu, men Amazing Grace är ju jättefin.

    Många kramar till dig. Mormor kramar Josephine nu, det kan du vara säker på.
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3

    sååå ledsen för

    er skull....

    Amazing grace är underbar...annars nåt av Shirley Clamp kanske,eller Sonja Aldén,tycker de båda gjort många fina låtar
    Förr var förr...Nu är nu!
  6. 3
    sååå ledsen för er skull....

    Amazing grace är underbar...annars nåt av Shirley Clamp kanske,eller Sonja Aldén,tycker de båda gjort många fina låtar
  7. Medlem sedan
    Jan 2006
    #4
    Är så ledsen för din skull En vacker avskedssång är denna,Var inte rädd,av Ylva eggehorn. Testar att länka texten till dig: https://www.flashback.info/archive/i.../t-715710.html
    Jag har varit på flera begravningar där denna sjungits.
  8. 4
    Är så ledsen för din skull En vacker avskedssång är denna,Var inte rädd,av Ylva eggehorn. Testar att länka texten till dig: https://www.flashback.info/archive/i.../t-715710.html
    Jag har varit på flera begravningar där denna sjungits.
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5
    Blir så ledsen för er!!! Tyvärr har jag inga förslag att komma med.

    Mitt i allt, grattis till lillasyster!


    Kramar Therese
  10. 5
    Blir så ledsen för er!!! Tyvärr har jag inga förslag att komma med.

    Mitt i allt, grattis till lillasyster!


    Kramar Therese
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Sarah...

    ...en stor varm kram till dig....

    Min mamma avled hastigt i sept 08 bara 50 år gammal - och på hennes begravning i oktober spelade vi musik som hon gillade. Det blev 3 låtar med Pink Floyd och när vi var framme vid kistan spelade vi först Tears in Heaven, eftersom mamma alltid pratat om att hon ville ha den, men även Sarah McLachlans "Angel" - finns på You Tube; om du orkar kan du söka mycket fin musik där... Det finns även mycket bra tips på exemeplvis fonus hemsida....

    Jag finns här när du vill skriva av dig!

    Stor kram och massa massa tankar, Christèl
    ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~
    mamma till *Anja01*, Ylwa02 & Adam03
    www.abergs.net
    "Dagen idag är egentligen den dag som du bekymrade dig för igår"
    ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~ ~*~
  12. 6
    Sarah...

    ...en stor varm kram till dig....

    Min mamma avled hastigt i sept 08 bara 50 år gammal - och på hennes begravning i oktober spelade vi musik som hon gillade. Det blev 3 låtar med Pink Floyd och när vi var framme vid kistan spelade vi först Tears in Heaven, eftersom mamma alltid pratat om att hon ville ha den, men även Sarah McLachlans "Angel" - finns på You Tube; om du orkar kan du söka mycket fin musik där... Det finns även mycket bra tips på exemeplvis fonus hemsida....

    Jag finns här när du vill skriva av dig!

    Stor kram och massa massa tankar, Christèl
  13. Medlem sedan
    Jul 2005
    #7
    Tack för era svar, verkligheten kommer sakta men säkert och jag börjar ta till mig att mamma inte finns mer. Smärtan är mer hanterbar denna gången än när jag förlorade Josephine, säkert är det så för att mamma ändå fick leva i 60 år .
    Iaf så tror jag att jag har fått ihop en någorlunda fin begravningsmusk.

    Ingångsmusik: Oändlig nåd (amazing grace på svenska)
    solosång: min bror har skrivit en låt till vår mor
    psalm: tryggare kan ingen vara
    musik: elvis presley in the ghetto,mammas favoritlåt
    avskedssång: sarah brightman time to say good bye
    utgångsmusik: amazing grace

    så på fredag blir det dags för ett sista farväl.
  14. 7
    Tack för era svar, verkligheten kommer sakta men säkert och jag börjar ta till mig att mamma inte finns mer. Smärtan är mer hanterbar denna gången än när jag förlorade Josephine, säkert är det så för att mamma ändå fick leva i 60 år .
    Iaf så tror jag att jag har fått ihop en någorlunda fin begravningsmusk.

    Ingångsmusik: Oändlig nåd (amazing grace på svenska)
    solosång: min bror har skrivit en låt till vår mor
    psalm: tryggare kan ingen vara
    musik: elvis presley in the ghetto,mammas favoritlåt
    avskedssång: sarah brightman time to say good bye
    utgångsmusik: amazing grace

    så på fredag blir det dags för ett sista farväl.

Liknande trådar

  1. Begravningsmusik
    By Otis in forum Hem & fritid
    Svar: 60
    Senaste inlägg: 2009-12-02, 20:21
  2. vätske tips ??? äta själv tips??
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 21:35
  3. Flyttar upp begravningsmusik
    By calex in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 20:08
  4. Förslag på begravningsmusik
    By Lärkan in forum Värme & medkänsla
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 22:05
  5. vill ha tips + ett tips till er
    By Petra-4barn in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-22, 16:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar