Har börjat jobba....
Sömn – barn
  1. anonymt namn
    #1

    Har börjat jobba....

    och lillan bökar mer än hon nånsinn gjort! Lägger henne hos oss redan på kvällen eller efter ett tag i sin egen säng, beror på om hon somnar tidigt på kvällen så vi lägger henne i egen säng eller om hon väntar ut oss för då lägger vi henne vaken mellan oss. Detta beror ju helt på hur dagen i övrigt har sett ut! Men det är just detta bökande mellan oss hela natten hon håller på med, tappar tutten och håller på! Jag känner mig vaken hela natten och jobbar sen efter det....puh, lösning, erfarenheter, vadsom helst tack!!!
  2. 1
    Har börjat jobba.... och lillan bökar mer än hon nånsinn gjort! Lägger henne hos oss redan på kvällen eller efter ett tag i sin egen säng, beror på om hon somnar tidigt på kvällen så vi lägger henne i egen säng eller om hon väntar ut oss för då lägger vi henne vaken mellan oss. Detta beror ju helt på hur dagen i övrigt har sett ut! Men det är just detta bökande mellan oss hela natten hon håller på med, tappar tutten och håller på! Jag känner mig vaken hela natten och jobbar sen efter det....puh, lösning, erfarenheter, vadsom helst tack!!!
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Hur mycket störs din man?
    Min man hade inga som helst problem med bökande bebis. Visst vaknade han då det verkligen behövdes, men han _stördes_ inte av det på samma sätt som jag. Jag tyckte det kändes som jag låg vaken hela natten och hörde lilleman böka runt.
    Lösningen för oss blev att maken och sonen sov nere i gästrummet från att jag slutade nattamma (vid 3 mån) tills lilleman var dryga året gammal. Jag sov uppe och hade "jour" bara för dottern, som var två år gammal.

    Försök annars att fördela ansvaret på ett rimligt sätt. Ingen småbarnsförälder kan förvänta sig att få sova ostört alla nätter, men man måste få sova ifred ibland för att fungera som människa. Har man bara ett barn kan den som är föräldraledig sova med barnet på dagen och kanske ta lite mer ansvar på nätterna.
    Man kan turas om att lägga sig tidigt och få sova ostört de första timmarna (eller sista).

    Glöm inte att ge varandra sovmorgnar på de lediga dagarna!

    Eftersom du precis börjat jobba efter att ha varit föräldraledig kanske du behöver en tid på dig att koppla bort det 100%-iga ansvaret. Om ni har en gästsäng, så sov där några nätter tills du vant dig! Sedan kan ni börja dela igen.
  4. 2
    Hur mycket störs din man?
    Min man hade inga som helst problem med bökande bebis. Visst vaknade han då det verkligen behövdes, men han _stördes_ inte av det på samma sätt som jag. Jag tyckte det kändes som jag låg vaken hela natten och hörde lilleman böka runt.
    Lösningen för oss blev att maken och sonen sov nere i gästrummet från att jag slutade nattamma (vid 3 mån) tills lilleman var dryga året gammal. Jag sov uppe och hade "jour" bara för dottern, som var två år gammal.

    Försök annars att fördela ansvaret på ett rimligt sätt. Ingen småbarnsförälder kan förvänta sig att få sova ostört alla nätter, men man måste få sova ifred ibland för att fungera som människa. Har man bara ett barn kan den som är föräldraledig sova med barnet på dagen och kanske ta lite mer ansvar på nätterna.
    Man kan turas om att lägga sig tidigt och få sova ostört de första timmarna (eller sista).

    Glöm inte att ge varandra sovmorgnar på de lediga dagarna!

    Eftersom du precis börjat jobba efter att ha varit föräldraledig kanske du behöver en tid på dig att koppla bort det 100%-iga ansvaret. Om ni har en gästsäng, så sov där några nätter tills du vant dig! Sedan kan ni börja dela igen.

Liknande trådar

  1. Börjat jobba!
    By FiaMia in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-26, 15:02
  2. Börjat jobba
    By Malin Lucas o Casper in forum _0705 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-07, 11:21
  3. börjat jobba
    By maja med s och i in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 17:57
  4. Börjat jobba
    By warren in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 22:22
  5. Jag har börjat jobba!
    By tl-67 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 11:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar