Stockholmare!
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    Stockholmare!

    Tack för trevligt fika, igen. Som vanligt gick jag från träffen mycket gladare än då jag kom. Det som jag tyckte var positivt denna gång var att vi inte var så många, så man hann prata med alla. Fast det är roligt med stora träffar också!

    Någon gång skulle jag supergärna träffas med barn. Jag är grymt nyfiken på era knoddar nämligen. Har pratat med två som varit med vid olika tillfällen och blivit så impad av båda.
  2. 1
    Stockholmare! Tack för trevligt fika, igen. Som vanligt gick jag från träffen mycket gladare än då jag kom. Det som jag tyckte var positivt denna gång var att vi inte var så många, så man hann prata med alla. Fast det är roligt med stora träffar också!

    Någon gång skulle jag supergärna träffas med barn. Jag är grymt nyfiken på era knoddar nämligen. Har pratat med två som varit med vid olika tillfällen och blivit så impad av båda.
  3. fredetta
    #2

    Tack själv!

    Jättetrevligt att ses...även jag uppskattar de här mindre samlingarna..man hinner prata med alla på ett helt annat sätt. Men jag gillar de stora samlingarna också

    Apropå boken jag tipsade om, den heter: Vi är inte så bra på barn som Oscar - hur kan vi bli det. Skriven av Lena Pettersson.

    Hoppas den kan ge dig lite idéer.
  4. 2
    Tack själv! Jättetrevligt att ses...även jag uppskattar de här mindre samlingarna..man hinner prata med alla på ett helt annat sätt. Men jag gillar de stora samlingarna också

    Apropå boken jag tipsade om, den heter: Vi är inte så bra på barn som Oscar - hur kan vi bli det. Skriven av Lena Pettersson.

    Hoppas den kan ge dig lite idéer.
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Tack själv/själva!

    Min lillskrålla var måttligt road av helgkollot tyvärr. Hon drog fram massor med exempel på alltför stränga regler och konstiga tolkningar av saker, sånt som jag själv tyckte mig se när jag var där men hoppades skulle kännas okej när hon var där själv och vande sig lite, eller vad man ska säga att jag tänkte och hoppades inför helgen.

    Det hade alltså inte varit helhemskt, men nån rolig avkopplande mysig helg var det inte.. Hennes bild stämmer överens med den bild jag fick av en annan mamma, som haft sin son där, och som i sin tur delade den bilden med en annan förälder, som anmält det hela t o m.

    Här var det väl inget sånt, men ändå, inget jag vill ha min unge i. Det är ju för HENNES skull hon skulle dit, så då ska hon vara nöjd. Och det handlar inte om blyghet eller ovana heller... Håhåjaja.
  6. 3
    Tack själv/själva!

    Min lillskrålla var måttligt road av helgkollot tyvärr. Hon drog fram massor med exempel på alltför stränga regler och konstiga tolkningar av saker, sånt som jag själv tyckte mig se när jag var där men hoppades skulle kännas okej när hon var där själv och vande sig lite, eller vad man ska säga att jag tänkte och hoppades inför helgen.

    Det hade alltså inte varit helhemskt, men nån rolig avkopplande mysig helg var det inte.. Hennes bild stämmer överens med den bild jag fick av en annan mamma, som haft sin son där, och som i sin tur delade den bilden med en annan förälder, som anmält det hela t o m.

    Här var det väl inget sånt, men ändå, inget jag vill ha min unge i. Det är ju för HENNES skull hon skulle dit, så då ska hon vara nöjd. Och det handlar inte om blyghet eller ovana heller... Håhåjaja.
  7. fredetta
    #4

    Vad trist...

    att det inte riktigt blev så bra som ni hade hoppats. Var detta en prova-på-helg och kan ni få välja någon annan utförare om ni skulle vilja? Om inte var finns valfriheten annars - som man talar så mycket om i vård- och skolsammanhang....

    Enigma som vi pratade lite om idag har ju också helgkollon..kanske har de något som passar din lillskrålla bättre??
  8. 4
    Vad trist... att det inte riktigt blev så bra som ni hade hoppats. Var detta en prova-på-helg och kan ni få välja någon annan utförare om ni skulle vilja? Om inte var finns valfriheten annars - som man talar så mycket om i vård- och skolsammanhang....

    Enigma som vi pratade lite om idag har ju också helgkollon..kanske har de något som passar din lillskrålla bättre??
  9. Medlem sedan
    Feb 2008
    #5
    Ja du... Det har jag inte ens tänkt på.. Jag såg bara att hon var ledsen och -hemska modeord- lite... kränkt. Hon brukar faktiskt inte säga att nån är TASKIG, men det var vad hon sa nu, om ledaren. Och det är han som jag hört detta om av andra, och som jag själv tänkte lite grann när jag var där på besök. Billiga skämt på ungarnas bekostnad, och skämt som inte kunde bemötas för då hette det typ att skämtandet går åt ett håll. Fast inte med de orden. SUCK. Hon grät faktiskt...

    Det andra vi hört om, som flera sagt är så bra, har ett halvårs väntetid i kön...

    Kanske kan kolla med Enigma. Då kunde jag ha båda ongarna där...
  10. 5
    Ja du... Det har jag inte ens tänkt på.. Jag såg bara att hon var ledsen och -hemska modeord- lite... kränkt. Hon brukar faktiskt inte säga att nån är TASKIG, men det var vad hon sa nu, om ledaren. Och det är han som jag hört detta om av andra, och som jag själv tänkte lite grann när jag var där på besök. Billiga skämt på ungarnas bekostnad, och skämt som inte kunde bemötas för då hette det typ att skämtandet går åt ett håll. Fast inte med de orden. SUCK. Hon grät faktiskt...

    Det andra vi hört om, som flera sagt är så bra, har ett halvårs väntetid i kön...

    Kanske kan kolla med Enigma. Då kunde jag ha båda ongarna där...
  11. Medlem sedan
    Feb 2006
    #6
    Boken Fredetta tipsar om finns att hämta som pdf: http://www.spsm.se/Laromedel/Butiken_iFrame/
    Sök på beställningsnummer 3665
  12. 6
    Boken Fredetta tipsar om finns att hämta som pdf: http://www.spsm.se/Laromedel/Butiken_iFrame/
    Sök på beställningsnummer 3665
  13. Medlem sedan
    Sep 2003
    #7
    Åh så bra.Tusen tack.
  14. 7
    Åh så bra.Tusen tack.
  15. Medlem sedan
    Sep 2003
    #8
    Vad tråkigt! Hoppas ni hittar något bättre för henne.
  16. 8
    Vad tråkigt! Hoppas ni hittar något bättre för henne.
  17. Medlem sedan
    Jan 1998
    #9

    Jodi Picoult

    Jag gogglade på "19 minutes" och hittade författaren. På nätet finns flera av hennes böcker på svenska för det facila priset 39 kr/st (Allt för min syster, Den tionde kretsen, Skulden och Försvinnanden). Boken 19 minuter är lite dyrare, 44 kr.
  18. 9
    Jodi Picoult Jag gogglade på "19 minutes" och hittade författaren. På nätet finns flera av hennes böcker på svenska för det facila priset 39 kr/st (Allt för min syster, Den tionde kretsen, Skulden och Försvinnanden). Boken 19 minuter är lite dyrare, 44 kr.

Liknande trådar

  1. Stockholmare!!!
    By AJ aj in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-06, 22:27
  2. stockholmare!
    By -Johanna- in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-18, 22:27
  3. Stockholmare!
    By Julia+Sanna+snitt3/9 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 16:51
  4. Stockholmare!
    By tårtmamman in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 13:18
  5. Stockholmare!
    By bigmouth in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 08:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar