Usch.... gästen är i sovrummet...
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Usch.... gästen är i sovrummet...

    ... maken och gästen (som ska jobba tillsammans med maken) (och som är kompis med maken och jag känner också men har lite svårt för - lång historia som vi inte ska dra här... ) sitter och jobbar i vårt sovrum... ;-(

    Jag HATAR att ha folk i sovrummet... VARFÖR har inte maken känsla för sånt... det är stökigt i badrummet, dörren till min garderob som ska röjas ur och just nu extra stökig är uppe, jag har massa personliga anteckningar på ett block på mitt sängbord, en hög med högst personliga böcker ligger på golvet bredvid fotöljen där han sitter.

    Åhhhh får rysningar och vill bara att de ska gå UT!!! När kan jag hävda att de ska åka på lunch?? klockan är 10.30....

    Är det bara jag som känner så.... ;-(
    Mina små betraktelser från Californien: http://jacalica.blogspot.com/
  2. 1
    Usch.... gästen är i sovrummet... ... maken och gästen (som ska jobba tillsammans med maken) (och som är kompis med maken och jag känner också men har lite svårt för - lång historia som vi inte ska dra här... ) sitter och jobbar i vårt sovrum... ;-(

    Jag HATAR att ha folk i sovrummet... VARFÖR har inte maken känsla för sånt... det är stökigt i badrummet, dörren till min garderob som ska röjas ur och just nu extra stökig är uppe, jag har massa personliga anteckningar på ett block på mitt sängbord, en hög med högst personliga böcker ligger på golvet bredvid fotöljen där han sitter.

    Åhhhh får rysningar och vill bara att de ska gå UT!!! När kan jag hävda att de ska åka på lunch?? klockan är 10.30....

    Är det bara jag som känner så.... ;-(
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    Kan du inte kalla på maken till köket eller nåt och be att få prata eye-to-eye .... och be honom att pallra sig ut därifrån.Skulle bli galen om man make släpade in ngn i vårt sovrum (städat or not) . De kanske inte kan äta lunch ännu men fika dags!!!
    Hur kom han på tanken att sitta där? Har han inte en arbetsplats hemma? eller åtminstone Köks/matsalsbord?
  4. 2
    Kan du inte kalla på maken till köket eller nåt och be att få prata eye-to-eye .... och be honom att pallra sig ut därifrån.Skulle bli galen om man make släpade in ngn i vårt sovrum (städat or not) . De kanske inte kan äta lunch ännu men fika dags!!!
    Hur kom han på tanken att sitta där? Har han inte en arbetsplats hemma? eller åtminstone Köks/matsalsbord?
  5. Medlem sedan
    Apr 2007
    #3
    Du är inte ensam. Jag vill INTE ha folk i mitt sovrum öht, mitt sovrum är liksom min plats och den platsen vill jag ha fredad. Så är det bara.

    Sparka ut dem på lunch nu vet jag och så sätter du upp lapp på dörren till de kommer hem att detta rum är stängt för renovering tillsvidare.
  6. 3
    Du är inte ensam. Jag vill INTE ha folk i mitt sovrum öht, mitt sovrum är liksom min plats och den platsen vill jag ha fredad. Så är det bara.

    Sparka ut dem på lunch nu vet jag och så sätter du upp lapp på dörren till de kommer hem att detta rum är stängt för renovering tillsvidare.
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    Messade till hans telefon så nu är de nere vid köksbordet igen.... ska upp det med honom när gästen är ur hörhåll...

    Jag sitter på kontoret - och de ville väl inte störa och barnen lekte med barnflickan här nere och de drog väl sig undan. Han tänkte nog inte alls - han är ju man... ;-(
  8. 4
    Messade till hans telefon så nu är de nere vid köksbordet igen.... ska upp det med honom när gästen är ur hörhåll...

    Jag sitter på kontoret - och de ville väl inte störa och barnen lekte med barnflickan här nere och de drog väl sig undan. Han tänkte nog inte alls - han är ju man... ;-(
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    ;-) Tror poletten trillade ner... Nu ska de ha möten externt resten av eftermiddagen och i morgon åker gästen.

    ska förklara för maken att sovrummet är offlimits!!
  10. 5
    ;-) Tror poletten trillade ner... Nu ska de ha möten externt resten av eftermiddagen och i morgon åker gästen.

    ska förklara för maken att sovrummet är offlimits!!
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    Ja, det är inte så kul att ha folk i ens sovrum, men jag tror nog att många män inte ens tänker på att det skulle vara ett problem.
  12. 6
    Ja, det är inte så kul att ha folk i ens sovrum, men jag tror nog att många män inte ens tänker på att det skulle vara ett problem.
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7
    Nej fy, jag känner likadant. Dessvärre tror jag att den känslan sitter i det extra benet hos våra X, min man skulle kunna göra på exakt samma sätt.
    Smart drag att sms:a honom.
  14. 7
    Nej fy, jag känner likadant. Dessvärre tror jag att den känslan sitter i det extra benet hos våra X, min man skulle kunna göra på exakt samma sätt.
    Smart drag att sms:a honom.
  15. Medlem sedan
    Jul 2007
    #8
    Du är smart du
  16. 8
    Du är smart du
  17. Medlem sedan
    Apr 2007
    #9
    bra det.
  18. 9
    bra det.
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10
    Sent svar : nej, jag tycker också det är obehagligt att ha folk hemma om jag har en massa personliga saker som ligger och dräller...

    Jag skulle inte heller vilja ha folk jobbandes i mitt sovrum. Det är ett högst privat rum tycker jag. Om folk kommer hit är det OK att lägga jackor och väskor ovanpå min bäddade säng, annars föredrar jag att de är i vardagsrummet eller, beroende på vem som kommer, med mig i köket medan jag förbereder maten.

    Tycker du ska prata med maken om hur du känner, om han inte redan har fattat vinken.
    Kan de inte sättas sig och jobba i ett annat rum ?
  20. 10
    Sent svar : nej, jag tycker också det är obehagligt att ha folk hemma om jag har en massa personliga saker som ligger och dräller...

    Jag skulle inte heller vilja ha folk jobbandes i mitt sovrum. Det är ett högst privat rum tycker jag. Om folk kommer hit är det OK att lägga jackor och väskor ovanpå min bäddade säng, annars föredrar jag att de är i vardagsrummet eller, beroende på vem som kommer, med mig i köket medan jag förbereder maten.

    Tycker du ska prata med maken om hur du känner, om han inte redan har fattat vinken.
    Kan de inte sättas sig och jobba i ett annat rum ?

Liknande trådar

  1. Första gästen i lägenheten!
    By NiniLA in forum Singelmingel
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-28, 19:08
  2. Vad får ett bröllop kosta för gästen?
    By anonymt namn in forum Kärlek & relationer
    Svar: 113
    Senaste inlägg: 2009-06-10, 11:22
  3. Dålig energi till gästen
    By anonymt namn in forum Kärlek & relationer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-23, 20:56
  4. Gästen har åkt
    By J-Ox in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-03-12, 06:43
  5. Nu gick sista gästen...
    By - Lillan - in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-26, 20:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar