Så sur!
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Så sur!

    ingen kan väl bli mer sur än en 3½ åring!!! Jespers underläpp brukar lägga sig ut och in, som en riktig karikatyr och ibland när man ska vara arg, så blir jag så full i skratt Denna morgonen har Jesper för första gången blivit utan frukost. Vägrade äta med mig och lillebror och när jag dukat av, så kom Jesper och skulle ha gröt. Hur gör ni? Är ni lika hårda som jag? För visst känner jag ett sting av undran om jag gör rätt, men å andra sidan kan han ju inte styra hela familjen för att han inte har lust att äta just när alla andra äter.
    Det är bara döda fiskar som simmar medströms...
  2. 1
    Så sur! ingen kan väl bli mer sur än en 3½ åring!!! Jespers underläpp brukar lägga sig ut och in, som en riktig karikatyr och ibland när man ska vara arg, så blir jag så full i skratt Denna morgonen har Jesper för första gången blivit utan frukost. Vägrade äta med mig och lillebror och när jag dukat av, så kom Jesper och skulle ha gröt. Hur gör ni? Är ni lika hårda som jag? För visst känner jag ett sting av undran om jag gör rätt, men å andra sidan kan han ju inte styra hela familjen för att han inte har lust att äta just när alla andra äter.
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2

    Lite olika

    men i det läget skulle jag gjort som du och sen kanske serverat nästa måltid extra tidigt, eftersom de inte har någon direkt uppfattning om tiden och det bara är jag som får det jobbigt om hon inte ätit något. Men jag skulle inte ställt mig och kokat gröt. Det testas en masse just nu och det är bara att försöka dra gränserna ungefär där man vill ha dem.
  4. 2
    Lite olika men i det läget skulle jag gjort som du och sen kanske serverat nästa måltid extra tidigt, eftersom de inte har någon direkt uppfattning om tiden och det bara är jag som får det jobbigt om hon inte ätit något. Men jag skulle inte ställt mig och kokat gröt. Det testas en masse just nu och det är bara att försöka dra gränserna ungefär där man vill ha dem.
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Jag skulle gjort precis som du gjorde!
    Trots är det massor av här just nu.
    Sur har hon blivit och skriker om det inte blir som hon tänkt sig.
    Just nu har jag 2 trost barn en i 6-års trotsen och sen då Moa i sin 3-års trots.
    Man vet verkligen att man lever .
  6. 3
    Jag skulle gjort precis som du gjorde!
    Trots är det massor av här just nu.
    Sur har hon blivit och skriker om det inte blir som hon tänkt sig.
    Just nu har jag 2 trost barn en i 6-års trotsen och sen då Moa i sin 3-års trots.
    Man vet verkligen att man lever .
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4

    Här med...

    Trotsigt är det mest hela tiden. Argt och skrikigt

    Jag har lite problem just med maten så oftast får de äta när de vill (inom vissa gränser förstås). Det är för att det har varit så mycket krångel men annars tycker jag inte att du är för hård.

    Men jag måste nog, trots att jag trodde att jag hade universums argaste 3-åring, erkänna att det kan bli ännu värre... Sonen har just hamnat i nåt 6-årstrots och det är INTE att leka med. Där kan man snacka om arg

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  8. 4
    Här med... Trotsigt är det mest hela tiden. Argt och skrikigt

    Jag har lite problem just med maten så oftast får de äta när de vill (inom vissa gränser förstås). Det är för att det har varit så mycket krångel men annars tycker jag inte att du är för hård.

    Men jag måste nog, trots att jag trodde att jag hade universums argaste 3-åring, erkänna att det kan bli ännu värre... Sonen har just hamnat i nåt 6-årstrots och det är INTE att leka med. Där kan man snacka om arg

    Kram!
  9. S-mamman
    #5
    i vår familj har vi bara en som aldrig surar, och det är lillebror 9 mån...kan man stanna tiden så han aldrig blir äldre tro? Ibland är jag så trött på arga och sura ungar så jag håller på att bli knäpp. Att vara förälder är INTE lätt.
  10. 5
    i vår familj har vi bara en som aldrig surar, och det är lillebror 9 mån...kan man stanna tiden så han aldrig blir äldre tro? Ibland är jag så trött på arga och sura ungar så jag håller på att bli knäpp. Att vara förälder är INTE lätt.
  11. Medlem sedan
    Jul 2005
    #6
    Oj, du menar att det blir värre!!!!! Kanske man kan få en stödfamilj....
  12. 6
    Oj, du menar att det blir värre!!!!! Kanske man kan få en stödfamilj....
  13. Medlem sedan
    Jul 2005
    #7
    jo, det blir lite tidigare lunch och då var han så go o glad. Åt som en häst! Det är verkligen solsken o regn (el möjligen åska!!)
  14. 7
    jo, det blir lite tidigare lunch och då var han så go o glad. Åt som en häst! Det är verkligen solsken o regn (el möjligen åska!!)
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8

    Ja...

    det skulle jag verkligen behöva
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  16. 8
    Ja... det skulle jag verkligen behöva
  17. Medlem sedan
    Dec 2001
    #9

    Eller hur!

    Jag gör precis som dig, försöker på olika sätt men går det inte så kan man inte komma sen. Dom testar ju, som någon skrev, gränser. Både sina egna och föräldrarnas. Har man noga förklarat att "om du gör så här så blir det så här" många gånger är jag helt säker på att dom är stora nog att förstå konsekvenserna av sitt handlande, åtminstone om man som förälder är konsekvent och genomför det man bestämt. Det gäller förstås inte allt, alla konsekvenser kan dom inte förstå!

    Vi har 2 barn med världens sämsta morgon-humör så morgnarna här har varit ett rent mörker, jag har gått till jobbet helt slut och gråtfärdig och undrat om det verkligen ska vara så här? Men förra fredagen fick jag helt enkelt nog och bestämde mig för nya striktare rutiner. Det går inte fortare och barnen är inga solstrålar men faktiskt mindre sura och framförallt är JAG inte så förbannad att jag håller på att spricka.
    Moka m Liv -02 o Nicolai -05
    -------------------------------------
  18. 9
    Eller hur! Jag gör precis som dig, försöker på olika sätt men går det inte så kan man inte komma sen. Dom testar ju, som någon skrev, gränser. Både sina egna och föräldrarnas. Har man noga förklarat att "om du gör så här så blir det så här" många gånger är jag helt säker på att dom är stora nog att förstå konsekvenserna av sitt handlande, åtminstone om man som förälder är konsekvent och genomför det man bestämt. Det gäller förstås inte allt, alla konsekvenser kan dom inte förstå!

    Vi har 2 barn med världens sämsta morgon-humör så morgnarna här har varit ett rent mörker, jag har gått till jobbet helt slut och gråtfärdig och undrat om det verkligen ska vara så här? Men förra fredagen fick jag helt enkelt nog och bestämde mig för nya striktare rutiner. Det går inte fortare och barnen är inga solstrålar men faktiskt mindre sura och framförallt är JAG inte så förbannad att jag håller på att spricka.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar