Läkerol min befrielse
_0905 Majbarn
  1. Medlem sedan
    May 2006
    #1

    Läkerol min befrielse

    Har inte haft så många gravidjobbigheter än förutom förstoppning. Har ett tips om det är fler som jag som liiiiider av detta. Käka läkerol, det sätter fart på magen. Att jag inte tänkt på det förut. Läkerol och hinkar med vatten, det har blivit min räddning . Ville bara dela med mig. Annars växer magen fint och vi går in i v. 31 på onsdag.
    LOLLO med dotter född den 20/1 2007 och en son född 20/5 2009.
  2. 1
    Läkerol min befrielse Har inte haft så många gravidjobbigheter än förutom förstoppning. Har ett tips om det är fler som jag som liiiiider av detta. Käka läkerol, det sätter fart på magen. Att jag inte tänkt på det förut. Läkerol och hinkar med vatten, det har blivit min räddning . Ville bara dela med mig. Annars växer magen fint och vi går in i v. 31 på onsdag.
  3. Medlem sedan
    Apr 2004
    #2
    Antar att det är sötningsmedlet som gör det...,är själv lätt beroende av Fisherman´s friend under mina graviditeter och det är ju sorbitol i.Tyvärr blir det lätt diarré av det och det är ju inte så kul.
    Magen vänjer sig också vid tex sorbitol så tar man det för ofta så har det ingen annan effekt annat än att man kan få ont i magen.Det är så med de flesta laxerande medel.
    Frukt(torkad och färsk)+massa vatten är kanske mer skonsamt i längden...
  4. 2
    Antar att det är sötningsmedlet som gör det...,är själv lätt beroende av Fisherman´s friend under mina graviditeter och det är ju sorbitol i.Tyvärr blir det lätt diarré av det och det är ju inte så kul.
    Magen vänjer sig också vid tex sorbitol så tar man det för ofta så har det ingen annan effekt annat än att man kan få ont i magen.Det är så med de flesta laxerande medel.
    Frukt(torkad och färsk)+massa vatten är kanske mer skonsamt i längden...
  5. Medlem sedan
    Nov 2008
    #3
    Jag tipsar om torkad frukt, russin och mängder av "mjuk frukt". Detta är min lilla räddning.
  6. 3
    Jag tipsar om torkad frukt, russin och mängder av "mjuk frukt". Detta är min lilla räddning.

Liknande trådar

  1. Läkerol min befrielse.
    By Lollo_77 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-09, 17:57
  2. Läkerol
    By rökfri i 1mån, 3 dar in forum Hälsa & välbefinnande
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-20, 13:29
  3. varning för Läkerol!
    By "Mysan" in forum _0707 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 09:47
  4. Är det ok att äta läkerol??
    By annahpo in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-14, 18:21
  5. Läkerol
    By Philipsson in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-16, 20:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar