illa eller riktigt illa?
Vikt
  1. Medlem sedan
    Dec 2000
    #1

    illa eller riktigt illa?

    jag är ju här lite då och då. Nu är det då
    Har en fråga, jag har lite svårt att äta just nu, och jag VET att det är dåligt, men hur illa är en dag för mig, bara illa eller är maten riktigt illa?
    en vanlig dag som igår ser ut så här:

    frukost: inget
    lunch: inget
    middag: en mjuk taco med köttfärs, grönsaker och egengjord guacamole
    kvällen 2 tablettaskar
  2. 1
    illa eller riktigt illa? jag är ju här lite då och då. Nu är det då
    Har en fråga, jag har lite svårt att äta just nu, och jag VET att det är dåligt, men hur illa är en dag för mig, bara illa eller är maten riktigt illa?
    en vanlig dag som igår ser ut så här:

    frukost: inget
    lunch: inget
    middag: en mjuk taco med köttfärs, grönsaker och egengjord guacamole
    kvällen 2 tablettaskar
  3. Medlem sedan
    Jan 2006
    #2
    Jag vill nog säga illa,kanske tom riktigt illa
    Vad är det som gör att du hamnat i denna dåliga situation,mår du inte bra??

    Mitt tips är att hitta mat som du tycker är lättäten,lättsmält, och enkel att ta fram.Det brukar underlätta om man i perioder har det jobbigt
  4. 2
    Jag vill nog säga illa,kanske tom riktigt illa
    Vad är det som gör att du hamnat i denna dåliga situation,mår du inte bra??

    Mitt tips är att hitta mat som du tycker är lättäten,lättsmält, och enkel att ta fram.Det brukar underlätta om man i perioder har det jobbigt
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3
    Din dag se ju inte bra ut.
    Men om du har svårt att få i dig riktiga mål så kan du väl kanske ta en frukt, smoothie, en smörgås eller något mindre.
    Inte bara för din vikt, men även för din vardag så är det bra att sockernivån har en någorlunda jämn nivå.

    Lycka till med att få igång matintagen igen.
  6. 3
    Din dag se ju inte bra ut.
    Men om du har svårt att få i dig riktiga mål så kan du väl kanske ta en frukt, smoothie, en smörgås eller något mindre.
    Inte bara för din vikt, men även för din vardag så är det bra att sockernivån har en någorlunda jämn nivå.

    Lycka till med att få igång matintagen igen.
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4

    attans!

    jag hade hoppats på att det var lite bra iaf. Det kanske blir bättre... eller inte... tack för era svar!
  8. 4
    attans! jag hade hoppats på att det var lite bra iaf. Det kanske blir bättre... eller inte... tack för era svar!
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Det beror ju lite på hur länge det kommer att se ut så där? Inte är det en bra matdag inte, jag skulle ljuga om jag skrev det.
    Kan du inte ens tvinga i dig litegrann, 1 dl yoghurt eller en pyttesmörgås eller nåt?
    Hoppas du snart mår bättre så du kan äta bättre.
  10. 5
    Det beror ju lite på hur länge det kommer att se ut så där? Inte är det en bra matdag inte, jag skulle ljuga om jag skrev det.
    Kan du inte ens tvinga i dig litegrann, 1 dl yoghurt eller en pyttesmörgås eller nåt?
    Hoppas du snart mår bättre så du kan äta bättre.
  11. Medlem sedan
    Dec 2000
    #6

    tja

    jag har väl atit så här i några veckor. Har ingen aptit, ingen hunger, ingen lust.
  12. 6
    tja jag har väl atit så här i några veckor. Har ingen aptit, ingen hunger, ingen lust.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Ja det är ju inte bra. Om du inte känner direkt illamående så tror jag att din kropp skulle må bra av att du tvingar dig att äta litegrann men regelbundet. Aptiten blir sämre när man inte äter och det blir en negativ spiral. Börjar man äta litegrann så vänder spiralen och kroppen mår bättre och det kan ju då också hjälpa en att må bättre själsligt.
    Kram
  14. 7
    Ja det är ju inte bra. Om du inte känner direkt illamående så tror jag att din kropp skulle må bra av att du tvingar dig att äta litegrann men regelbundet. Aptiten blir sämre när man inte äter och det blir en negativ spiral. Börjar man äta litegrann så vänder spiralen och kroppen mår bättre och det kan ju då också hjälpa en att må bättre själsligt.
    Kram
  15. Medlem sedan
    Dec 2000
    #8

    du har så rätt så

    det är bara viljan att äta som fattas...
  16. 8
    du har så rätt så det är bara viljan att äta som fattas...
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Mm förstår det,,,,,,du får försöka sätta dig över viljan även om det är svårt. Får du nån hjälp att må bättre?
  18. 9
    Mm förstår det,,,,,,du får försöka sätta dig över viljan även om det är svårt. Får du nån hjälp att må bättre?
  19. Medlem sedan
    Dec 2000
    #10

    jadå

    all jag kan!
  20. 10
    jadå all jag kan!
  21. Medlem sedan
    Jan 2008
    #11
    Någonstans mellan illa och riktigt illa.

    Jag tror att du måste lära dig äta övriga mål och fundera över vad du stoppar i dig.
  22. 11
    Någonstans mellan illa och riktigt illa.

    Jag tror att du måste lära dig äta övriga mål och fundera över vad du stoppar i dig.

Liknande trådar

  1. Det är bara när det är riktigt illa
    By justEmmie in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-07-19, 12:59
  2. Nära att gå riktigt illa
    By marie_r in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-08-16, 19:43
  3. Idag har jag mått riktigt, riktigt illa.
    By Alven in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 20:53
  4. NU börjar jag må riktigt illa
    By *Charlie* in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 17:31
  5. Mår riktigt illa
    By Anonym in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-07, 06:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar