Akuten med en spräckt läpp! :(
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Akuten med en spräckt läpp! :(

    Lillan hon kan hon...

    Var på kalas hos syster & grattade hennes kille som fyllde år. Alicia kutar runt som vanligt & lyckas halka på deras vardagsrumsmatta, slår naturligtvis i ansiktet i bordet. Blodet sprutar och hon är sååå ledsen! Ett jack på 0,5 cm, ganska djupt på nederläppen.

    Maken åker till vc som ligger bara en bit från dom, kommer i rättan tid då distriktssköterskan precis är på väg till sin bil, hon följer med och kollar, tycker vi ska åka in då tejpa inte vore en sån bra idé. Säger att det är mer en skönhetsfråga och att ett stygn kanske vore på sin plats. Vi åker då till akuten 45 min bort, väntar i 40 min, det tar då läkaren 10 sek att säga; Det ser fint ut och kommer läka av sig själv. Jaha...det var det, bara att åka hem!

    Såhär ett tag efteråt ser det bättre ut, klart...det har dragit ihop sig lite och så. Men jacket går ner över kanten på läppen så jag hoppas hoppas att det kommer läka fint och INTE ge ett bestående ärr...lite orolig är man men men...tycker dom att det var fint så är det väl så.

    Nu sover hon sött och så länge nappen sitter i så blöder det inte men när hon busar och skrattar så spricker det såklart upp, stackars lillan! Man blir ju såå rädd!

    I morrn åker vi förmodligen söderut, till svärisarna och stannar en vecka, passar då på att GRATTA alla som fyller!

    Kram på er!
    (¯`°•.¸ ♥ Liam Mars -06 ♥¸.•°´¯) ♥ (¯`°•.¸ ♥ Alicia Mars -08 ♥¸.•°´¯) (¯`°•.¸ ♥ Charlie Oktober -12 ♥¸.•°´¯)
  2. 1
    Akuten med en spräckt läpp! :( Lillan hon kan hon...

    Var på kalas hos syster & grattade hennes kille som fyllde år. Alicia kutar runt som vanligt & lyckas halka på deras vardagsrumsmatta, slår naturligtvis i ansiktet i bordet. Blodet sprutar och hon är sååå ledsen! Ett jack på 0,5 cm, ganska djupt på nederläppen.

    Maken åker till vc som ligger bara en bit från dom, kommer i rättan tid då distriktssköterskan precis är på väg till sin bil, hon följer med och kollar, tycker vi ska åka in då tejpa inte vore en sån bra idé. Säger att det är mer en skönhetsfråga och att ett stygn kanske vore på sin plats. Vi åker då till akuten 45 min bort, väntar i 40 min, det tar då läkaren 10 sek att säga; Det ser fint ut och kommer läka av sig själv. Jaha...det var det, bara att åka hem!

    Såhär ett tag efteråt ser det bättre ut, klart...det har dragit ihop sig lite och så. Men jacket går ner över kanten på läppen så jag hoppas hoppas att det kommer läka fint och INTE ge ett bestående ärr...lite orolig är man men men...tycker dom att det var fint så är det väl så.

    Nu sover hon sött och så länge nappen sitter i så blöder det inte men när hon busar och skrattar så spricker det såklart upp, stackars lillan! Man blir ju såå rädd!

    I morrn åker vi förmodligen söderut, till svärisarna och stannar en vecka, passar då på att GRATTA alla som fyller!

    Kram på er!
  3. Medlem sedan
    Jul 2007
    #2
    Inte kul, men de små har ju bra läke-kött. Hoppas det försvinner helt. Ha det så mysigt på mini-semestern!
  4. 2
    Inte kul, men de små har ju bra läke-kött. Hoppas det försvinner helt. Ha det så mysigt på mini-semestern!
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3
    ajaj, vilken pärs. Man blir ju så rädd när de små gör sig illa med blodvite. För det mesta så försvinner ju spåren efter olyckan snabbt så jag håller tummarna för att doktorn hade rätt. Min stora tös rtrillade på en trottoarkant när hon var ca 1.5år, hon fick en jack mellan näsan och läppen med tillhörande skrapsår kring (hon såg ut som en bebihitler när det läkte, en tjock svart sårskorpa under hela näsan) dock lämnade det endast ett supersmalt litet ärr som man bara ser om hon spänner ut huden under näsan. Som ovanstående skrev,, bra läkkött hör till våra små
  6. 3
    ajaj, vilken pärs. Man blir ju så rädd när de små gör sig illa med blodvite. För det mesta så försvinner ju spåren efter olyckan snabbt så jag håller tummarna för att doktorn hade rätt. Min stora tös rtrillade på en trottoarkant när hon var ca 1.5år, hon fick en jack mellan näsan och läppen med tillhörande skrapsår kring (hon såg ut som en bebihitler när det läkte, en tjock svart sårskorpa under hela näsan) dock lämnade det endast ett supersmalt litet ärr som man bara ser om hon spänner ut huden under näsan. Som ovanstående skrev,, bra läkkött hör till våra små
  7. Medlem sedan
    Jul 2007
    #4
    STackars Alicia!Hoppas hon läker ihop snart nu.
  8. 4
    STackars Alicia!Hoppas hon läker ihop snart nu.
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5
    Stackars Alicia! Det kan inte vara lätt att låta bli att skratta eller röra på munnen. Hoppas det läker snabbt och fint!
    Ha en trevlig resa!
  10. 5
    Stackars Alicia! Det kan inte vara lätt att låta bli att skratta eller röra på munnen. Hoppas det läker snabbt och fint!
    Ha en trevlig resa!
  11. Medlem sedan
    Dec 2000
    #6
    Stackars Alicica och stackars er! Det är jobbigt när barnen gör sig illa, och just ur läpp/mun så kommer det ju så mkt blod också. Som de andra skriver så har ju barn bra läkkött så jag hoppas att det snart är bra och att hon inte har ont!
  12. 6
    Stackars Alicica och stackars er! Det är jobbigt när barnen gör sig illa, och just ur läpp/mun så kommer det ju så mkt blod också. Som de andra skriver så har ju barn bra läkkött så jag hoppas att det snart är bra och att hon inte har ont!
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7

    Aj och usch

    Stackars lillan. Hoppas det både känns och ser bättre ut idag
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  14. 7
    Aj och usch Stackars lillan. Hoppas det både känns och ser bättre ut idag
  15. Medlem sedan
    Oct 2005
    #8
    Åh stackars liten Men skönt att det ändå var lugnt enligt läkarna. Men förstår att det är jobbigt! Massor av kramar till den lilla och hoppas det läker snabbt nu!
  16. 8
    Åh stackars liten Men skönt att det ändå var lugnt enligt läkarna. Men förstår att det är jobbigt! Massor av kramar till den lilla och hoppas det läker snabbt nu!
  17. Medlem sedan
    Jun 2007
    #9

    Instämmer i Aj och tillägger

    anmäl till ev försäkringsbolag, bra OM det blir ärr i framtiden. När vi nu ändå betalar försäkringspremier så tycker jag man ska använda dem

    Sonen fick till en moppe för ett ärr i hårfästet.
    Bara måste...... allt....
  18. 9
    Instämmer i Aj och tillägger anmäl till ev försäkringsbolag, bra OM det blir ärr i framtiden. När vi nu ändå betalar försäkringspremier så tycker jag man ska använda dem

    Sonen fick till en moppe för ett ärr i hårfästet.
  19. Medlem sedan
    Mar 2006
    #10
    Fy vad otäckt!! Stackars Alicia,hoppas att det känns bättre idag.
  20. 10
    Fy vad otäckt!! Stackars Alicia,hoppas att det känns bättre idag.
  21. Medlem sedan
    Jan 2005
    #11
    Stackars lilla Alicia. Men det är tur att de små har så bra läkekött.
    Trevlig minisemster.
  22. 11
    Stackars lilla Alicia. Men det är tur att de små har så bra läkekött.
    Trevlig minisemster.
  23. Medlem sedan
    Mar 2006
    #12
    Åh stackars lilla Alicia. Hoppas läppen har blivit bättre nu!
  24. 12
    Åh stackars lilla Alicia. Hoppas läppen har blivit bättre nu!

Liknande trådar

  1. spräckt trumhinna
    By mamma 07 in forum Öronbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-11, 20:23
  2. Träning med spräckt revben?
    By Blomman in forum Träning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-11, 09:51
  3. 7-kilos gränsen spräckt!
    By Maon in forum _0707 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 20:10
  4. Spräckt 100-gränsen
    By Jeanette med Wille in forum _0607 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-15, 20:27
  5. Spräckt trumhinna...
    By K-line in forum _0505 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-23, 11:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar