Sittsäck?
_0308 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Sittsäck?

    Är det någon som sytt en själv och är nöjd?

    Vi står ju inför en flytt. Hade gärna köpt dessa stora fina men dyra säckar (läs: typ fatboy) men jag känner att det är lite dyrt med 2 säckar a´ 2500-3500 spänn. Jag har helt enkelt annat att lägga pengarna på då. Om du sytt en själv, var har du då köpt tyg? fyllning?

    Ps. Sa jag att vår tvättmaskin pajjade nu två veckor innan avflytt? Känns lagom surt att behöva ersätta en 8 år gammal skimaskin med en ny. Hade gärna haft de pengarna till annat

    Kram
    Mia med 2 busiga troll, Charlie [aug03] & Louise [mars05]
  2. 1
    Sittsäck? Är det någon som sytt en själv och är nöjd?

    Vi står ju inför en flytt. Hade gärna köpt dessa stora fina men dyra säckar (läs: typ fatboy) men jag känner att det är lite dyrt med 2 säckar a´ 2500-3500 spänn. Jag har helt enkelt annat att lägga pengarna på då. Om du sytt en själv, var har du då köpt tyg? fyllning?

    Ps. Sa jag att vår tvättmaskin pajjade nu två veckor innan avflytt? Känns lagom surt att behöva ersätta en 8 år gammal skimaskin med en ny. Hade gärna haft de pengarna till annat

    Kram
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Vet inte hur du ska sy, men varför köper ni inte en begagnad maskin på blocket och sätter in, som ersättning?
  4. 2
    Vet inte hur du ska sy, men varför köper ni inte en begagnad maskin på blocket och sätter in, som ersättning?
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Hej! Jo om det hade varit så enkelt. Saken är den att när man köper en ny maskin får man sk muttrar som håller fast trumman vid transporter. Utan att göra det så kan en del vikter rubbas och det blir obalans. Maskinen kommer sen att låta fruktansvärt och till slut gå sönder.

    Tyvärr kasserar många dessa muttrar då de köper sin nya maskin och det är svårt att få tag i någon som har dessa kvar och möjligör transport.

    Kram
  6. 3
    Hej! Jo om det hade varit så enkelt. Saken är den att när man köper en ny maskin får man sk muttrar som håller fast trumman vid transporter. Utan att göra det så kan en del vikter rubbas och det blir obalans. Maskinen kommer sen att låta fruktansvärt och till slut gå sönder.

    Tyvärr kasserar många dessa muttrar då de köper sin nya maskin och det är svårt att få tag i någon som har dessa kvar och möjligör transport.

    Kram

Liknande trådar

  1. Fyllning till sittsäck ?
    By Anonym in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-21, 21:34
  2. Sit on it sittsäck någon?
    By ellba in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-03-31, 20:57
  3. Laga sittsäck?
    By Nissa in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 19:22
  4. Sittsäck
    By Anna m Isak & Adam in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 07:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar