rejäl blödning från blygdläppen...hua...
_0903 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    rejäl blödning från blygdläppen...hua...

    igår kväll blev jag lite rädd....när jag var på toa så kände jag hur det började rinna blod. Och mycket riktigt, när jag tittade ner i toan var det massa blod där. Jag fick lite panik och trodde det var från underlivet, typ moderkakan eller så, MEN det kom inget blod därifrån. Det kom från sidan, från yttre blygdläppen. Fattar inget. Jag har inte haft något sår eller finne eller böld eller så, har inte haft ont. Däremot är iallafall mina blygdläppar typ dubbelt så stora som vanligt, svullna helt enkelt...så jag gissar att de var så svullna att det sprack ett litet hål....Fick tillslut stop på blödningen iallafall. Känner någon igen sig??

    Jag har massa sammandragningar, inga som gör ont dock, men det trycker extremt mycket nedåt vid varje sammandragning och då brukar jag känna hur det liksom pulserar i blygdläpparna, så det måste ha varit ett blodkärl som sprack eller nåt.

    Jag ska till BM idag och då ska jag fråga om detta är normalt.
    Är ni andra svullna om blygdläpparna? har någon haft en blödning?
  2. 1
    rejäl blödning från blygdläppen...hua... igår kväll blev jag lite rädd....när jag var på toa så kände jag hur det började rinna blod. Och mycket riktigt, när jag tittade ner i toan var det massa blod där. Jag fick lite panik och trodde det var från underlivet, typ moderkakan eller så, MEN det kom inget blod därifrån. Det kom från sidan, från yttre blygdläppen. Fattar inget. Jag har inte haft något sår eller finne eller böld eller så, har inte haft ont. Däremot är iallafall mina blygdläppar typ dubbelt så stora som vanligt, svullna helt enkelt...så jag gissar att de var så svullna att det sprack ett litet hål....Fick tillslut stop på blödningen iallafall. Känner någon igen sig??

    Jag har massa sammandragningar, inga som gör ont dock, men det trycker extremt mycket nedåt vid varje sammandragning och då brukar jag känna hur det liksom pulserar i blygdläpparna, så det måste ha varit ett blodkärl som sprack eller nåt.

    Jag ska till BM idag och då ska jag fråga om detta är normalt.
    Är ni andra svullna om blygdläpparna? har någon haft en blödning?
  3. Medlem sedan
    Jul 2008
    #2
    Oja, svullet som bara den men ingen blödning. Förstår att det känns läskigt men det är nog som du säger, något litet blodkärl.
  4. 2
    Oja, svullet som bara den men ingen blödning. Förstår att det känns läskigt men det är nog som du säger, något litet blodkärl.
  5. Medlem sedan
    Sep 2004
    #3
    Ja, jag är ganska svullen och blodfylld. Men det har inte kommit blod någon gång.
    Be din bm kolla idag och se hur det ser ut.

    Lycka till!
  6. 3
    Ja, jag är ganska svullen och blodfylld. Men det har inte kommit blod någon gång.
    Be din bm kolla idag och se hur det ser ut.

    Lycka till!

Liknande trådar

  1. Blödning från slidan
    By normalt? in forum Barnsjukdomar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 19:40
  2. Xylocain på blygdläppen?
    By Ameyo in forum _0506 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 14:33
  3. Knöl på yttre blygdläppen?
    By hemlig idag in forum Mammasnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-29, 12:34
  4. blödning från urinröret
    By elmi in forum Komplikationer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-06, 21:56
  5. Blödning från ändtarm?
    By Mia in forum Barnsjukdomar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-29, 21:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar