HAr inte varit in här på evigheter. Jag undrar om det finns någon som sitter i rullstol pga RA, ankyloserande spondylit eller annan reumatisk sjukdom eller kanskke pga värk i sig självt utan reumatiskt spektrum eller rullstolsbunden av helt annat skäl?
Jag kan mest bara sitta nuförtiden men jag KAN ju gå dvs jag är ju förmögen att gå, men smärta gör det omöjligt att gå längre än 100 meter eller så. Jag kan heller inte stå upp så länge. Detta gör ju att hemma funkar det, men att gå och handla t ex är en plåga som bara blir värre. JAg har funderat på att ha en rullstol som jag kan ha vid såna tillfällen. Jag har en gåstol men den hjälper inte tycker jag. Den är ju i sig rätt tung att lyfta, men fördelen är att den hhar en stolsdel så om jag t ex står i en kö så kan jag sätta mig ner nästan oavsett var jag är.
Jag har tagit ledigt från universitetet i staden för att gå på läkarbesök och göra undersökningar. I förra veckan gjorde de en grundlig ny röntgen av ett flertal leder för att se hur det ser ut idag.
Tilläggas bör att jag inte bor i Sverige utan USA. Inte för att det spelar nån större roll kanske men jag har ingen FK eller så....