Minienkät
_0911 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Minienkät

    Hej alla

    Här kommer en liiiiten enkät från mig....

    1. Kommer ni ta reda på könet om det går?

    2. Har ni några namnförslag redan?

    3. Har ni försökt bli gravida länge?

    Tack för era svar

    Kram
    Cherinne
  2. 1
    Minienkät Hej alla

    Här kommer en liiiiten enkät från mig....

    1. Kommer ni ta reda på könet om det går?

    2. Har ni några namnförslag redan?

    3. Har ni försökt bli gravida länge?

    Tack för era svar

    Kram
    Cherinne
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2
    Mina egna svar:

    1. Kommer ni ta reda på könet om det går?
    -Jag vill det. Jag och min kille har ju 5 killar totalt tillsammans och det här blir vår första gemensamma. Tror ju förstås att det här också blir en kille, vill då gärna veta...

    2. Har ni några namnförslag redan?
    -Jarå! det hade vi för länge sen

    3. Har ni försökt bli gravida länge?
    -Nej, det kan man väl inte säga att vi har. Det var ju inte riktigt meningen att det skulle bli redan nu, men vi är givetvis jätteglada för det här
  4. 2
    Mina egna svar:

    1. Kommer ni ta reda på könet om det går?
    -Jag vill det. Jag och min kille har ju 5 killar totalt tillsammans och det här blir vår första gemensamma. Tror ju förstås att det här också blir en kille, vill då gärna veta...

    2. Har ni några namnförslag redan?
    -Jarå! det hade vi för länge sen

    3. Har ni försökt bli gravida länge?
    -Nej, det kan man väl inte säga att vi har. Det var ju inte riktigt meningen att det skulle bli redan nu, men vi är givetvis jätteglada för det här
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    Mina svar:

    1. Kommer ni ta reda på könet om det går?
    Vi försökte det med Nellie (1:a barnet) men hon låg aldrig stilla så bm kunde aldrig se. Så JA jag tro det.

    2. Har ni några namnförslag redan?
    Några favvosar har man sen innan.

    3. Har ni försökt bli gravida länge?
    Det kan jag inte påstå, 2 veckor tog det denna gång.

    //Sabina med Nellie
  6. 3
    Mina svar:

    1. Kommer ni ta reda på könet om det går?
    Vi försökte det med Nellie (1:a barnet) men hon låg aldrig stilla så bm kunde aldrig se. Så JA jag tro det.

    2. Har ni några namnförslag redan?
    Några favvosar har man sen innan.

    3. Har ni försökt bli gravida länge?
    Det kan jag inte påstå, 2 veckor tog det denna gång.

    //Sabina med Nellie
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    Sånt här tycker jag om =)).

    1. Kommer ni ta reda på könet om det går?
    JA. Förra gången gjorde vi inte det. denna gången är vi rörande överens om att vi ska.

    2. Har ni några namnförslag redan?
    Tihihi....Ja, jag kan inte låta bli att fundera och drömma mig bort. Skrev faktiskt om det på bloggen igår.....Bla Abigail, Magda, Mini, Nike, Isolde. Blir det en pojke är det lite svårare.....men Pax, Vide, Arve, Devon. Det kommer säkerligen fler namn under dessa månader =)) de ska ju passa med Moa också,

    3. Har ni försökt bli gravida länge?
    Definition av länge....Ett tag i alla fall. Vi var på försök nummer 8, samt första försöket med pergotime eftersom det kom fram att jag inte hade ägglossning mer än ett par gånger om året...
    *** - 46 kilo***
  8. 4
    Sånt här tycker jag om =)).

    1. Kommer ni ta reda på könet om det går?
    JA. Förra gången gjorde vi inte det. denna gången är vi rörande överens om att vi ska.

    2. Har ni några namnförslag redan?
    Tihihi....Ja, jag kan inte låta bli att fundera och drömma mig bort. Skrev faktiskt om det på bloggen igår.....Bla Abigail, Magda, Mini, Nike, Isolde. Blir det en pojke är det lite svårare.....men Pax, Vide, Arve, Devon. Det kommer säkerligen fler namn under dessa månader =)) de ska ju passa med Moa också,

    3. Har ni försökt bli gravida länge?
    Definition av länge....Ett tag i alla fall. Vi var på försök nummer 8, samt första försöket med pergotime eftersom det kom fram att jag inte hade ägglossning mer än ett par gånger om året...
  9. Medlem sedan
    Oct 2005
    #5
    1. Kommer ni ta reda på könet om det går?
    Nej
    2. Har ni några namnförslag redan? Molly or Harris

    3. Har ni försökt bli gravida länge? 2 år
  10. 5
    1. Kommer ni ta reda på könet om det går?
    Nej
    2. Har ni några namnförslag redan? Molly or Harris

    3. Har ni försökt bli gravida länge? 2 år
  11. 3a i november
    #6
    1. Kommer ni ta reda på könet om det går?
    njää det tror jag inte, men jag ska inte säga inte om vi till slut ändå gör FV prov så lär vi nog ta reda på det jo...
    2. Har ni några namnförslag redan?
    Njää om det blir en flicka vill JAG att det ska bli en Hedvig men det vill inte maken!
    3. Har ni försökt bli gravida länge?
    Nej
  12. 6
    1. Kommer ni ta reda på könet om det går?
    njää det tror jag inte, men jag ska inte säga inte om vi till slut ändå gör FV prov så lär vi nog ta reda på det jo...
    2. Har ni några namnförslag redan?
    Njää om det blir en flicka vill JAG att det ska bli en Hedvig men det vill inte maken!
    3. Har ni försökt bli gravida länge?
    Nej
  13. Medlem sedan
    Jul 2007
    #7
    Mina svar:

    1. Kommer ni ta reda på könet om det går?

    * Ja det kommer vi göra.

    2. Har ni några namnförslag redan?

    * Ja

    3. Har ni försökt bli gravida länge?

    * Två månader
  14. 7
    Mina svar:

    1. Kommer ni ta reda på könet om det går?

    * Ja det kommer vi göra.

    2. Har ni några namnförslag redan?

    * Ja

    3. Har ni försökt bli gravida länge?

    * Två månader
  15. Medlem sedan
    Jul 2004
    #8
    1. Kommer ni ta reda på könet om det går?
    Nej, jag tror inte det. Det spelar ingen roll så länge barnet är friskt. Och är det inte det, så kommer det att gå bra det med, för älskar mitt lilla frö, det gör jag redan.

    2. Har ni några namnförslag redan?
    Några, både flick och pojhknamn. Mest andra namn (släktnamn som man vill behålla) men även en del förnamn. Kommer dock inte att bestämma något innan bebis finns med oss. Behöver se om det passar på personen i fråga som vi välsignas med.

    3. Har ni försökt bli gravida länge?
    Vi har försökt i ca 7 månader (3 med medicinering) men jag har lite över ett års resultatlösa försök i bagaget sen tidigare, pga PCO.
  16. 8
    1. Kommer ni ta reda på könet om det går?
    Nej, jag tror inte det. Det spelar ingen roll så länge barnet är friskt. Och är det inte det, så kommer det att gå bra det med, för älskar mitt lilla frö, det gör jag redan.

    2. Har ni några namnförslag redan?
    Några, både flick och pojhknamn. Mest andra namn (släktnamn som man vill behålla) men även en del förnamn. Kommer dock inte att bestämma något innan bebis finns med oss. Behöver se om det passar på personen i fråga som vi välsignas med.

    3. Har ni försökt bli gravida länge?
    Vi har försökt i ca 7 månader (3 med medicinering) men jag har lite över ett års resultatlösa försök i bagaget sen tidigare, pga PCO.
  17. Medlem sedan
    Mar 2005
    #9
    Mina svar

    1. Kommer ni ta reda på könet om det går?
    Nej tror inte det. Mer spännande så. Kollade inte upp könet då vi väntade sonen.

    2. Har ni några namnförslag redan? Ja det har vi men de behåller jag för mig själv så länge.

    3. Har ni försökt bli gravida länge? Nej det tog sig på andra försöket, precis som sist.
  18. 9
    Mina svar

    1. Kommer ni ta reda på könet om det går?
    Nej tror inte det. Mer spännande så. Kollade inte upp könet då vi väntade sonen.

    2. Har ni några namnförslag redan? Ja det har vi men de behåller jag för mig själv så länge.

    3. Har ni försökt bli gravida länge? Nej det tog sig på andra försöket, precis som sist.
  19. Medlem sedan
    Mar 2009
    #10
    Mina svar:

    1. Kommer ni ta reda på könet om det går?

    Hm - svår fråga... Förra gången visste sonens pappa och jag inte kön. Min nuvarande och jag har tre pojkar ihop och jag skulle ju ljuga om jag inte sa att vi hoppas på en tjej. Fast, nej jag vill nog inte veta endå! Nej, blir mitt svar! Tror jag - äh, vet inte... (Vel, vel)

    2. Har ni några namnförslag redan?
    Tankarna har ju redan spinnt iväg och dagdrömmer om allt från november till namn men inga direkta favoritnamn än. Sedan förra graviditeten vet jag att jag har lättare att hitta fina flicknamn - det tog lång tid innan sonens pappa och jag kunde enas om ett namn...


    3. Har ni försökt bli gravida länge?
    Sen sep/okt förra året.
  20. 10
    Mina svar:

    1. Kommer ni ta reda på könet om det går?

    Hm - svår fråga... Förra gången visste sonens pappa och jag inte kön. Min nuvarande och jag har tre pojkar ihop och jag skulle ju ljuga om jag inte sa att vi hoppas på en tjej. Fast, nej jag vill nog inte veta endå! Nej, blir mitt svar! Tror jag - äh, vet inte... (Vel, vel)

    2. Har ni några namnförslag redan?
    Tankarna har ju redan spinnt iväg och dagdrömmer om allt från november till namn men inga direkta favoritnamn än. Sedan förra graviditeten vet jag att jag har lättare att hitta fina flicknamn - det tog lång tid innan sonens pappa och jag kunde enas om ett namn...


    3. Har ni försökt bli gravida länge?
    Sen sep/okt förra året.
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11

    Citrellies svar

    Här kommer en liiiiten enkät från mig....

    1. Kommer ni ta reda på könet om det går?

    * Njaaa jag vet inte. Har inte bestämt mig ännu. Förra gången tog jag och det barnets pappa inte reda på nått, då ville vi ha en överraskning. Min nya kille vill inte veta, jag velar...

    2. Har ni några namnförslag redan?

    * Ja några förslag finns men mer på killar än på tjejer. Sen tycker jag att det är svårt för det finns så många i ens närhet som kanske har döpt sina till det man själv vill välja.

    3. Har ni försökt bli gravida länge?

    * Nej det var inte planerat, det blev en hoppsan

    Kram / Citrellie
  22. 11
    Citrellies svar Här kommer en liiiiten enkät från mig....

    1. Kommer ni ta reda på könet om det går?

    * Njaaa jag vet inte. Har inte bestämt mig ännu. Förra gången tog jag och det barnets pappa inte reda på nått, då ville vi ha en överraskning. Min nya kille vill inte veta, jag velar...

    2. Har ni några namnförslag redan?

    * Ja några förslag finns men mer på killar än på tjejer. Sen tycker jag att det är svårt för det finns så många i ens närhet som kanske har döpt sina till det man själv vill välja.

    3. Har ni försökt bli gravida länge?

    * Nej det var inte planerat, det blev en hoppsan

    Kram / Citrellie
  23. 3a i november
    #12
    Då kan vi kanske byta listor... mina tjejnamnslistor är myyycket längre än mina killnamns dito!
  24. 12
    Då kan vi kanske byta listor... mina tjejnamnslistor är myyycket längre än mina killnamns dito!
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13
    hihi ja det kanske vi skulle ge oss på

    På något sätt tycker jag att det är mycket lättare att hitta ett bra killnamn som inte redan är upptaget av någon jag känner... men men, det löser sig väl när det närmar sig. Alla barn brukar ju få ett namn förr eller senare
  26. 13
    hihi ja det kanske vi skulle ge oss på

    På något sätt tycker jag att det är mycket lättare att hitta ett bra killnamn som inte redan är upptaget av någon jag känner... men men, det löser sig väl när det närmar sig. Alla barn brukar ju få ett namn förr eller senare
  27. Medlem sedan
    Jan 2009
    #14
    1. Kommer ni ta reda på könet om det går?

    2. Har ni några namnförslag redan?

    3. Har ni försökt bli gravida länge?
  28. 14
    1. Kommer ni ta reda på könet om det går?

    2. Har ni några namnförslag redan?

    3. Har ni försökt bli gravida länge?
  29. Medlem sedan
    Jan 2009
    #15
    Opps. Tryckte på enter för snabbt. Men här kommer mina svar.

    1. Kommer ni ta reda på könet om det går?
    Nej, jag vill att det ska vara en överraskning. Plus att det inte spelar någon roll vad de blir

    2. Har ni några namnförslag redan?
    Vi funderar. Men jag och min sambo tycker rätt olika. Så det kommer nog inte bli lätt att enas

    3. Har ni försökt bli gravida länge?

    Sedan oktober 2008


    kram
  30. 15
    Opps. Tryckte på enter för snabbt. Men här kommer mina svar.

    1. Kommer ni ta reda på könet om det går?
    Nej, jag vill att det ska vara en överraskning. Plus att det inte spelar någon roll vad de blir

    2. Har ni några namnförslag redan?
    Vi funderar. Men jag och min sambo tycker rätt olika. Så det kommer nog inte bli lätt att enas

    3. Har ni försökt bli gravida länge?

    Sedan oktober 2008


    kram
  31. Medlem sedan
    Jan 2008
    #16
    Alltid kul med enkät.. :-)

    1. Kommer ni ta reda på könet om det går?
    Nej, tycker det är spännande att inte veta =)

    2. Har ni några namnförslag redan?
    Jo, det har vi nog men inget vi egentligen kommer använda oss av tror jag..

    3. Har ni försökt bli gravida länge?
    Nepp
  32. 16
    Alltid kul med enkät.. :-)

    1. Kommer ni ta reda på könet om det går?
    Nej, tycker det är spännande att inte veta =)

    2. Har ni några namnförslag redan?
    Jo, det har vi nog men inget vi egentligen kommer använda oss av tror jag..

    3. Har ni försökt bli gravida länge?
    Nepp

Liknande trådar

  1. Minienkät
    By Busluren in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2010-05-22, 22:14
  2. Minienkät
    By Mirc in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2009-05-25, 09:18
  3. Minienkät
    By Lin-nea in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-13, 19:46
  4. Minienkät:
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-04-21, 11:20
  5. Minienkät
    By Marie_AOA in forum Autismspektrum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-02-23, 15:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar