Fler och fler leverantörer med webshop!
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Köpstopp
    #1

    Fler och fler leverantörer med webshop!

    Konkurrens finns det, det får man räkna med. Det stör mig inte, men nu är jag trött på alla leverantörer som startar webshop och säljer direkt till kund. Det blir fler hela tiden!
    Hopplöst att konkurrerar med dem, de har både bättre urval och kan köra värsta kampanjerna. Å flera har nog bra avtal med fraktbolagen också.

    Vill de bli av med återförsäljarna???
    En del saker går knappt att sälja längre, bra försäljning har blivit kass. Nu har jag satt eget köpstopp för inköp hos ett antal leverantörer med egen webshop.
    När jag väljer nya leveratörer ska jag bojkotta de som har egen webshop.
    Köper ni eller inte?
  2. 1
    Fler och fler leverantörer med webshop! Konkurrens finns det, det får man räkna med. Det stör mig inte, men nu är jag trött på alla leverantörer som startar webshop och säljer direkt till kund. Det blir fler hela tiden!
    Hopplöst att konkurrerar med dem, de har både bättre urval och kan köra värsta kampanjerna. Å flera har nog bra avtal med fraktbolagen också.

    Vill de bli av med återförsäljarna???
    En del saker går knappt att sälja längre, bra försäljning har blivit kass. Nu har jag satt eget köpstopp för inköp hos ett antal leverantörer med egen webshop.
    När jag väljer nya leveratörer ska jag bojkotta de som har egen webshop.
    Köper ni eller inte?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Håller med dig! Men jag har också märkt på möbelsidan att de som hade priser och "egen försäljning" har slutat ... kanske din bransch kommer på vad de håller på med om en liten stund (typ ett par år )

    Föreslå att de ska göra den inloggningsbar och bara visa priserna för ÅF så att de kan handla genom shoppen (det är vad som hänt här)
  4. 2
    Håller med dig! Men jag har också märkt på möbelsidan att de som hade priser och "egen försäljning" har slutat ... kanske din bransch kommer på vad de håller på med om en liten stund (typ ett par år )

    Föreslå att de ska göra den inloggningsbar och bara visa priserna för ÅF så att de kan handla genom shoppen (det är vad som hänt här)
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3

    jag kan absolut...

    ...hålla med dig - men jag tror de självsaneras med tiden!
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  6. 3
    jag kan absolut... ...hålla med dig - men jag tror de självsaneras med tiden!
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4

    Det är det första jag frågar!

    Alltså om de säljer direkt till konsument. Har också nyligen strukit två av mina leverantörer efter att de öppnat webshop med priser som jag inte har nån chans att konkurrera med.

    Så svaret är nej - jag köper inte längre av någon leverantör med webshop.
  8. 4
    Det är det första jag frågar! Alltså om de säljer direkt till konsument. Har också nyligen strukit två av mina leverantörer efter att de öppnat webshop med priser som jag inte har nån chans att konkurrera med.

    Så svaret är nej - jag köper inte längre av någon leverantör med webshop.
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    vilken bransch, om jag får fråga?
  10. 5
    vilken bransch, om jag får fråga?

Liknande trådar

  1. fler frågor om webshop
    By ~Trixie~ in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-19, 18:16
  2. Fler och fler söker info om skrivande
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-05, 16:05
  3. Fler tankar o lite fler svar..
    By Ann-Louise in forum Vikt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 07:25
  4. Nu börjar det komma fler och fler
    By C. med två + bf 4/2 in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-29, 07:04
  5. Fler som fått testa fler gånger?
    By Fundersam in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 10:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar