Trång förhud!
Kropp & hälsa
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Trång förhud!

    Min son ,8 år,har verkligen trång förhud! Finns ingen chans att han kan dra den tillbaka o få fram ollonet! Nån som har ett barn med samma problem? Vad gör de åt detta? Vi har fått prova nån kräm i flera veckor,men den hjälpte inget! Ska till v.c på fredag men vill höra mig för lite här först! Kramar! Malin
  2. 1
    Trång förhud! Min son ,8 år,har verkligen trång förhud! Finns ingen chans att han kan dra den tillbaka o få fram ollonet! Nån som har ett barn med samma problem? Vad gör de åt detta? Vi har fått prova nån kräm i flera veckor,men den hjälpte inget! Ska till v.c på fredag men vill höra mig för lite här först! Kramar! Malin
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2

    Vi håller på med krämen...

    just nu. Sonen är också 8 år och vi har behandlat med krämen i tre veckor ca. Han kan nu dra tillbaka förhuden över ollonet, men förhuden sitter liksom fast lite grann på något ställe. Enligt läkaren var det OK att fortsätta att smörja/töja. Sonen får bada ofta nu och töja i badet. Vår son hade också väldigt trångt så jag var ganska skeptisk till att det skulle funka med krämen. Det verkar dock som det kan gå vägen här. Annars har jag uppfattat det som att man opererar (omskärelse) och tar bort förhuden. Vet dock inte om det görs nu eller om man väntar tills de blir lite större.
  4. 2
    Vi håller på med krämen... just nu. Sonen är också 8 år och vi har behandlat med krämen i tre veckor ca. Han kan nu dra tillbaka förhuden över ollonet, men förhuden sitter liksom fast lite grann på något ställe. Enligt läkaren var det OK att fortsätta att smörja/töja. Sonen får bada ofta nu och töja i badet. Vår son hade också väldigt trångt så jag var ganska skeptisk till att det skulle funka med krämen. Det verkar dock som det kan gå vägen här. Annars har jag uppfattat det som att man opererar (omskärelse) och tar bort förhuden. Vet dock inte om det görs nu eller om man väntar tills de blir lite större.
  5. 2 pojkar
    #3

    prova

    bada varmt & dra försiktigt i den.
    Salva är ett alternativ de provar & det brukar hjälpa.
    Till sist kan de föreslå ett litet snitt i föruden så den kan öppnas.

    Min son ville de vänta med att se hur det utvecklades. vi åkte in & ut på akuten med infektioner. (blev som en ballong längst ut på förhuden) Vi fick rengöra med en medicinspruta (eller natriumkloridpipetter från apoteket, som jag fyllde med vanligt ljummet vatten) Vi fick även antibioticasalva när infektionen var stor.

    Idag är han varken klippt eller opererad!! Den sprack nog av sig självt lite då & då utan att han märkte det. Vid 12 år så gick vi till dr men då var allt bra.
    Han sitter & kissar fortfarande efetrsom det annars ALLTID sprutade överallt.. DET är bra att sitta för killar (de tömmer bättre vilket är bra för prostatan!!)

    Idag är lillebror lika som storebror vart, trång. Blir sårig ibland men då får han spruta in vatten morgon & kväll & då går det över på några dar.
  6. 3
    prova bada varmt & dra försiktigt i den.
    Salva är ett alternativ de provar & det brukar hjälpa.
    Till sist kan de föreslå ett litet snitt i föruden så den kan öppnas.

    Min son ville de vänta med att se hur det utvecklades. vi åkte in & ut på akuten med infektioner. (blev som en ballong längst ut på förhuden) Vi fick rengöra med en medicinspruta (eller natriumkloridpipetter från apoteket, som jag fyllde med vanligt ljummet vatten) Vi fick även antibioticasalva när infektionen var stor.

    Idag är han varken klippt eller opererad!! Den sprack nog av sig självt lite då & då utan att han märkte det. Vid 12 år så gick vi till dr men då var allt bra.
    Han sitter & kissar fortfarande efetrsom det annars ALLTID sprutade överallt.. DET är bra att sitta för killar (de tömmer bättre vilket är bra för prostatan!!)

    Idag är lillebror lika som storebror vart, trång. Blir sårig ibland men då får han spruta in vatten morgon & kväll & då går det över på några dar.
  7. 2 pojkar
    #4

    omskärelse

    eller bara ett snitt kan också fungera!
    Va bra att det fungerar med krämen!
    Att det sitter fast lite runtom på vissa ställen tror jag är helt normalt. Det kan lossna nån mm då & då. var noga just där det lossnat & sitter fast (blir som en liten flik) där kan ofta smutset sitta fast.

    Så länge det inte blir infektion på infektion så är det ingen fara!
  8. 4
    omskärelse eller bara ett snitt kan också fungera!
    Va bra att det fungerar med krämen!
    Att det sitter fast lite runtom på vissa ställen tror jag är helt normalt. Det kan lossna nån mm då & då. var noga just där det lossnat & sitter fast (blir som en liten flik) där kan ofta smutset sitta fast.

    Så länge det inte blir infektion på infektion så är det ingen fara!
  9. Medlem sedan
    Oct 2008
    #5
    Omskärelse är en bra sak tycker jag så slipper man allt tjafs med förhuden.
  10. 5
    Omskärelse är en bra sak tycker jag så slipper man allt tjafs med förhuden.
  11. Medlem sedan
    Oct 2007
    #6
    Jag har läst om att det finns en teknik där man kan tänja förhuden med en ring. Då slipper man ingrepp som riskerar ge skador och men för livet.
  12. 6
    Jag har läst om att det finns en teknik där man kan tänja förhuden med en ring. Då slipper man ingrepp som riskerar ge skador och men för livet.
  13. Medlem sedan
    Jan 2002
    #7
    Krämen hjälper för det mesta - men det tar tid. Ofta löser det sig i vilket fall som helst när hormonerna kommer igång i puberteten. Har man inte väldigt många infektioner eller andra problem gör man inte omskärelse, det har blivit en ganska ovanlig operation.
  14. 7
    Krämen hjälper för det mesta - men det tar tid. Ofta löser det sig i vilket fall som helst när hormonerna kommer igång i puberteten. Har man inte väldigt många infektioner eller andra problem gör man inte omskärelse, det har blivit en ganska ovanlig operation.
  15. Medlem sedan
    Jan 2002
    #8
    Tjafs - finns det möjligen någon vits med en intakt förhud?
  16. 8
    Tjafs - finns det möjligen någon vits med en intakt förhud?
  17. Medlem sedan
    Oct 2008
    #9
    Sin comentarios
  18. 9
    Sin comentarios
  19. Medlem sedan
    Jun 2007
    #10

    Har han bekymmer med det?

    om inte så är det bättre att avvakta. För de flesta löser det sig på sikt.
    Bara måste...... allt....
  20. 10
    Har han bekymmer med det? om inte så är det bättre att avvakta. För de flesta löser det sig på sikt.
  21. Anonym
    #11
    Har du en penis eller?????? Det finns en anledning till att förhuden finns.....!
  22. 11
    Har du en penis eller?????? Det finns en anledning till att förhuden finns.....!
  23. Anonym
    #12
    Varför utan kommentar???
  24. 12
    Varför utan kommentar???
  25. Medlem sedan
    Oct 2008
    #13
    För att jag vill undvika meterlånga trådar!
  26. 13
    För att jag vill undvika meterlånga trådar!
  27. Medlem sedan
    Oct 2008
    #14
    Det går lika bra utan
  28. 14
    Det går lika bra utan
  29. Medlem sedan
    Jul 2008
    #15
    Tycka kan man väl utan att inneha en penis ? Jag tror jag är på samma linje som F faktiskt, av hygeniska skäl.
  30. 15
    Tycka kan man väl utan att inneha en penis ? Jag tror jag är på samma linje som F faktiskt, av hygeniska skäl.
  31. Medlem sedan
    Oct 2008
    #16
    Du är modig du som kan stå för det, det är nämligen i det närmaste tabu att i det förhudsfulla Sverige anse att förhud är helt oviktigt.
  32. 16
    Du är modig du som kan stå för det, det är nämligen i det närmaste tabu att i det förhudsfulla Sverige anse att förhud är helt oviktigt.
  33. Medlem sedan
    Jul 2008
    #17
    Haha ja anonym för en förhud ? Noway ! Har bara sett positiva resultat angående dessa. Nu sist så var det Ps son som drabbades av otaliga infektioner, opererade sig i oktober och han mår så mycket bättre (född 1998)
  34. 17
    Haha ja anonym för en förhud ? Noway ! Har bara sett positiva resultat angående dessa. Nu sist så var det Ps son som drabbades av otaliga infektioner, opererade sig i oktober och han mår så mycket bättre (född 1998)
  35. Medlem sedan
    Oct 2008
    #18
    Visst är det som du säger, konstigt att vara anonym om det. Och de utan förhud har inga som helst problem med något med sin penis.

    Jag har förut på aff hört oroliga män (med förhud) förklara hur "okänsliga" de omskärda männens penisar är
  36. 18
    Visst är det som du säger, konstigt att vara anonym om det. Och de utan förhud har inga som helst problem med något med sin penis.

    Jag har förut på aff hört oroliga män (med förhud) förklara hur "okänsliga" de omskärda männens penisar är
  37. Medlem sedan
    Jul 2008
    #19
    Jasså du det sägs så ?
  38. 19
    Jasså du det sägs så ?
  39. Medlem sedan
    Oct 2007
    #20
    Bra att det sker mer sällan numera.
  40. 20
    Bra att det sker mer sällan numera.
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Trång förhud.
    By Anonym in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-02, 10:43
  2. Trång förhud
    By anonymt namn in forum Barnsjukdomar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-04, 11:50
  3. Nån med trång förhud?
    By Trångis in forum Sex & erotik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 06:42
  4. Du med trång förhud...
    By englamandarin in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-02, 10:27
  5. för trång förhud?
    By fyrabarnsmodern in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 18:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar