I morgon ska vi träffa Jesper Juul!
_0408 Augustibarn
  1. anonymt namn
    #1

    I morgon ska vi träffa Jesper Juul!

    Jag skrev till Vi föräldrar att vi ville ha föräldracoaching - och i morgon blir det! Hjälp, jag är lite nervös...! Fyraåringne är inte jätte-informerad om vad som skall hända....vet inte riktigt vad jag ska säga eftersom jag inte heller vet vad vi ska förvänta oss.

    Jag avslöjar nogvvem jag är efter att jag läst artikeln i nästa nummer
  2. 1
    I morgon ska vi träffa Jesper Juul! Jag skrev till Vi föräldrar att vi ville ha föräldracoaching - och i morgon blir det! Hjälp, jag är lite nervös...! Fyraåringne är inte jätte-informerad om vad som skall hända....vet inte riktigt vad jag ska säga eftersom jag inte heller vet vad vi ska förvänta oss.

    Jag avslöjar nogvvem jag är efter att jag läst artikeln i nästa nummer
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Men gud vad spännande! Åh jag är helt avundsjuk, vad roligt att få träffa honom och vara bara ni och få råd och tankar kring specifika problem.
    Lycka till, you lucky guys!
  4. 2
    Men gud vad spännande! Åh jag är helt avundsjuk, vad roligt att få träffa honom och vara bara ni och få råd och tankar kring specifika problem.
    Lycka till, you lucky guys!
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3

    Berätta hur det gick då!

    Kommer det redan i nästa nummer? Då måste jag ju köpa den...
    Spännande!
    //A
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  6. 3
    Berätta hur det gick då! Kommer det redan i nästa nummer? Då måste jag ju köpa den...
    Spännande!
    //A
  7. Anonym
    #4
    Å det gick så bra. Han sa att jag är bra, att jag tänker så rätt och att barnet är fantastiskt och inte behöver/ska ändras på. Barnet har tagit på sig så mkt ansvar i sitt lilla liv redan så det själv upplever sig som vuxet. Därav att det upplever sig djupt orättvist behandlad när jag behandlar det som ett barn genom att tex säga nej.

    Men varför är barnet så rädd för att göra fel, frågade jag....Jesper menar att med ett så stort ansvar vilande på sig har man helt enkelt inte råd att göra fel. Därav skuld och skamkänslor, svårt att släpa kontrollen och svårigheter att säga förlåt.


    Barnet leker bättre med mindre barn för att det vet hur man är storebror och hur man tar ansvar, men inte hur man släpper loss och är barn/jämnårig, det blir ofta fel i tolkningarna för att barnet upplever jämnåriga barn som barnsliga och svåra att förhålla sig till.

    Men vad ska jag göra då? Frågade jag...Ingenting, menar han... bara veta om att det är på detta viset!
  8. 4
    Å det gick så bra. Han sa att jag är bra, att jag tänker så rätt och att barnet är fantastiskt och inte behöver/ska ändras på. Barnet har tagit på sig så mkt ansvar i sitt lilla liv redan så det själv upplever sig som vuxet. Därav att det upplever sig djupt orättvist behandlad när jag behandlar det som ett barn genom att tex säga nej.

    Men varför är barnet så rädd för att göra fel, frågade jag....Jesper menar att med ett så stort ansvar vilande på sig har man helt enkelt inte råd att göra fel. Därav skuld och skamkänslor, svårt att släpa kontrollen och svårigheter att säga förlåt.


    Barnet leker bättre med mindre barn för att det vet hur man är storebror och hur man tar ansvar, men inte hur man släpper loss och är barn/jämnårig, det blir ofta fel i tolkningarna för att barnet upplever jämnåriga barn som barnsliga och svåra att förhålla sig till.

    Men vad ska jag göra då? Frågade jag...Ingenting, menar han... bara veta om att det är på detta viset!
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5

    Lite OT och trådkapning...

    Men min man ska också vara med i Vi Föräldrar! Fast jag vet inte när det blir... Theas nya dagiskompis har en mamma som frilansar bla för VF och hon har intervjuvat S i ämnet dåligt samvete som förälder.
    Har läst det hon skrivit och det blev jättebra, han låter helt otroligt förståndig min lilla gubbe!
    Om ni läser det kommer ni nog att känna igen våra namn, förnamnen är med men vi slapp (tack och lov) fotas...


    //A
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  10. 5
    Lite OT och trådkapning... Men min man ska också vara med i Vi Föräldrar! Fast jag vet inte när det blir... Theas nya dagiskompis har en mamma som frilansar bla för VF och hon har intervjuvat S i ämnet dåligt samvete som förälder.
    Har läst det hon skrivit och det blev jättebra, han låter helt otroligt förståndig min lilla gubbe!
    Om ni läser det kommer ni nog att känna igen våra namn, förnamnen är med men vi slapp (tack och lov) fotas...


    //A
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6
    Vad kul! Du får säga vilket numer, jag prenumererar ju inte, så jag måste leta upp den då..
  12. 6
    Vad kul! Du får säga vilket numer, jag prenumererar ju inte, så jag måste leta upp den då..
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7

    Jag kan maila dig artikeln...

    ;o)
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  14. 7
    Jag kan maila dig artikeln... ;o)

Liknande trådar

  1. Vem är Jesper Juul?
    By anonymt namn in forum Bokstavsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 21:14
  2. Jesper Juul
    By Plutt i april in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 16:54
  3. Jesper Juul
    By cajo in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 09:30
  4. Jesper Juul
    By Solstralen in forum Föräldraskap
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 13:50
  5. Jesper Juul-fans - se hit!
    By nette in forum _0307 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 13:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar