Med till bb?
_0905 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Med till bb?

    Ngn som funderat på det än? *ler*

    Detta är var jag tänkt på än så länge

    *Kläder t bebisen
    *Mjukiskläder t mig
    *Bra bh (kan vara svårt eftersom brösten ju faktiskt ändras ännu mer vid/efter födseln!)
    *Ammningskupor/kopp
    *Mjuk filt eller urtvättat örngott (att bädda t bebisen med, sjukhusets saker är gärna lite sträva/hårda)
    *Hygienartiklar t mig (UTAN starka dofter, kan finnas allergiker + att det inte är så bra för barnet). Är nog lite extra känslig där eftersom jag själv har en kompis som knappt kan gå ut bland folk pga alla parfymer o sånt..+ att jag är lite känslig själv)
  2. 1
    Med till bb? Ngn som funderat på det än? *ler*

    Detta är var jag tänkt på än så länge

    *Kläder t bebisen
    *Mjukiskläder t mig
    *Bra bh (kan vara svårt eftersom brösten ju faktiskt ändras ännu mer vid/efter födseln!)
    *Ammningskupor/kopp
    *Mjuk filt eller urtvättat örngott (att bädda t bebisen med, sjukhusets saker är gärna lite sträva/hårda)
    *Hygienartiklar t mig (UTAN starka dofter, kan finnas allergiker + att det inte är så bra för barnet). Är nog lite extra känslig där eftersom jag själv har en kompis som knappt kan gå ut bland folk pga alla parfymer o sånt..+ att jag är lite känslig själv)
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    Jag tänker väl mest på sånt som jag önskat att jag hade med mig sist men just nu ser listan ut ungefär såhär:

    *Amningskudde (BB's kuddar är helt värdelösa, plus att den går att sitta på med om man har ont)
    *Amningslinnen/BH
    *Bröstluftare (så att det inte skaver på de jätteömma bröstvårtorna)
    *Napp (denna gången trotsar jag de dumma råden)
    *Mjukiskläder till mig & bebis
    *Kamera + filmkamera
    *Mobil + laddare
    *Bärbara datorn

    Sen funderar jag lite på om jag ska ta med pilatesboll (om de inte har på förlossningen) samt egen kudde så att jag har en chans att få nån sömn själv. Tur man åker bil, hahaha.
  4. 2
    Jag tänker väl mest på sånt som jag önskat att jag hade med mig sist men just nu ser listan ut ungefär såhär:

    *Amningskudde (BB's kuddar är helt värdelösa, plus att den går att sitta på med om man har ont)
    *Amningslinnen/BH
    *Bröstluftare (så att det inte skaver på de jätteömma bröstvårtorna)
    *Napp (denna gången trotsar jag de dumma råden)
    *Mjukiskläder till mig & bebis
    *Kamera + filmkamera
    *Mobil + laddare
    *Bärbara datorn

    Sen funderar jag lite på om jag ska ta med pilatesboll (om de inte har på förlossningen) samt egen kudde så att jag har en chans att få nån sömn själv. Tur man åker bil, hahaha.
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    jag har funderat mycke på va man ska ta med sig till bb, lite svårt att veta, har ju inte fött tidigare
    det jag iaf kommit fram till är

    *kläder till mig (bekväma)
    *kläder till bebisen
    *hygien artiklar
    *blöjor ( de sto på hemsidan att man ska ha egna med sig?!?)
    *kamera
    sen har jag inte kommit på nått annat
    ja och babyskyddet så klart de får man ju inte glömma ifall man vill hem därifrån, ha ha
  6. 3
    jag har funderat mycke på va man ska ta med sig till bb, lite svårt att veta, har ju inte fött tidigare
    det jag iaf kommit fram till är

    *kläder till mig (bekväma)
    *kläder till bebisen
    *hygien artiklar
    *blöjor ( de sto på hemsidan att man ska ha egna med sig?!?)
    *kamera
    sen har jag inte kommit på nått annat
    ja och babyskyddet så klart de får man ju inte glömma ifall man vill hem därifrån, ha ha
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4

    om jag minns rätt

    så vill jag ha:
    mjukisbyxor
    inneskor (typ birkenstock alltså)
    varm kofta (jag kan inte sova på BB så jag är uppe hela tiden man blir rätt frusen då
    kläder som skyler kroppen
    bra schampoo och balsam och gärna tvål (har snöat in på urtekrams parfymfria, rekommenderas!)
    pocketbok och tidning (lättlästa)
    mobilen!
    några kläder till bebis att åka hem i och en blöja kanske?
    babyskydd (men det där är ett problem, för mig har det kännts helt fel att se babyskyddet i förlossningssalen så jag vet inte riktigt vart jag ska göra av det. Första gången kom min mamma med det, andra gången fick min man ta det på bussen, tredje gången lämnade jag det i bilen för då körde jag själv fram och tillbaka...)
  8. 4
    om jag minns rätt så vill jag ha:
    mjukisbyxor
    inneskor (typ birkenstock alltså)
    varm kofta (jag kan inte sova på BB så jag är uppe hela tiden man blir rätt frusen då
    kläder som skyler kroppen
    bra schampoo och balsam och gärna tvål (har snöat in på urtekrams parfymfria, rekommenderas!)
    pocketbok och tidning (lättlästa)
    mobilen!
    några kläder till bebis att åka hem i och en blöja kanske?
    babyskydd (men det där är ett problem, för mig har det kännts helt fel att se babyskyddet i förlossningssalen så jag vet inte riktigt vart jag ska göra av det. Första gången kom min mamma med det, andra gången fick min man ta det på bussen, tredje gången lämnade jag det i bilen för då körde jag själv fram och tillbaka...)
  9. Medlem sedan
    May 2006
    #5
    Oj har inte börjat fundera än...men nu ska jag ta mig en fundrare. Sist hade jag med en massa musik vilket var härligt, det ska jag ta med även denna gång.
    - bebiskläder och blöjor.
    - mjuka, sköna men FINA kläder till mig
    - Hygienartiklar
    - Babyskydd
    - Babyfilt och ett gosedjur som storasyster ska få välja.
    - Kexchoklad . Är besatt...
  10. 5
    Oj har inte börjat fundera än...men nu ska jag ta mig en fundrare. Sist hade jag med en massa musik vilket var härligt, det ska jag ta med även denna gång.
    - bebiskläder och blöjor.
    - mjuka, sköna men FINA kläder till mig
    - Hygienartiklar
    - Babyskydd
    - Babyfilt och ett gosedjur som storasyster ska få välja.
    - Kexchoklad . Är besatt...
  11. Medlem sedan
    Feb 2007
    #6
    Min lista ser väl ungefär ut såhär:

    tofflor
    amningsbh+ilägg
    mjukisbyxor+stora t-shirtar(magen försvinner ju inte direkt)
    kläder till bebben att åka hem i
    godis
    kamera
    napp(jag ska också trotsa råden denna gång)
    hårsnoddar
    telefonnummer till vänner och bekanta(ligger ju i mobilen kom jag på, så mobiltelefon.)

    Undras vad jag glömt nu....
  12. 6
    Min lista ser väl ungefär ut såhär:

    tofflor
    amningsbh+ilägg
    mjukisbyxor+stora t-shirtar(magen försvinner ju inte direkt)
    kläder till bebben att åka hem i
    godis
    kamera
    napp(jag ska också trotsa råden denna gång)
    hårsnoddar
    telefonnummer till vänner och bekanta(ligger ju i mobilen kom jag på, så mobiltelefon.)

    Undras vad jag glömt nu....
  13. Medlem sedan
    Apr 2004
    #7
    Jag vill helst hem efter 6 timmar som är det tidigaste de kan tänka sig att skicka hem en tror jag.Brukar ha med en i sista minuten packad väska med några små reseflaskor tvål och schampo,borste,kläder till mig själv och ett par ombyten till bebisen,mp3-spelare(dödligt tråkigt på BB för det mesta tycker jag),bok,journaler,patientbric ka och kontanter för kioskbehov
  14. 7
    Jag vill helst hem efter 6 timmar som är det tidigaste de kan tänka sig att skicka hem en tror jag.Brukar ha med en i sista minuten packad väska med några små reseflaskor tvål och schampo,borste,kläder till mig själv och ett par ombyten till bebisen,mp3-spelare(dödligt tråkigt på BB för det mesta tycker jag),bok,journaler,patientbric ka och kontanter för kioskbehov
  15. Medlem sedan
    Apr 2004
    #8
    Och mobil förstås
  16. 8
    Och mobil förstås
  17. Medlem sedan
    Jul 2003
    #9
    Min lista:

    Till mig:
    Mjuka sköna byxor
    skön tröja (ev varmare tröja också, sist var det väldigt kallt i vårt rum på bb)
    strumpor + trosor
    amningsbh
    något gott att dricka
    mobil + laddare, kamera + laddare, videokamera + stativ (och laddare)
    hygienartiklar och smink

    Till bebis:
    2 bodys + byxor
    strumpor
    bomullsmössa
    snuttefilt + bomullsfilt

    Om allt går väl stannar vi en natt innan vi åker hem.
  18. 9
    Min lista:

    Till mig:
    Mjuka sköna byxor
    skön tröja (ev varmare tröja också, sist var det väldigt kallt i vårt rum på bb)
    strumpor + trosor
    amningsbh
    något gott att dricka
    mobil + laddare, kamera + laddare, videokamera + stativ (och laddare)
    hygienartiklar och smink

    Till bebis:
    2 bodys + byxor
    strumpor
    bomullsmössa
    snuttefilt + bomullsfilt

    Om allt går väl stannar vi en natt innan vi åker hem.
  19. Medlem sedan
    Jul 2003
    #10
    Babyskyddet får maken ta med sig när han & Filip hämtar oss.
  20. 10
    Babyskyddet får maken ta med sig när han & Filip hämtar oss.
  21. Medlem sedan
    Jul 2003
    #11
    Just ja! Olivolja ska jag ta med också. Perfekt för att ta bort kladdigt barnbeck med.
  22. 11
    Just ja! Olivolja ska jag ta med också. Perfekt för att ta bort kladdigt barnbeck med.
  23. Medlem sedan
    Nov 2008
    #12

    Fråga...

    e kanske dum men vad är det för bebisskydd ni pratar om?
    Kram
  24. 12
    Fråga... e kanske dum men vad är det för bebisskydd ni pratar om?
    Kram
  25. Medlem sedan
    Jul 2003
    #13
    Bilbarnstolen, för hemfärden från BB
  26. 13
    Bilbarnstolen, för hemfärden från BB
  27. Medlem sedan
    Apr 2006
    #14
    Först på min lista är Coca-cola, redbull, brieost och sushi Sådant jag inte äter när jag är gravid. Som jag alla andra gånger oxå tasgit med till BB UNderbart!!!

    Sedan det jag missar får maken åka och hämta hemma
  28. 14
    Först på min lista är Coca-cola, redbull, brieost och sushi Sådant jag inte äter när jag är gravid. Som jag alla andra gånger oxå tasgit med till BB UNderbart!!!

    Sedan det jag missar får maken åka och hämta hemma
  29. Medlem sedan
    Jul 2003
    #15
    Åh, redbull!! DET saknar jag verkligen nu! Det kanske man borde ta med.

    Sushi äter jag som gravid. Det ska ju vara ok nu, enligt livsmedelsverket.
  30. 15
    Åh, redbull!! DET saknar jag verkligen nu! Det kanske man borde ta med.

    Sushi äter jag som gravid. Det ska ju vara ok nu, enligt livsmedelsverket.
  31. Medlem sedan
    Aug 2008
    #16
    jag säger som Solrosen - sushi slukas det glatt här fortfarande. Fisk är ju nyttigt!
  32. 16
    jag säger som Solrosen - sushi slukas det glatt här fortfarande. Fisk är ju nyttigt!
  33. Medlem sedan
    Aug 2008
    #17
    Journal? Hur vanligt är det att man måste ha journal med sig? Här behöver man bara ha med sig id-kort och blodgrupp. Men är lite nyfiken på vad som gäller på andra ställen för säkerhets skull eftersom vi skall resa bort strax innan BF.
  34. 17
    Journal? Hur vanligt är det att man måste ha journal med sig? Här behöver man bara ha med sig id-kort och blodgrupp. Men är lite nyfiken på vad som gäller på andra ställen för säkerhets skull eftersom vi skall resa bort strax innan BF.
  35. Medlem sedan
    Aug 2008
    #18
    Jag har inte börjat fundera på det ännu. Det som jag minns att jag saknade sist var att få gå i egna hyfsat vanliga kläder igen. Jag var kvar på BB i en vecka och då blev jag rätt trött på mammakläder och myskläder.
    Så länge man får med sig det som behövs under förlossningen så går det alltid att fixa resten sen. Bättre det än att stressa över att man glömt nåt. Babyskyddet kan man alltid se till att få dit senare.
  36. 18
    Jag har inte börjat fundera på det ännu. Det som jag minns att jag saknade sist var att få gå i egna hyfsat vanliga kläder igen. Jag var kvar på BB i en vecka och då blev jag rätt trött på mammakläder och myskläder.
    Så länge man får med sig det som behövs under förlossningen så går det alltid att fixa resten sen. Bättre det än att stressa över att man glömt nåt. Babyskyddet kan man alltid se till att få dit senare.
  37. Medlem sedan
    Apr 2004
    #19
    Journal har jag alltid haft med och de har alltid verkat vänta sig att man ska ha det,nu är det väl datoriserat,men jag har alltid med den iallafall.Jag föder nämligen inte på det sjukhus jag "tillhör" och då är det svårare för dem att komma åt den via databas.
  38. 19
    Journal har jag alltid haft med och de har alltid verkat vänta sig att man ska ha det,nu är det väl datoriserat,men jag har alltid med den iallafall.Jag föder nämligen inte på det sjukhus jag "tillhör" och då är det svårare för dem att komma åt den via databas.
  39. Medlem sedan
    Oct 2008
    #20
    här finns journalerna på deras datorer, så man slipper ta med, men om jag skulle föda i tex stockholm så finns inte mina uppgifter där (bor i norrbotten) du kanske ska fråga din barnmorska hur det är där du bor, men man tycker ju att det ska gå att få fram var man än i sverige befinner sig
  40. 20
    här finns journalerna på deras datorer, så man slipper ta med, men om jag skulle föda i tex stockholm så finns inte mina uppgifter där (bor i norrbotten) du kanske ska fråga din barnmorska hur det är där du bor, men man tycker ju att det ska gå att få fram var man än i sverige befinner sig
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. En till fråga till killar innan jag somn
    By mammatillfler in forum Sex & erotik
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-09-30, 08:00
  2. Grattis till alla Minus och till Sabina!
    By J m K&L in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 09:54
  3. inte kläder till barnen men till mamma
    By Klaudia 3barnsmor in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-11, 09:20
  4. svar till alla om choklad till hund
    By Valerina in forum Hem & fritid
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 09:14
  5. Till alla som fått fara till förlossning
    By sarah m maxen -03 o smultronet v 30 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 18:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar