Theo är törstig så ofta
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2004
    #1

    Theo är törstig så ofta

    dricker ofta ofta ofta, någon mer som har det så? Ska inte skriva vad jag är orolig för först, vill inte sätta griller i huvet på er (eller vad det heter).
    Mamma till Ella 2002, Theo 2005. Meja 2008 och Milo 2010!
  2. 1
    Theo är törstig så ofta dricker ofta ofta ofta, någon mer som har det så? Ska inte skriva vad jag är orolig för först, vill inte sätta griller i huvet på er (eller vad det heter).
  3. Medlem sedan
    Oct 1999
    #2
    Jag förstår vad du är orolig för, men hur stor är MÄNGDEN han dricker?
    För mina har alltid sprungit och druckit lite åt gången men ofta, den totala mängden blir då inte orimlig

    Googlade och hittade detta:
    http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=3017

    Saxat:
    I vätskebehovet räknas både det barnet dricker och den vätska som finns i annan mat. Spädbarn och småbarn behöver mycket mer vätska i förhållande till kroppsvikten än tonåringar och vuxna. Ett barn som väger 10 kg behöver cirka 1 liter vätska dagligen för att ersätta de normala förlusterna.

    Och:
    En del barn kan få för sig att dricka ideligen. Det blir till slut en ovana som kan vara uttryck för oro och stress.

    Läs hela så får du mkt info
    Hoppas att det bara är bra med honom!
  4. 2
    Jag förstår vad du är orolig för, men hur stor är MÄNGDEN han dricker?
    För mina har alltid sprungit och druckit lite åt gången men ofta, den totala mängden blir då inte orimlig

    Googlade och hittade detta:
    http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=3017

    Saxat:
    I vätskebehovet räknas både det barnet dricker och den vätska som finns i annan mat. Spädbarn och småbarn behöver mycket mer vätska i förhållande till kroppsvikten än tonåringar och vuxna. Ett barn som väger 10 kg behöver cirka 1 liter vätska dagligen för att ersätta de normala förlusterna.

    Och:
    En del barn kan få för sig att dricka ideligen. Det blir till slut en ovana som kan vara uttryck för oro och stress.

    Läs hela så får du mkt info
    Hoppas att det bara är bra med honom!
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3
    har varit så i perioder men sen har de inte druckit lika mycket....så jag har aldrig oroat mig.

    Viggo däremot dricker väldigt lite tycker jag...man får nästan puffa på han att han ska dricka emellanåt
  6. 3
    har varit så i perioder men sen har de inte druckit lika mycket....så jag har aldrig oroat mig.

    Viggo däremot dricker väldigt lite tycker jag...man får nästan puffa på han att han ska dricka emellanåt

Liknande trådar

  1. Törstig
    By fruwiklund in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-08-01, 19:25
  2. är så törstig
    By pinoccio in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-13, 20:36
  3. Törstig!!
    By Nugga in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 16:44
  4. Törstig
    By Jenny m. My&Isabella in forum _0605 Majbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-12-06, 15:50
  5. Törstig...
    By Maria (flisan06) in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-11-11, 16:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar